Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis i efterskott @Ceta!

Palomino-horse-cake.jpg
 
Förklarade att jag nog försov mig pga att jag varit uppe på toa sju gånger i natt. Vanligtvis är det noll.
Tydligen betyder det att jag har problem med prostatan, enligt kollegorna. :p

"Va?" sa nya kollegan "jag visste inte att tjejer har prostata??? :eek:"
Andra kollegan: "Nej, inte normalt, men Hoarfrost är en alien. Men säg inte det till pentagon!"

Nu är jag alien också :cool:👽

Gud OCH alien :love:
 
Dagens samtalsämne: mexicofiltar och om vi kan ha en sådan som duk i fikarummet utan att kunder blir avundsjuka för att vi har en så fin duk. 🤔
Vd:n tror nu att det är något i vattnet vi dricker och tänker köpa bubbelvatten från och med nu för att inte riskera att bli mexicofiltsfanatiker. :D
 
Lämnat bilen på verkstad och passade då på att i väntetiden gå bort till Ikea. Har en hylla hemma som inte varit ihopsatt sedan flytten för sex år sedan. Och nu när jag ville sätta ihop den hittar jag så klart inte påsen med skruvar och pluggar. Så det är nu beställt nya från Ikea. Och det var gratis! Jag visste att man får enstaka sådana men trodde så klart jag skulle få betala när jag behövde många. Men icke.
 
Senast ändrad:
Haft najs lunch med kollegor och fick dessutom åka buss med min favoritkollega att vara på tu man hand med. Han har så många bra historier att berätta från innan, under och efter kriget i kroatien. 🤩

I dag fick jag höra om hans band innan kriget, hur de spelade mc5 och stooges covers och egna låtar. Fick till och med se några filmer där han hoppade runt med kort hår O_o och spelade bas. Hela historian självklart ackompanjerat med ungefär en miljon svordomar. Tanten brevid våran stolsrad tittade på oss som om han var djävulen själv :D
 
Det var inte lätt att få pappa till taxin när han skulle till doktorn 😅 gnydde högt över huvudet, mamma hade ringt hit hemtjänsten i natt då hon behövde hjälp att få honom till sängen och de sa att det var vanligt att alzheimersjuka skrek så där. Men nu ömmar han nog lite i huvudet också, förut var han mest arg när han skrek 😅
Jag följde inte med då det behövdes hundvakt så jag hoppas att han kommer fram till doktorn på plats också, de åkte åtminstone med färdtjänst så kanske hjälper de lite också..

Hoppas på att han kan få kraftigare värktabletter då alvedonen inte hjälper så länge, titt på såret och byte av kompress. Undra om de får ge lugnande på vårdcentraler, det kan nog behövas.. :cautious:

Nu kan inte tiden gå tillräckligt fort tills han får flytta..!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 385
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 822
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp