Vad gör vi del CLXIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Grattis pĂ„ födelsedagen! đŸ„łđŸŽ‚

Stort grattis pĂ„ din dag! đŸŽ‚đŸŸđŸŽˆđŸŽ‰
Hoppas att den varit fin! đŸ€—â€ïž


Grattis pĂ„ födelsedagen @Ceta đŸ„‚đŸ„łđŸŸđŸ’ Önskar dig allt gott!


Grattis pĂ„ födelsedagen @Ceta â˜șïžđŸ„łđŸŽ‰đŸŽˆ

Grattis i efterskott! đŸ„łđŸ„ł

Grattis i efterskott @Ceta đŸ„ł

Grattis i efterskott @Ceta!

Palomino-horse-cake.jpg

Grattis pĂ„ födelsedagen i efterskott đŸ„ł
Tack snĂ€lla för alla grattishĂ€lsningar 😍
 
Varm leverpastej, potatis och skirat smör Àr fortfarande en av de rÀtter jag saknar att Àta hos min mamma. Bara hon kan göra det sÄdÀr gott! Och rotmos och flÀsklÀgg!
Mamma Àr lite sjuk nuförtiden och lagar mat nÀr hon orkar.
Fasen, blev jĂ€kligt hungrig nu.. đŸ˜©
Det lÄter underbart! Jag hade klarat smör pÄ min, som skulle stelna och bevara konsistensen. Eftersom jag Ät innan den svalnat blev det precis sÄ. Minus potatisen. Mycket gott!

Kan du fÄ hennes recept innan det Àr för sent (om hon inte redan glömt)? Mat- och smakminnen Àr sÄ himla kraftfulla! :heart
 
Jag har typiskt mjukt, nordiskt hÄr. Det Àr hopplöst att styla sÄ jag har det oftast i en kort svans och gelé efter en hÄrtvÀtt för att fÄ lite volym, men annars ligger det rÀtt platt. Mamma pÄstÄr att jag hade mycket hÄr som barn, men eftersom jag alltid var kortklippt som en pojke och oftast misstogs för att vara en sÄ vet jag inte. NÀr jag blev Àldre och bestÀmde sjÀlv har det varierat mellan nÀstan snagg och ner till underkant skulderbladen.
Visste inte att det Àr nordiskt med tunt hÄr :) Men dÄ vet du ju hur hopplöst det Àr ja. :)
Jag har sÄ lite hÄr att jag inte ens kan ha en hÄrklÀmma i det, trots att det förut nÄdde mig till BH-bandet nÀstan. FlÀtade jag det blev det den tunnaste flÀtan, trots att det var allt samlat i en svans. Löjligt ju!
 
Visste inte att det Àr nordiskt med tunt hÄr :) Men dÄ vet du ju hur hopplöst det Àr ja. :)
Jag har sÄ lite hÄr att jag inte ens kan ha en hÄrklÀmma i det, trots att det förut nÄdde mig till BH-bandet nÀstan. FlÀtade jag det blev det den tunnaste flÀtan, trots att det var allt samlat i en svans. Löjligt ju!

Jag tror nordiskt hĂ„r egentligen handlar om kvaliten pĂ„ hĂ„ret. MĂ„nga men fina hĂ„rstrĂ„n. En kan ha tjockt hĂ„r men hĂ„ret Ă€r liksom mjukt och inte sĂ„ ”grovt/borstigt”. Ofta lite svĂ„rare att styla.
Jag har tjockt OCH borstigt hĂ„r. Som min frisör brukar sĂ€ga ”ett riktigt blatte-hĂ„r” 😂
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i TÀby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsÀtter att dela med oss om vad vi lagar, Àter, inspireras av och funderar pÄ i matvÀg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 414
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrÀgerier i samhÀllet nu för tiden. PersonrÄn och smÄstölder har flyttat sig till NÀt-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har lÀst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. IgÄr drack jag en vansinnigt god sÄdan, i flaska, frÄn Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • UppdateringstrĂ„d 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

HĂ€strelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp