Åkte och spontanshoppade en vagn till min katt idag
Min älskade katt har många fina sidor men medgörlighet är dessvärre inte en av dem.
Han har levt som innekatt hela sitt liv, även innan jag adopterade honom från stans katthem, men jag märker att han blir rastlös emellanåt. Han är inte så intresserad av att leka oavsett vilka leksaker jag än köper så jag tänkte att jag skulle börja ta med honom ut på promenader istället.
Jag har tidigare försökt vara ute med honom i sele men det blir alldeles för svårt. Dels för att han avskyr alla selar jag testat (och visar det med en tydlighet som lämnar mig med både bit-och rivsår på armarna
) och dels för att han blir så hysteriskt panikslagen när han kommer ut. Han är alldeles för stor och stark för att jag ska klara att hålla honom när rädslan tar överhanden.
Tog ut honom i vagnen för en liten stund sedan. Han jamade lite försiktigt några gånger men var inte alls vettskrämd på samma sätt som när jag tagit ut honom i bara sele. Vi tog en kort runda och jag tror att han tyckte att det var mer spännande än läskigt.
Har aldrig känt mig mer som en CCL men det är det värt om han får mer aktivering i vardagen
Inte riktigt den här men liknande:
Visa bifogad fil 102056