Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag körde hem utan att handla, så då blev det inget "onödigt"... :) Hemma fanns ingredienser till både mat (hemgjort potatismos och färdigköttbullar) och efterrätt. Äppelpaj blir det, inte mindre är en av de bästa, dvs smulpaj med havregryn och flingsalt i degen.... :d Tänker försöka äta den med turkisk yoghurt som tillbehör - hoppas att det blir gott :) !
 
AW-fika fick avsluta en som vanligt intensiv men bra arbetsvecka trots trötthet och ångest.
Nu NCIS:Hawaii i soffan.
D798E2B3-6748-40DD-8974-3D78A71FF8A2.webp
 
Sådär, gjort ett par sysslor och varit ute med lillkissen I selen en stund :). Blä. Småtäppt i näsan när jag ligger ner av någon anledning och den jäkla ovanan med att dra in också gör det inte bättre. La mig en stund på golvet; när jag reste mig fick jag huvudvärk...Och näääästan kände mig yr...Nahe om man skulle skita I fler sysslor just nu och sätta sig i massagestolen en stund först....
 
Det blev blommor!
Ang klädsel så klär jag ju mig alltid enligt min stil (vilken är ganska utanför ramen) men det är ju tydligt att kläder får folk att skapa en uppfattning om en. Tex kan det bli lite uppförsbacke om jag ska träffa ett gäng jurist-gubbar och jag ser ut som typ Iris Apfel. Å andra sidan har jag faktiskt på sista veckorna varit med om att folk pudlat på den fronten och sagt att den hade vissa fördomar som motbevisades
Absolut är det så! Hade inte skrivit samma sak om du skulle träffa jurister 😄 Å andra sidan känner jag flera jurister som är noga med att framhäva att de inte är som "alla andra jurister", så de kanske sitter och avundas oss med större svängrum.
 
Tack!
Nej, det är svårt det där med en själv....

Har du alltid har tunt och mjukt hår? Jag fick det efter graviditet 2006 och därefter går det bara mer och mer utför, gräsligt alltså :( Det känns och ser verkligen ut som att håret inte växer i samma takt det trillar av ens.
Jag har typiskt mjukt, nordiskt hår. Det är hopplöst att styla så jag har det oftast i en kort svans och gelé efter en hårtvätt för att få lite volym, men annars ligger det rätt platt. Mamma påstår att jag hade mycket hår som barn, men eftersom jag alltid var kortklippt som en pojke och oftast misstogs för att vara en så vet jag inte. När jag blev äldre och bestämde själv har det varierat mellan nästan snagg och ner till underkant skulderbladen.
 
Drack julmust igår :angel: Fin fint. Här har vårt stora lågprisvaruhus redan plockat fram julsakerna i mitten på september 😂 Det kunde väl gott ha väntat tills efter allahelgon helgen men icke.

Just nu lagar jag middag, måste invänta sambon måste ha hans telefon för att kunna få igång air fryern. Det här huset styrs av hans jäkla mobil 😂
 
Ni vet jag jobbar just nu 150% men med 100% lön för att verksamheten ändå ska rulla trots omständigheter. Chefen uppskattar det absolut men idag fick nog hen något extra ryck och slänger ur sig: Jag skickar över två biobiljetter för att du sliter så hårt just nu 😂 Visste inte riktigt om jag skulle skratta, tacka eller gråta. Om det inte var för att chefen sliter nästan dubbelt så hårt som mig hade jag blivit sur. Nåja nu är det helg och nya tag nästa vecka.
 
Vi stack ut till ett vackert område vid havet efter lunch. Höll på att glömma korvbröden och fick åka hem igen. Sen på plats gör lille hund ner sig lite i pälsen. Bad i havet med lite tvål löste det. Sen när vi skulle grilla korv hade vi tagit med en engångsgrill vi hittade hemma i ngt skåp. Den ville ICKE brinna. Så vi pillrade i torr mossa och typ elva tusen tändstickor. Sambon med sina jättelungor försökte blåsa. Men han hade glömt mer såna nikotin-snusliknande hemma. Och med sista kära ”snusen” inne var det svårt att blåsa. Han kämpade så han höll på att svimma. 😂
Och så flög någon jäkla mås runt och lät som den garvade. Jag skrattade så jag fick en astmaattack. 😂
Kändes som i sällskapsresan när den där stackarn inte får igång aktersnurran och tappar det totalt. 😅
Det löste sig iaf! 👍
 
Drack julmust igår :angel: Fin fint. Här har vårt stora lågprisvaruhus redan plockat fram julsakerna i mitten på september 😂 Det kunde väl gott ha väntat tills efter allahelgon helgen men icke.

Just nu lagar jag middag, måste invänta sambon måste ha hans telefon för att kunna få igång air fryern. Det här huset styrs av hans jäkla mobil 😂
Ja du....På EKO här i stan plockades det fram i mitten av augusti. Smått sjukt i min värld...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 400
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp