Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:angel:
20221004_130353.webp
 
Får jag känna mig lite mallig som lyckades få pappa från sängen till fåtöljen på egen hand? Bonuspoäng för att jag lyckades ge honom hans mediciner och få honom att äta av sina mackor :banana:

Från början så låg han ned på sängen (visserligen med fötterna på golvet) klagandes och fick mamma att bli desperat och en skvätt tårögd. Så att få honom till fåtöljen lagom till när min faster kom och ska sitta "barnvakt" tycker jag får bli dagens höjdpunkt! :D
 
Har varit ute på långpromenad med hundarna (helt fantastiskt väder ute!), ringt några viktiga samtal, pratat med en vän och planerat lite saker, ordnat lunch och bokat in mig på en kurs i att starta eget företag. En del av det ingick i min utbildning i våras, men det känns som en bra idé att gå en hel kurs i sådant. Kanske kan jag då starta eget om det inte går att bli anställd på något företag som känns lockande. Eftersom kursen är gratis så känns det onödigt att inte undersöka saken i alla fall.
 
SÅDAN besvikelse när kappan kom.... :( Den passar inte ALLS.... :( Den är inte i närheten av vad måtten BORDE vara enligt annonsen. Jag mätte mig själv flera gånger och jämförde med måtten som angavs som storlek 46. Nuvarande kappan jag har är en storlek 44, så att detta skulle vara 46 är helt orimligt, enligt mig. Den är JÄTTESMAL. Nu antar jag att det inte alls finns några som helst krav på att säljaren ska ta tillbaka den och ge mig pengarna tillbaka, men jag har ändå ställt frågan. Utifrån att storleken är helt uppåt väggarna fel. SÅ besviken.... :(
 
SÅDAN besvikelse när kappan kom.... :( Den passar inte ALLS.... :( Den är inte i närheten av vad måtten BORDE vara enligt annonsen. Jag mätte mig själv flera gånger och jämförde med måtten som angavs som storlek 46. Nuvarande kappan jag har är en storlek 44, så att detta skulle vara 46 är helt orimligt, enligt mig. Den är JÄTTESMAL. Nu antar jag att det inte alls finns några som helst krav på att säljaren ska ta tillbaka den och ge mig pengarna tillbaka, men jag har ändå ställt frågan. Utifrån att storleken är helt uppåt väggarna fel. SÅ besviken.... :(
Åh, sådant där är så himla trist! Jag hatar när annonserna är så missvisande.
 
Kimchi har lagt sig till med en ny vana - att springa och kolla posten. :D Han blir jätteexalterad när något ramlar in genom brevinkastet och rusar genast ut i hallen för att inspektera!
Jag är hemma från jobbet idag, och medan det är trist att må dåligt får jag i alla fall spendera dagen med alla odjur. <3
 
Hittade en drös med skogsarbetare som satt och fikade på min gård för en stund sedan. Tydligen ska de avverka skog som ligger nära våran mark men inte fått info om att huset är vårat och inte skogsägarens och att vägen är en enskild väg som vi äger(skylt sitter uppe), skogsägaren har alltså en annan väg in lite längre bort men som denne inte underhållit.

Så då tyckte de att de kunde parkera på en helt främmande gård och sätta sig mitt bland alla våra saker och käka. För vad de inte heller tänkte på är att de varit på en helt annan skogsägares mark och röjt sly under dagen, inte i den skog de skulle varit. Lagomt förvirrat, om en säger så. 🙃
 
Ja, verkligen. Det var en hyfsad summa pengar dessutom... :( Vi får se vad jag får för svar. Om säljaren inte är hjälpsam lär jag lägga negativt omdöme...
Förhoppningsvis får du vettigt svar, men ja, annars är det bara att lägga negativt omdöme och försöka sälja vidare så nära priset som möjligt.
Jättetråkigt när det verkligen är en vara man vill ha också!
 
Det låter som att en brandvarnare vill få nytt batteri. Den säger nämligen "Dutt". Bäst att jag åtgärdar det och sen gör mig redo för att åka till Malmö. Utbildning även idag.
Hoppas du har en gammal modell. Nya modeller har nämligen lithiumbatterier dom räcker längre men inte i evighet, då får man slänga hela varnaren för dom batterierna går inte att byta. Listigt värre ....not
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 519
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 832
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp