Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas du har en gammal modell. Nya modeller har nämligen lithiumbatterier dom räcker längre men inte i evighet, då får man slänga hela varnaren för dom batterierna går inte att byta. Listigt värre ....not

Just så illa var det :mad:
Det stod att den skulle bytas ut i mars 2024 men tiden kanske går snabbare för brandvarnare? Nu har jag brandvarnare genom mitt hemlarm men jag gillar att ha även analoga sådana.
 
Varit inne i stan och gjort en massa ärenden stannade till på Dafgårds outlet och för 500kr kom jag hem med
2,5kg färsk kycklingbröstfile
1,8kg frysta köttbullar
2,5 kg fryst broccoli
100 pannkakor
1 kg pyttipanna
8 grönsaksbiffar

Tyvärr hade de inte surdegsfrallorna så inget bröd denna gång så nu väntar jag på att pannkakorna ska bli klara i ugnen så jag får lite lunch i magen.

Hade egentligen tänkt kpa färdiga pajer men hittade inget som föll i smaken och nån gång kommer jag att ställa mig och försöka laga ordentlig mat igen.

Min väninna kommer i eftermiddag och det ska bli skönt med sällskap
 
Dyra bilelände...Sambon var till stan och köpte nya tändstift och tändspolar samt en ny dunk olja som är dyyyr, 950 spänn är lixom imnte hållbart att det sipprar ut, varken för plånbok eller miljön så måste komma till ordning med det eländet. Nåja den får stå idag så tar jag den gamla till stallet om en liten stund :). Sambon har åkt för att jobba och jag har precis kokat potatis- och purjolöksoppa som jag portionerat i matlåda till ikväll och imorn (sambon får jag fixa lite potatisbullar och bacon till imorgon, bra att äta ur frysen med). I väntan på att det svalnar så jag kan åka kör jag en maskin disk och äter en liten portion soppa :).
 
Försöker få hundarna att engagera sig i en diskussion om golvval. Jag vill att de ska känna sig för med tassarna och utvärdera samtliga provbitar utifrån vilket golv de hade känt sig mest bekväma att springa och leka på. Det finns en del forskningsmetodiska utmaningar här 😅
 
Hästen fick en rejält dusch med schampoo idag och han såg så nöjd ut efteråt när han smaska äpple i väntan på att han skulle torka ♥️ Älskar mitt gamla sketna hansbo täcke jag fick tag i för en billig peng, det torkar fort. Har ett i mindre storlek som förhoppningsvis Maggan våran unghäst kan ha sen när hon kommer hem.

Nu lite kaffe och vila på den sena lunch sen arbeta framför datorn. Sambon har löst våra nätverksproblem. Det regnar ute så passar väl rätt bra att sitta framför datorn ..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 519
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 832
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Wobbi stövlar
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp