Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar elitfölauktionen online och dricker te. Hade inte vågat kombinera detta med intag av alkohol och möjlighet att bjuda online. :eek:

Påminner mig om festen som spårade när jag onlineshoppade en väska från Gucci, operabiljetter och vaknade upp dagen efter av att en person ringde på dörren och ba "hej det är städhjälpen".

Måste i mitt luddiga tillstånd trott att jag var typ ... rik? Kaos 😅
 
Det låter underbart! Jag hade klarat smör på min, som skulle stelna och bevara konsistensen. Eftersom jag åt innan den svalnat blev det precis så. Minus potatisen. Mycket gott!

Kan du få hennes recept innan det är för sent (om hon inte redan glömt)? Mat- och smakminnen är så himla kraftfulla! :heart
Jag hoppas att få vara med i jul (november) när hon börjar göra leverpastej och skinkpastej.
När jag var liten gjorde hon egen korv till jul och allting var från scratch. Åt nog aldrig något som var fabrikat. (Köpepizza existerade inte. Inte heller färdiga tårtbottnar).
 
Katterna har anlänt! Bägge klättrade direkt upp på loftet 😆

Visa bifogad fil 101845

Nu ska jag dock börja skala räkor här nere så återstår att se om de kommer nedflygande 😜
Väldigt lik skådespelaren Zach McGowan.
421DD97A-A403-496E-82FD-26B3916423FE.webp
 
Jag tror nordiskt hår egentligen handlar om kvaliten på håret. Många men fina hårstrån. En kan ha tjockt hår men håret är liksom mjukt och inte så ”grovt/borstigt”. Ofta lite svårare att styla.
Jag har tjockt OCH borstigt hår. Som min frisör brukar säga ”ett riktigt blatte-hår” 😂
Mitt är så där, superfina hårstrån, men jag har väldigt mååånga hårstrån. Så det är tjockt-ish ändå. Samt ner till rumpan :angel: Mardröm för frisören, brukar förvarna när jag går till frissan för baylage så de kan fixa långa foliebitar innan.
Plus sitta på typ 5 handdukar så frissan slipper mörda sin rygg. :D
 
Jag har asiatiskt hår, dvs tjocka hårstrån men inte överväldigande många. Inget fall alls, så jag ber alltid min frisör att klippa upp det där bak och sedan asymmetrisk lugg. När jag var yngre så hade jag hår långt ner på ryggen, och brukade faktiskt fläta dem i Margaretaflätor när jag gick i gymnasiet.
 
Pust är hemma! Köpte på vägen hem 1 kilo räkor till middag. Kanske inte den mest strategiska måltiden med tanke på sällskapet 🥲😼😼 dock var de ganska ointresserade av mat senast
Vår ena katt började att äta räkor och katt 2 rynkade på näsan. Efter ett tag insåg katt 2 att den andra katten åt godsakerna hmm kanske nåt gott bäst att testa. Nja men bäst att äta så inte syrran käkar.
 
Jag har asiatiskt hår, dvs tjocka hårstrån men inte överväldigande många. Inget fall alls, så jag ber alltid min frisör att klippa upp det där bak och sedan asymmetrisk lugg. När jag var yngre så hade jag hår långt ner på ryggen, och brukade faktiskt fläta dem i Margaretaflätor när jag gick i gymnasiet.
Jag är inte helt säker på vad svenskt/skandinaviskt hår innebär men jag tror inte jag har det 😅 Jag har framför allt väldigt tjockt hår som tar tre tusen år att torka, slinga, föna etc. Inte särskilt fina eller mjuka strån, mycket egen vilja, eller snarare ovilja att samarbeta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 414
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp