Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

Grattis på födelsedagen! 🥳🎂

Stort grattis på din dag! 🎂🍾🎈🎉
Hoppas att den varit fin! 🤗❤️

Grattis på födelsedagen @Ceta 🥂🥳🍾💐 Önskar dig allt gott!

Grattis på födelsedagen @Ceta ☺️🥳🎉🎈

Grattis i efterskott! 🥳🥳

Grattis i efterskott @Ceta 🥳

Grattis i efterskott @Ceta!

Palomino-horse-cake.jpg

Grattis på födelsedagen i efterskott 🥳
Tack snälla för alla grattishälsningar 😍

Varm leverpastej, potatis och skirat smör är fortfarande en av de rätter jag saknar att äta hos min mamma. Bara hon kan göra det sådär gott! Och rotmos och fläsklägg!
Mamma är lite sjuk nuförtiden och lagar mat när hon orkar.
Fasen, blev jäkligt hungrig nu.. 😩
Det låter underbart! Jag hade klarat smör på min, som skulle stelna och bevara konsistensen. Eftersom jag åt innan den svalnat blev det precis så. Minus potatisen. Mycket gott!

Kan du få hennes recept innan det är för sent (om hon inte redan glömt)? Mat- och smakminnen är så himla kraftfulla! :heart

Jag har typiskt mjukt, nordiskt hår. Det är hopplöst att styla så jag har det oftast i en kort svans och gelé efter en hårtvätt för att få lite volym, men annars ligger det rätt platt. Mamma påstår att jag hade mycket hår som barn, men eftersom jag alltid var kortklippt som en pojke och oftast misstogs för att vara en så vet jag inte. När jag blev äldre och bestämde själv har det varierat mellan nästan snagg och ner till underkant skulderbladen.
Visste inte att det är nordiskt med tunt hår :) Men då vet du ju hur hopplöst det är ja. :)
Jag har så lite hår att jag inte ens kan ha en hårklämma i det, trots att det förut nådde mig till BH-bandet nästan. Flätade jag det blev det den tunnaste flätan, trots att det var allt samlat i en svans. Löjligt ju!

Visste inte att det är nordiskt med tunt hår :) Men då vet du ju hur hopplöst det är ja. :)
Jag har så lite hår att jag inte ens kan ha en hårklämma i det, trots att det förut nådde mig till BH-bandet nästan. Flätade jag det blev det den tunnaste flätan, trots att det var allt samlat i en svans. Löjligt ju!

Jag tror nordiskt hår egentligen handlar om kvaliten på håret. Många men fina hårstrån. En kan ha tjockt hår men håret är liksom mjukt och inte så ”grovt/borstigt”. Ofta lite svårare att styla.
Jag har tjockt OCH borstigt hår. Som min frisör brukar säga ”ett riktigt blatte-hår” 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 080
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 165
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar