Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte sovit mer än några enstaka minuter. Ryggen gör mer ont och gör mig illamående. Jag har inte kräkts men det har inte varit långt ifrån. Hittar ingen ställning som ger lindring. Det gör liksom inte jättejätteont, men det går verkligen inte att ignorera heller. Gör lite ont i magen också. :down:

Ska ha intervju om några timmar, men det känns som att det kan bli svårt...
 
Tur att lilla kisen är här och är söt. :heart

IMG_20221004_042750.webp
 
Har en redig spänningshuvudvärk som i sin tur beror på en kraftig muskelfästesinflammation i vänster axel. Så jag funderar just nu på hur jag ska kunna sova inatt och om jag inte kan det, ska jag då googla på Elisabeth av Österrike-Ungern eller fortsätta med mina nattliga efterforskningar om Vasaätten? Eller nörda ner mig i typ Spaniens kungahus och drottningar kring 1600-talet? 🤔

Enligt en tråd nära dig är stormaktstiden alltid rätt... med romarriket som en bubblare :D
 
Är hos särbon efter en minst sagt intressant resa upp hit... :cautious: Hans Honda har ett lidande partikelfilter och blinkande motorlampa, dvs det är som att köra en fullastad pickup med en motor i storlek med den i en VW Up! Omkörningar planeras noga och undviks helst samt att den är törstigare än en alkis utanför Bolaget kl 9.59.

Varför körde jag då upp sagda spektakel? Jo, när särbons silver-C4 avled hittade han en racerröd C4 i min residensstad (köpet av den är värd en egen saga på vers) vilket betydde att min gård blev +1 bil. Hondan är ju som sagt i behov av handpåläggning för förutom ovanstående problem så har den problem med bakaxelinställningen så det känns som att den kommer att åka åt det håll den själv vill, inte åt hållet föraren vill (det är en jättespexig effekt på halt väglag... not). Dvs den behövde komma upp hit för behandling hos lokala bilkliniken.

Kontentan av det hela är att jag mer eller mindre fick blåhålla ratten i över 54 mil (E4:an är kortast väg hit men med tanke på motoreffekten eller avsaknaden därav var 110-väg inte en option) och ligga bakom varenda jävla timmerbil jag kom ikapp :arghh:
 
Okeeej. Så jag gick till pendeln som inte gick. Olycksfall någonstans.
Sprang som en galning till en buss 2km bort som kunde ta mig halvvägs. Bussen var så full att man inte kunde andas och dessutom var den nog 30 grader. Efter springmarsch 2km med tjock jacka och sedan in på den bussen blev det så att säga liite svettigt. Sen fort fort mot tunnelbanan. Kom inte på den pga full. Kom på tredje tunnelbanan som kom.
Sprang sedan mot platsen där kursen ska hållas. Finns ingen jävla ingång? Springer runt huset 1,5 varv innan jag hittar var jag ska in .
Klockan är då exakt 8.

Navigerar mig mot konferenslokalen. Det är ingen där !?!?
Står klockan 8 på dörren. Wtf panik.
Vimsar runt ett tag tills jag hittar en människa. Får veta att det började kl 8.30 för frukost, och själva kursen börjar 9.

Jahaja. Har jag haft tur eller otur ? Mycket oklar start på dagen. Vill helst gå och lägga mig, är helt slut.
 
Dricker starkt morgon kaffe och strukturerat upp dagen i huvudet. Planen börjar ta form, så ska börja med att sitta vid datorn en stund.
 
Blir nog bäst på soffan :D

När min hund lägger sig i sängen hos mig kan jag inte köra ner honom. Han är ju riktigt varm av sig med all den päls så när han självmant lägger sig i sängen hos mig vill han tanka mattenärhet. :heart Han är stor och tung, man blir stel, får blåmärken, blir varm och öm och MITT när man är på väg att TÄNKA att "hoppas att han snart går ner" så blir det för varmt och han lägger sig på golvet istället :D
Loppan älskar ju att ligga i sängen så då hade husse fått sova på soffan varje natt 😁 hon hamnade bakom mina ben sedan. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 515
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp