Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick bild på katten från mamma. Hon har på något vänster öppnat skåpet ovanför hennes kyl/frys... Alltså hon måste ha hoppat upp (ca 185cm) flera gånger för att få tag under kanten på något vis för att kunna öppna. O_o Det finns liksom inget i närheten hon kan stå på för att lirka upp det.

Givetvis har hon fräst och försökt slå mamma på huvudet när mamma plockade ner henne :p:o
 
Måste panik-köpa blommor pga antar att en bör ha med sig detta på bokrelease?
Inser också nu halvvägs dit att jag har en oerhört eklektisk outfit som kanske ej passar perfekt i kulturella sammanhang 😅
 
Är nu på kaka nr 2 försök 2 efter ett lite misstänkt ägg råkat hamna i smeten. Detta har potential till att faktiskt bli en kaka :banana: Däremot verkar många ingredienser som sällan tar slut nu ta slut samtidigt vilket ändå lär kräva en gångmarsch till affären. Allt beror på hur många kakor som är lämpligt att misslyckas med per dag:angel1: Fortfarande på Five bedrooms men borde nog byta till Hela Sverige Bakar för att förhoppningsvis få inspiration eller sällskap i kaoset:laugh:
 
Ja till blommor!
Tycker däremot att man kan ha på sig lite vad som helst i såna sammanhang, så länge man ser ut som att man menar det.

Det blev blommor!
Ang klädsel så klär jag ju mig alltid enligt min stil (vilken är ganska utanför ramen) men det är ju tydligt att kläder får folk att skapa en uppfattning om en. Tex kan det bli lite uppförsbacke om jag ska träffa ett gäng jurist-gubbar och jag ser ut som typ Iris Apfel. Å andra sidan har jag faktiskt på sista veckorna varit med om att folk pudlat på den fronten och sagt att den hade vissa fördomar som motbevisades
 
Helt uppåt väggarna. Hos oss har jag stoppat såna stolligheter ett par gånger som bara göder mer personalomsättning. Lönestruktur måste hela tiden vara rimlig, relevant och ”rättvis” i förhållande till det man bidrar med. Det sista är toksvårt. Men det är ganska lätt att se när man är på väg att göra det på fel sätt.

Om man vill uppvärdera arbetsinsatserna så måste det ske genom ett systematiskt arbete för hela gruppen, och därefter kan man erbjuda detta även för ny personal. Inte tvärtom.

Det är ju helt rätt och riktigt.
Det är mycket dyrare att anställa och utbilda ny personal än att behålla befintlig personal. Tyvärr tycks det omöjligt att tänka så långt :banghead:
 
IMG_20220930_155157.webp

När man behöver det som mest känns det skönt att hästen faktist är med på noterna och vill träna 😂 Han var så sjukt nöjd när matte dök upp och började rulla ut vagnen.
 
Väldigt tudelad idag, dom säljer LUSSEKATTER :eek: på Ica,va fan det är ff september.
Meeeeeeeeeen,jag älskar lussekatter så under protest köpte jag 2 :o🙈

Man kan tycka att det vore anständigt att vänta till efter Kanelbullens Dag för att fira av bakverken i rätt ordning, men jag hade nog inte heller kunnat motstå. Så länge de låter bli alla hysteriska hybridversioner med kanel-lusse-semla-katt-bulle får man vara nöjd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 389
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 822
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp