Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit banchef på ponnytävling på klubben större delen av dagen. Ny (för mig) banbyggare, men hen var störtskön så blev ett bra samarbete :)

Hade planerat att sy när jag kom hem, men fastnade i soffan 🙈 får se om jag får mer energi när jag duschat 😅
 
Det är dyrt, blött och kallt (och husen är katastrofalt isolerade).

Hjälpte det?

Såg att Truss vill låna pengar för att kunna sänka skatten för höginkomsttagarna och samtidigt skära i bidragen till låginkomsttagarna, arbetslösa, sjukskrivna och liknande. Tydligen börjar tom hennes eget parti göra uppror.

Jag älskade York när jag pluggade där, trots att det var kallt, blött, dyrt och blåsigt. Om jag inte varit urfattig student hade jag verkligen velat se mer av England och Skottland.
 
Varit hos hästen mycket senaste dagarna, såklart. Även pratat med vår gamla medryttare som vill komma ut och säga hejdå till veckan. Och hästens uppfödare som skulle tända ett ljus för honom på fredag.
Men idag mår jag så kasst över situationen att jag skippar stallet och åker in till stan och kollar konst istället. Behöver distrahera tankarna lite.
Nästa vecka blir tung.
❤️❤️
 
Humöret är :turd: tack vare PMS så just nu stör jag mig på ALLT.

Det är höst så grannen under har börjat röka innomhus igen. Dvs hela vårt badrum luktar cigarettrök :wtf: (Vi har sagt till hyresvärden om detta varje höst/vinter sen vi flyttade in, inget har hänt)

Grannen näst-under har en hund som kissade i trappuppgången för tre veckor sedan. Grannen har fortfarande inte städat upp det, dvs det stinker i hela trappuppgången. Och jag är tjurig så jag vägrar städa åt grannen.

Efter 3,5 år så bestämde vi oss för att testa stora tvättstugan. Vi tänkte att det kan vara bra att börja använda den nu när elen är så dyr, eftersom vi måste betala för stora tvättstugan oavsett om vi använder den eller inte. Men vilken fail! Torktumlaren är kass så för att få tvätten torr behövde en köra den två gånger. Eftersom tvättiden tar slut samtidigt för både torktumlare och tvättmaskin (och elen i tvättstugan stängs av kl 17) så blev inte andra omgången tvätt torr. Så nu har jag fått bära upp alla våra sängkläder - blöta :meh:

Nu har vi (som tur är) torktumlare i lägenheten också, så vi kan få sängkläderna torra tills ikväll ändå. Men jag tog ju ner allt till tvättstugan för att få jobbet gjort där, inte för att halva jobbet ska vara kvar när jag hämtat upp tvätten.

Nu blev detta ett riktigt klago-inlägg :bag: Men tack för lånet av tråden. Nu känns det bättre.
Mvh godisklubba med PMS :o
 
Klockan har hunnit bli 8:46 am och jag ar nastan vaken. Forsta koppen kaffe ar nastan slut. Det blir en till kopp innan jag bryter upp bakandan fran stolen och satter fart pa dagen. I dag tanker jag stada klart ... jag borjade i gar men magen protesterade efter ett par timmar, sa i dag blir det fortsattning.
 
Alltså herregud. Hade en klump filler som hade migrerat i läpparna så valde att lösa upp all filler för att börja om från början. Allt försvann på ett par timmar och nu är jag helt sned i ansiktet som innan. Hade 100% glömt bort att jag var sned (efter en olycka). :laugh: Kan inte låta bli att skratta åt hur dumt det ser ut.


Det roliga var att läpparna blev 3 gånger så stora när medlet sprutades in, men tills jag kom hem så hade dom krympt till sin naturliga storlek. Så himla coolt!
 
Såg att Truss vill låna pengar för att kunna sänka skatten för höginkomsttagarna och samtidigt skära i bidragen till låginkomsttagarna, arbetslösa, sjukskrivna och liknande. Tydligen börjar tom hennes eget parti göra uppror.

Jag älskade York när jag pluggade där, trots att det var kallt, blött, dyrt och blåsigt. Om jag inte varit urfattig student hade jag verkligen velat se mer av England och Skottland.


Om någon undrar hur humöret i UK är i nuläget är denna videon ganska talande - mannen i mitten under polis eskort är Jacob Rees Mogg, en ganska framstående konservativ politiker

Bör förtydliga att det konservativa partiet har konferens i Birmingham, därav samlingen av både politiker och protesterare


Jag pluggade också i York! 09-12!
Fantastisl stad. och trots 13 år i landet har jah inte rest näranog tillräckligt!
 
Åkte och spontanshoppade en vagn till min katt idag 😂

Min älskade katt har många fina sidor men medgörlighet är dessvärre inte en av dem.
Han har levt som innekatt hela sitt liv, även innan jag adopterade honom från stans katthem, men jag märker att han blir rastlös emellanåt. Han är inte så intresserad av att leka oavsett vilka leksaker jag än köper så jag tänkte att jag skulle börja ta med honom ut på promenader istället.

Jag har tidigare försökt vara ute med honom i sele men det blir alldeles för svårt. Dels för att han avskyr alla selar jag testat (och visar det med en tydlighet som lämnar mig med både bit-och rivsår på armarna 😂) och dels för att han blir så hysteriskt panikslagen när han kommer ut. Han är alldeles för stor och stark för att jag ska klara att hålla honom när rädslan tar överhanden.

Tog ut honom i vagnen för en liten stund sedan. Han jamade lite försiktigt några gånger men var inte alls vettskrämd på samma sätt som när jag tagit ut honom i bara sele. Vi tog en kort runda och jag tror att han tyckte att det var mer spännande än läskigt.

Har aldrig känt mig mer som en CCL men det är det värt om han får mer aktivering i vardagen 😂😍

Inte riktigt den här men liknande:

1664726053101.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 479
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp