Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte helt säker på vad svenskt/skandinaviskt hår innebär men jag tror inte jag har det 😅 Jag har framför allt väldigt tjockt hår som tar tre tusen år att torka, slinga, föna etc. Inte särskilt fina eller mjuka strån, mycket egen vilja, eller snarare ovilja att samarbeta.
Jag har toktråkigt, astrist och omöjligt typiskt skandinaviskt hår. Massor med fina, fina blonda strån som tar skada av alla produkter men samtidigt aldrig håller någon typ av intressant form utan dem. :D
 
Hittade det här i duschen, funderar på om det är mögel. 👀
Nästa steg är vad man kan göra åt det. Blir till att googla å läsa på nu.

Visa bifogad fil 101871
Ser ut som typiskt svartmögel, de får en ofta i silikonen. Köp en redig mögelspray eller lägg ny silkon tänker jag. :) Det finns mögelskydd i all silikon men om jag förstår det håller den som bäst i ett par år.
 
Tror att mamma börjat räkna ned på timmarna hur lång tid det är kvar till flytten nu .... :cautious:

Stackars grannarna ovanpå :nailbiting: (som är nyinflyttade dessutom :o)

Jag kan åtminstone ta av mig hörapparaterna och nådefyllt sova tills någon rör mig.

Tillägg: Kom på att vi kollade på rummet på torsdagen och att klockan bara just slagit över till lördag. Herregud, det känns som flera dagar sedan! :cautious:
 
Senast ändrad:
Hos oss går nyanställda in på högre lön än många befintliga anställda. Vissa går, trots alla mina specialuppdrag, in på högre lön än jag :banghead:

Det ar ju helt befangt :cautious: Har har man normalt en "stege" dar man har en begynnelselon och ett visst paslag varje/vartannat eller sa ar. I bland rejala paslag, men kan ocksa vara ganska obetydliga. Men oavsett hur manga nyanstallda man har ... sa tjanar de som stannar kvar i rorelsen mer.

Vår ena katt började att äta räkor och katt 2 rynkade på näsan. Efter ett tag insåg katt 2 att den andra katten åt godsakerna hmm kanske nåt gott bäst att testa. Nja men bäst att äta så inte syrran käkar.

Min hast, Michico, gjorde just det. Han gillade inte applen. Alls. Om han var pa gott humor kunde han ta en halv appelklyfta och faktiskt ata och svalja den. Sedan fick jag ett sto och de delade hage. Hon ALSKADE applen over allt. Plotsligt at han applen sa juicen ran ner over hakan pa honom. Nar hon flyttade igen sa valde han bort alla applen och forklarade hur vansinnigt ackliga de var. 🙄
 
Typ vaken, trro jag. Ska iaf göra mig iordning och sen åak till jobbet. igen. Var hemma vid 01.30 inatt (från annat jobb) så inte många timmars sömn blev det. Kommer vara så trött ikväll när jag slutat för kvällen. Efter jobb 1+2. :sleep:
Siktar på lite sovmorgon imorgon iaf. Nästa vecka hoppas jag blir något lugnare med färre arbetstimmar...
 
Ser ut som typiskt svartmögel, de får en ofta i silikonen. Köp en redig mögelspray eller lägg ny silkon tänker jag. :) Det finns mögelskydd i all silikon men om jag förstår det håller den som bäst i ett par år.
Silikonen ska bort, vi tittade efter ”shower tray” (kommer inte på vad det heter på svenska), som ska finnas att köpa till den duschväggen från Ikea.
Hittar den på engelska sidor men inte på den svenska, ska fråga personalen idag om de vet vad som hänt.

Vi tror det är en lösning när man fått bort befintligt mögel att förhindra att set händer igen är att ha ett ”shower tray” så vattnet inte står i fogarna. Men kan ha fel också.
Måste oavsett hitta en lösning.

Den här silikonen gjordes tidigare i våras, så inte gammal. Tror problemet är att golvet sviktar så vattnet kommer under fogen och rinner ut på andra sidan.
 
Goooood morgon! 😆

E5A1AD18-DD10-4A3C-A579-2FA1E7E1C497.webp
 
Sovit uruselt. Vaken en timme mitt i natten.
Ätit macka med ost och laxpastej och druckit två koppar kaffe.
Nu halvligger jag i soffan och väntar på att det ska sjunka innan det är dags för dagens joggingrunda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 418
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp