Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har beställt mediciner till mig och hunden. Vill ha hemma fallifall något sker så jag inte sitter utan. Nej, jag bunkrar inte för det går inte med dessa mediciner.
Intressant att en medicin är på licens, finns i Tyskland, alla nätapotek utom ett kan inte leverera medicinen. Undra varför just A kan leverera men inte de andra?
Kanske bara A som har licens att ta in den. Eller så tycker inte de andra att det är värt besväret om de tjänar för lite på den.
 
I går färgade jag håret. Tänkt ett tag på strawberry blonde, men jag fann den inte så tog cognac istället. Blev bra. Påmindes då återigen om mitt förhatliga hår som är tunt, livlöst och det känns som om det bara trillar av mer och mer och inte ens växer alls. Började fundera på om klippa mig kort är enda lösningen kvar.

Idag började jag kika runt lite på frisörer och priser.... men ville plötsligt inte vänta utan tog en sax och klippte. Det är nu någonstans mellan axellångt och öronlångt, i alla fall 10 cm kanske rök. Hoppas det är rakt klippt, med min syn kan man aldrig så noga veta.... Men det blev nog ändå bättre än det var. Jag vill dock inte vara korthårig utan vill ha långt hår egentligen. Blir nog ett frisörbesök längre fram ändå så att håret får bättre frisyr och blir omhändertaget.
Mitt hår är så tunt att mina öron sticker ut!!!!!!!!!!!! :(
308631800_10159308833063877_285926898045672444_n.webp
 
I går färgade jag håret. Tänkt ett tag på strawberry blonde, men jag fann den inte så tog cognac istället. Blev bra. Påmindes då återigen om mitt förhatliga hår som är tunt, livlöst och det känns som om det bara trillar av mer och mer och inte ens växer alls. Började fundera på om klippa mig kort är enda lösningen kvar.

Idag började jag kika runt lite på frisörer och priser.... men ville plötsligt inte vänta utan tog en sax och klippte. Det är nu någonstans mellan axellångt och öronlångt, i alla fall 10 cm kanske rök. Hoppas det är rakt klippt, med min syn kan man aldrig så noga veta.... Men det blev nog ändå bättre än det var. Jag vill dock inte vara korthårig utan vill ha långt hår egentligen. Blir nog ett frisörbesök längre fram ändå så att håret får bättre frisyr och blir omhändertaget.
Mitt hår är så tunt att mina öron sticker ut!!!!!!!!!!!! :(
Visa bifogad fil 101801
Färgen blev bra och dina öron ut sticker inte ut. :) Man är aldrig nöjd själv, iaf inte jag som också har tunt och mjukt hår.
 
Måste verkligen försöka sova några timmar om jag ska orka med morgondagen. :sleep:
Ska komma ihåg och äta lunch imorgon också. Idag blev det smörgås kring 10.30 oxh sen sprang jag runt hela dagen och åt inget förrän vid 20.
2 extra långa dagar kvar bara den här veckan. Sen blir nästa vecka förhoppningsvis lugnare.

Förhoppningsvis kan någon annan jobba på söndag också så jag inte behöver. Om jag kommer ihåg o fråga timanställd då vill säga. Som jag glömt bort helt att göra de senaste dagarna... :yuck:
 
I går färgade jag håret. Tänkt ett tag på strawberry blonde, men jag fann den inte så tog cognac istället. Blev bra. Påmindes då återigen om mitt förhatliga hår som är tunt, livlöst och det känns som om det bara trillar av mer och mer och inte ens växer alls. Började fundera på om klippa mig kort är enda lösningen kvar.

Idag började jag kika runt lite på frisörer och priser.... men ville plötsligt inte vänta utan tog en sax och klippte. Det är nu någonstans mellan axellångt och öronlångt, i alla fall 10 cm kanske rök. Hoppas det är rakt klippt, med min syn kan man aldrig så noga veta.... Men det blev nog ändå bättre än det var. Jag vill dock inte vara korthårig utan vill ha långt hår egentligen. Blir nog ett frisörbesök längre fram ändå så att håret får bättre frisyr och blir omhändertaget.
Mitt hår är så tunt att mina öron sticker ut!!!!!!!!!!!! :(
Visa bifogad fil 101801
Ser inga utstickande öron 💕
 
Lång dag idag! Sov värdelöst och behövde gå upp tidigt. Men fick en förmiddag med kollegan på jobbet :love: Fick en liten födelsedagspresent t.o.m.!
Kändes konstigt att ingen annan grattade mig när vi var tillbaka på kontoret, men till slut var det nog någon som såg det på fb och då fick jag lite gratulationer 😅

Sen ridlektion som gick helt ok, och ett långt telefonsamtal med en god vän som jag inte hört av på ett tag 😍 Nu ska det bli skönt att sova!
Grattis i efterskott! 🥳🥳
 
Jo men man blir lite orolig när man hör vilken delstat den drar in över . Men hon har haft tur änså länge att dom bara har kännt vindarna....

Jo jag har hört hur hus kan se ut i Florida, man tror ju inte sina öron...

Har aldrig varit i Florida de ser litet ut på kartan

Florida ar inte sa himla litet utan ser betydligt mindre ut pa en karta an vad det ar ... mest for att hela landet ar sa himla stort. Det ar 75 svenska mil fran gransen till Georgia och ner till forsta bron ut till oarna soder om spetsen och tar ungefar 6 timmar att kora (utan trafik) i 130 km i timman pa en flerfilig motorvag.
Fran Atlant kusten till spetsen av "handtaget" hogst upp ar det 65 Svenska mil och tar bara en timma mindre att kora i 130 km/timman pa en lika stor och bra motorvag.

Sedan kan jag ocksa beratta att mina kompisar och slaktingar i byggindustrin samt en byggnads ingengor och en stads architect fran Sverige var mycket overraskade och sa att Floridas byggnads lagar ar mycket hardare an i Sverige. Det ar mycket fler forstarkningar och fastpunkter och storre krav pa hallfasthet i Florida.

Daremot finns det sa klart en hel del hus som ar byggda for mycket lange sedan som inte haller den nyaste standarden, precis som overallt annars i varlden. Det som jag anser inte borde finnas i Florida ar "mobile homes". Det ar hus som ar byggda nagon annan stans, kommer i tva eller tre delar som satts ihop pa plats och alltsa inte forankras pa samma noggranna satt. De raknas mer som stora arbets bodar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 377
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 818
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp