Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså herregud. Hade en klump filler som hade migrerat i läpparna så valde att lösa upp all filler för att börja om från början. Allt försvann på ett par timmar och nu är jag helt sned i ansiktet som innan. Hade 100% glömt bort att jag var sned (efter en olycka). :laugh: Kan inte låta bli att skratta åt hur dumt det ser ut.


Det roliga var att läpparna blev 3 gånger så stora när medlet sprutades in, men tills jag kom hem så hade dom krympt till sin naturliga storlek. Så himla coolt!

Visst är det häftigt! Jag har gjort Hyalase en gång och blev överraskad av hur snabbt fillersen försvann.
 
Måste bara skriva av mig lite,
jag har får reda på att en släkting till mig har mördat en annan släkting till mig.
I ett bråk om pengar.
Mördaren har åkt fast men är inte dömd än. och frågan är om han blir det.
Då han är sjuk som inte kommer att gå att bota.
Även om jag inte har träffat offret eller förövaren på mycket länge borde detta inte störa mig så mycket som det gör.
men jag vet inte vart jag ska vända mig heller.
 
Måste bara skriva av mig lite,
jag har får reda på att en släkting till mig har mördat en annan släkting till mig.
I ett bråk om pengar.
Mördaren har åkt fast men är inte dömd än. och frågan är om han blir det.
Då han är sjuk som inte kommer att gå att bota.
Även om jag inte har träffat offret eller förövaren på mycket länge borde detta inte störa mig så mycket som det gör.
men jag vet inte vart jag ska vända mig heller.
Inte konstigt du reagerar om du får veta att en släkting är en mördare! Och dessutom mördat en annan släkting och om pengar 😳. Inte konstigt du reagerar alls ❤️.
 
Sitter och velar angående en auktion som händer just nu 😬 Gäller bara ett mindre föremål. Men kan inte bestämma mig om jag ska fortsätta bjuda, när det stigit så långt över värdering redan.
Jag lade ett sista bud, det blev en bra bit över gränsen jag egentligen satt 😱 Men tidigare har det också hänt att jag inte bjudit och så har jag grämt mig i efterhand eftersom föremål som känns helt rätt inte dyker upp så ofta.
 
Åkte och spontanshoppade en vagn till min katt idag 😂

Min älskade katt har många fina sidor men medgörlighet är dessvärre inte en av dem.
Han har levt som innekatt hela sitt liv, även innan jag adopterade honom från stans katthem, men jag märker att han blir rastlös emellanåt. Han är inte så intresserad av att leka oavsett vilka leksaker jag än köper så jag tänkte att jag skulle börja ta med honom ut på promenader istället.

Jag har tidigare försökt vara ute med honom i sele men det blir alldeles för svårt. Dels för att han avskyr alla selar jag testat (och visar det med en tydlighet som lämnar mig med både bit-och rivsår på armarna 😂) och dels för att han blir så hysteriskt panikslagen när han kommer ut. Han är alldeles för stor och stark för att jag ska klara att hålla honom när rädslan tar överhanden.

Tog ut honom i vagnen för en liten stund sedan. Han jamade lite försiktigt några gånger men var inte alls vettskrämd på samma sätt som när jag tagit ut honom i bara sele. Vi tog en kort runda och jag tror att han tyckte att det var mer spännande än läskigt.

Har aldrig känt mig mer som en CCL men det är det värt om han får mer aktivering i vardagen 😂😍

Inte riktigt den här men liknande:

Visa bifogad fil 102056
Okej, jag är jättestolt över min lilla katt nu 😂 har precis kommit hem från promenad nummer två idag.
Den här gången sa han inte ett ljud men satt upp i vagnen under hela promenaden och tittade nyfiket på allt vi gick förbi. Så himla mysigt att vara ute och gå med honom 🤩 Att åka bil med honom är en riktig plåga eftersom han skriker från början till slut men att åka vagn verkar han (hittills) bara tycka är spännande.
Så fort vi kom hem gick han och åt, och sedan la han sig i sitt träd och somnade 😂😍
 
Hon hade fått plats men klubben hade som krav att vuxen var med på träningarna. Typiskt skitsvårt för mig som varannan vecka jobbar till 19.
Det är en av få gånger då jag tycker att det är lite tråkigt att mina föräldrar bor så långt bort. Pappa hade gillat att träna orientering med sitt barnbarn :D
Ja det är det tråkiga med det att det går åt lite hjälp i skogen. Vår förening är inte så stor. Det är två ledarfamiljer. På tävlingar brukar en familj åka nästan varje vecka. Dottern har tävlat 4 ggr i år. Den här gången var enda gången någon mer var med. Kanske 10 ungar på träningarna.
 
Nu har vi bokat in ett datum för podd-inspelningen. Det blir om några veckor och sen antar jag att avsnittet kommer ut ett tag efter det. Jag har även fått veta vilka det är som kommer att vara med vid inspelningen (det är ett gäng som har podden men alla är inte med i varje avsnitt) :)

En del av mig skriker "herregud, människa, vad har du gett dig in på?!" och "vem tror du att du är?!"

Men nu finns det ingen återvändo. Jag ska prata om autism i en podcast… och nervöst är bara förnamnet :nailbiting: :laugh:
 
Måste bara skriva av mig lite,
jag har får reda på att en släkting till mig har mördat en annan släkting till mig.
I ett bråk om pengar.
Mördaren har åkt fast men är inte dömd än. och frågan är om han blir det.
Då han är sjuk som inte kommer att gå att bota.
Även om jag inte har träffat offret eller förövaren på mycket länge borde detta inte störa mig så mycket som det gör.
men jag vet inte vart jag ska vända mig heller.

Så jobbigt! Det kan ju röra till känslorna även om du inte träffat dem.

Varför skulle den p.g.a. obotlig sjukdom inte kunna bli dömd?
 
Tack, det var inte mycket pengar heller.
Vet inga detaljer direkt som jag kan ta upp här.
jag känner mig bara så konstig och tom.
Jag var i en liknande situation tidigare i år, hade ingen att prata med och har mått väldigt dåligt över det inträffade. Det blir bättre även om det aldrig kan bli bra. För mig är det avslutat, för andra som står mig mycket nära tar det aldrig slut men den det gäller sitter nu inne och har inga chanser på att komma ut under mycket lång tid.
 
Har haft en bra dag. Började med lite sovmorgon och sedan en långpromenad med hunden. Efter lunch var jag med syster på Afternoon Tea på ett närliggande lantcafe. Mycket trevligt och vi blev båda proppmätta.
20221002_194701.webp

Sedan var det fint väder så jag satt ute i lä och läste i nästan två timmar. Efter det omplanterat och klippt några palettblad och tvättat en maskin. Nu myser jag och hunden i tv-soffan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 479
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp