Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min särbo ogillar min exfru nästan lika mycket som min exfru gillar min särbo.
Så vi var för bi min exfru i helgen för att plocka upp mina barn som bor där för att åka ut för att äta lite pizza och fira att en av dem har lyckats fyll 20.
Exfrun mött mig med förolämpningar mot mig och min särbo.
Suck, vem orkar.
Men när jag pratade med min särbo så san hon, ditt ex måste ha ett så tråkigt liv att hon efter 6 år fortfarande orkar med förolämpningar och provocera. Kan bara hålla med.
Tråkigt att läsa ju.
Och här är de fanemej tvärt om . Särbons ex fru och jag går bra ihopa. Tom med festat ihopa ....
Så illa att hon säger till deras vuxna barn att här kommer pappa och styvmamma ...

Ibland kan de bli för mycket info om min särbo från ex fruns håll...
 
OH NO!
Jag har lyckats spräcka skärmen på jobbets dator! Pinsamt!
Hade datorn på bordet och skulle gå därifrån. Min tröja fastnade i datorn på något sätt och river ner den på golvet
Maximal otur då skärmen landar nedåt på laddaren och spräcks.

Himla trist...

Samtidigt tänker jag att jag lär väl inte vara den enda som råkat göra något sånt....?
 
Inget underkök, inget vatten, kaffesugen!
Visa bifogad fil 102100
Delar av köket på plats och vatten tillbaka ,tom nybryggt kaffe :D
Nu måste elektrikern komma så vi kan sätta in resten av skåpen o sen ställa in ugn,spishäll,fläkt mm.
Men jag slipper i alla fall diska för hand.
Och sen ska jag mosaika väggen
20221004_223404.webp
 
OH NO!
Jag har lyckats spräcka skärmen på jobbets dator! Pinsamt!
Hade datorn på bordet och skulle gå därifrån. Min tröja fastnade i datorn på något sätt och river ner den på golvet
Maximal otur då skärmen landar nedåt på laddaren och spräcks.

Himla trist...

Samtidigt tänker jag att jag lär väl inte vara den enda som råkat göra något sånt....?
Otur! Jag själv har aldrig stött på det men allt möjligt annat i dataväg... vi skulle knappt reagera, då är ju lösningen enkel iaf :p
 
JAG HAR FÅTT JOBB!!! :banana: :banana: :banana:
Inte heltid, men jag fick ändå ett bättre erbjudande än väntat. När jag svarade på företagets annons så handlade det enbart om en timanställning, men chefen hade gillat mig så mycket att hon nu erbjöd mig en fast deltidstjänst med möjlighet till extratimmar :D Planen är jag börjar nästa vecka och jag är så jäkla pepp :D :D
Grattis :banana:
 
Ja jag har kollegor som råkat spilla kaffe över datorn eller tappat mobilen i toan.

Så jag fattar att saker händer.. Men jag gillar inte när jag gör dumma saker och det känns som man klantat sig... ont i magen...
Det är inte en dum sak, var ju ren olycka :heartFörstår känslan dock och det är ju den som är svår få iväg tyvärr :( Håller tummen den släpper litegrann iaf :heart
 
Ja jag har kollegor som råkat spilla kaffe över datorn eller tappat mobilen i toan.

Så jag fattar att saker händer.. Men jag gillar inte när jag gör dumma saker och det känns som man klantat sig... ont i magen...
Sånt händer! Människor klantar sig då och då, så är det bara och det kan få små eller stora konsekvenser. Detta var en ganska liten konsekvens :)
 
Var ju sjuklig i morse och sov tills klockan nästan var elva (!). Nu vet jag inte om jag ska utnyttja energin och få någonting gjort ikväll eller helt enkelt tvinga mig isäng och förmodligen stirra i taket. Jag skuuulle kunna börja tejpa köket för målning.
 
Innan sambon for till jobbet hjälptes vi åt att ta in ved hos morfar och även äpplen och lite prat 🥰. Hans blåbärsbuske är nu vackert rödfärgad och jösses så många röda flugsvampar det växer lite överallt i år!
Jag äter inte särskilt ofta kanelbullar men idag, på kanelbullens dag, fick det fasen bli två till mjölk 😍 fast inte samtidigt😄; ena nygräddad och den andra senare lite lagom uppvärmd 😋.
Idag fick en stallkompis lilla barnbarn den stora glädjen att rida min pålla och efter det och fix och insläpp tog jag ut lillkissen i selen det första jag gjorde när jag kom hem ikväll och lite småfix innan det nu är sovdags 😊.
 
Jag packar pappas böcker ur en liten bokhylla (av de nio som han har 😅) och det är rätt kul att titta på vad för böcker han har. Hittade just en bok med svensk översättning av Winston Churchills bok Seger som innehåller hans tal från krigsåret 1945. Boken i sig är från och tryckt året 1946.
Så läckert med så nära årtal! 🤩 Man kan ju tänka sig att översättarna hade allt i mycket färskt minne.

Inuti den finns även min (bortgångne) fasters namn med datum (1965).

Denna ska jag nog behålla hemma 🥰 (den är hans fortfarande men det ska vara lite oförsiktiga böcker som han får ta med sig till äldreboendet, så kan han klottra i dem om han skulle vilja)
 
JAG HAR FÅTT JOBB!!! :banana: :banana: :banana:
Inte heltid, men jag fick ändå ett bättre erbjudande än väntat. När jag svarade på företagets annons så handlade det enbart om en timanställning, men chefen hade gillat mig så mycket att hon nu erbjöd mig en fast deltidstjänst med möjlighet till extratimmar :D Planen är jag börjar nästa vecka och jag är så jäkla pepp :D :D
Grattis!! 🤩 Vad kul att få börja med något annat nu! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 530
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 834
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp