Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas du har en gammal modell. Nya modeller har nämligen lithiumbatterier dom räcker längre men inte i evighet, då får man slänga hela varnaren för dom batterierna går inte att byta. Listigt värre ....not
Vilket slöseri! Jag har en gammal varnare men använder litiumbatteri till den. Förra batteriet räckte i ca 7 år, nuvarande har jag haft i 2 år hittills. :up:
 
JAG HAR FÅTT JOBB!!! :banana: :banana: :banana:
Inte heltid, men jag fick ändå ett bättre erbjudande än väntat. När jag svarade på företagets annons så handlade det enbart om en timanställning, men chefen hade gillat mig så mycket att hon nu erbjöd mig en fast deltidstjänst med möjlighet till extratimmar :D Planen är jag börjar nästa vecka och jag är så jäkla pepp :D :D
 
JAG HAR FÅTT JOBB!!! :banana: :banana: :banana:
Inte heltid, men jag fick ändå ett bättre erbjudande än väntat. När jag svarade på företagets annons så handlade det enbart om en timanställning, men chefen hade gillat mig så mycket att hon nu erbjöd mig en fast deltidstjänst med möjlighet till extratimmar :D Planen är jag börjar nästa vecka och jag är så jäkla pepp :D :D
Grattis! :banana:
 
JAG HAR FÅTT JOBB!!! :banana: :banana: :banana:
Inte heltid, men jag fick ändå ett bättre erbjudande än väntat. När jag svarade på företagets annons så handlade det enbart om en timanställning, men chefen hade gillat mig så mycket att hon nu erbjöd mig en fast deltidstjänst med möjlighet till extratimmar :D Planen är jag börjar nästa vecka och jag är så jäkla pepp :D :D
Grattis! 🥳
 
Jag köpte idag te av mitt postombud och insåg med kraft att jag i flera år har hämtat paket hos min tehandlare.

Det visste jag ju egentligen hela tiden.
Men hyllorna med teburkar har under åren långsamt konkurrerats ut av sandfärgade kartonger och, på sista året, billiga leksaker i grälla färger.

Framöver ska jag köpa med mig en påse te varje gång jag hämtar paket. Om inte annat så för tehandlarens glädje när hon fick prata te och inte post.
Paket-öknen måste motarbetas!
Ett teblad i taget!
 
JAG HAR FÅTT JOBB!!! :banana: :banana: :banana:
Inte heltid, men jag fick ändå ett bättre erbjudande än väntat. När jag svarade på företagets annons så handlade det enbart om en timanställning, men chefen hade gillat mig så mycket att hon nu erbjöd mig en fast deltidstjänst med möjlighet till extratimmar :D Planen är jag börjar nästa vecka och jag är så jäkla pepp :D :D
Vad roligt :) !
 
Lite kallt när jag kom hem. Ungefär lika kyligt som när jag körde i morse, dvs ca 17 grader. Men nu har jag fått igång en rejäl brasa i kaminen och på spisen puttrar en kryddig pastasås. Och så värmer jag mig inifrån med ett glas rött.... Så snart lär det kännas bättre.... :) :up:
 
Blir mest trött på människor som tycker det är okej att behandla en myndighetsperson som en påse skit. Vi har också känslor men det är tydligen ok att vräka ur sig precis vad som helst och gapa och skrika. Jag kan förstå att människor är frustrerade och att man tycker att det tar lång tid för att få ett beslut ibland. Allt jag begär är lite grundläggande hyfs men det är tydligen för mycket begärt. Kände mig riktigt ledsen när jag slutade för dagen idag. :cry::cry::cry: Jag tar inte emot vad som helst utan avslutar såna samtal men det tar ändå energi.
 
Diskat. Har börjat tveka på om att diska är värre än att tvätta, men lutar nog fortfarande åt tvätt. Om inte annat än för att det tar mindre tid att diska och jag kan sätta på musik. Har dock lärt mig läxan att man ska torka samtidigt som man diskar annars står det i en stor hög på diskbänken - om jag nu kunde lära mig samma sak vad gäller den blåa IKEA påsen vore det positivt.

Skurat ur mikron (extremt behövligt) och torkat lite väggar. Tyvärr blir de lätt nedstänkta eftersom soppåsen hänger på handtaget till städskåpet pga liten klåfingrig brun katt.
 
IMG_20221004_185858.webp

Sedan knubbsälarna började gå på diet så har det börjat smöra för matte :angel: Det låter som det ska svälta ihjäl vilket inte är fallet men enligt våra två fyrbenta familjemedlemmar är matte högst elak. Fast Kajsa tyckte tydligen matte behövde värmas upp inför träning när hon parkerade sig på mina ben ♥️
 
Så less på jobbet nu
En knäpp chef. Och så ska det daltas med vissa
Jag har svinont i min rygg varje dag nu, haft det sedan jag började på Tvätten
Tog en vända efter jobbet till de 3 loppisarna jag har inte varit på ur länge nu
Hittade pocket på alla, billigast var de på Återbruket - 3 kr styck. Köpte ett pussel och en tavla där för 1 kr styck med
 
Städar hos djuren, har 2 akvarium och sniglarna innan jag kan göra kväll
I morgon kväll faller det bort en helkväll där jag hade tänkt städa...
Är styrelsemöte med föreningen då
Har egentligen ingen lust, men måste väl...
 
JAG HAR FÅTT JOBB!!! :banana: :banana: :banana:
Inte heltid, men jag fick ändå ett bättre erbjudande än väntat. När jag svarade på företagets annons så handlade det enbart om en timanställning, men chefen hade gillat mig så mycket att hon nu erbjöd mig en fast deltidstjänst med möjlighet till extratimmar :D Planen är jag börjar nästa vecka och jag är så jäkla pepp :D :D

Åh, stort grattis! :bump:
 
JAG HAR FÅTT JOBB!!! :banana: :banana: :banana:
Inte heltid, men jag fick ändå ett bättre erbjudande än väntat. När jag svarade på företagets annons så handlade det enbart om en timanställning, men chefen hade gillat mig så mycket att hon nu erbjöd mig en fast deltidstjänst med möjlighet till extratimmar :D Planen är jag börjar nästa vecka och jag är så jäkla pepp :D :D
Men så jävla roligt! Bra jobbat! :banana::bump::banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 519
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 832
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa råttgiftet?
  • Vantar!
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Wobbi stövlar
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp