Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så trist!
Här blev det jättefint framåt kvällen, så både kisse och hund fick långpromenad. Vi kanske slipper tokbus klockan två inatt. :D
Visa bifogad fil 101780
Så fint! Och fin hund! En hösthund med tanke på färgen!

Grannen längre ner på gatan har en sådan, de har höööögt nätstaket :D när de satte upp det funderade jag på vad för slags djur som de skulle husera där, men när jag såg den insåg jag att det nog var rätt sorts staket :D Tänkte att det eventuellt kunde vara en husky utbrytarkungsrasen ju, de skaffat, men icke, en shiba!
 
Så fint! Och fin hund! En hösthund med tanke på färgen!

Grannen längre ner på gatan har en sådan, de har höööögt nätstaket :D när de satte upp det funderade jag på vad för slags djur som de skulle husera där, men när jag såg den insåg jag att det nog var rätt sorts staket :D Tänkte att det eventuellt kunde vara en husky utbrytarkungsrasen ju, de skaffat, men icke, en shiba!
Ja, det ska bli så underbart att fota båda djuren när färgerna väl börjar skifta här. <3
De är ju berömda rymmare, shiborna. :D Fast jag vill våga påstå att det i minst hälften av fallen beror på tristess och understimulering, som ofta. Folk vet inte vad de köper. Små och söta, men de är ju arbetande jakthundar.
 
Ja, det ska bli så underbart att fota båda djuren när färgerna väl börjar skifta här. :heart
De är ju berömda rymmare, shiborna. :D Fast jag vill våga påstå att det i minst hälften av fallen beror på tristess och understimulering, som ofta. Folk vet inte vad de köper. Små och söta, men de är ju arbetande jakthundar.
Det är en härlig årstid, hösten faktiskt!

Kan tänka mig det! Som huskysarna! Söta och vänliga, utbrytarkungar och rymmare! Jaktlust utan dess like :D

Min går ju i långt flexi i skogen och han har nu börjat vänta in mig liksom, i dag när vi gick på snirklig stig och han inte riktigt såg mig kom han till och med tillbaka för att kolla så jag var med! När han såg att jag var det fick han glädjefnatt och rusade med ihoptryckt kropp, öronen bakåt, tungan utanför munnen och bakbenen nästan framför frambenen i en sådan där assnabb zoomies som bara de kan göra :D Fjanthund!! <3
 
Jag tror du kommer att klara det galant :love:
Tack så mycket! <3 :love:

Jag får köra på Pippi Långstrumps "det här har jag aldrig gjort tidigare så det klarar jag helt säkert" :D

Nä, men även om det är nervöst och läskigt så ska det bli superkul att göra något som jag aldrig gjort tidigare :)

Åter igen stort tack för alla era peppande kommentarer och påhejningar. Buke är bäst <3
 
Puhh äntligen kan man gå och lägga sig i sängen efter att ha haft fullt ös efter jobbet .. Bara detta här, in till stan hämta ett paket tillbaka igen in på maxi handla mat inför helgen. Sen hem ser att det står ett paket utan för dörren, göra middag, vika tvätt , städa hos katten , gå ut med sopor och städa lgh.

För i morgon kommer kattens favorit person hit , dvs min särbo

Och nu lever musklerna ett litet spratt och lite stel att komma igång att gå igen ..
 
Lång dag idag! Sov värdelöst och behövde gå upp tidigt. Men fick en förmiddag med kollegan på jobbet :love: Fick en liten födelsedagspresent t.o.m.!
Kändes konstigt att ingen annan grattade mig när vi var tillbaka på kontoret, men till slut var det nog någon som såg det på fb och då fick jag lite gratulationer 😅

Sen ridlektion som gick helt ok, och ett långt telefonsamtal med en god vän som jag inte hört av på ett tag 😍 Nu ska det bli skönt att sova!
 
Lång dag idag! Sov värdelöst och behövde gå upp tidigt. Men fick en förmiddag med kollegan på jobbet :love: Fick en liten födelsedagspresent t.o.m.!
Kändes konstigt att ingen annan grattade mig när vi var tillbaka på kontoret, men till slut var det nog någon som såg det på fb och då fick jag lite gratulationer 😅

Sen ridlektion som gick helt ok, och ett långt telefonsamtal med en god vän som jag inte hört av på ett tag 😍 Nu ska det bli skönt att sova!
Grattis! 🥳🥳🥳
 
Själv sitter jag nyduschad på jobbet och äter en chili con carne med ris och ärtor. Riktigt god faktiskt, en av mina 13,50 krs luncher. :d

Nattat fem extra hästar ikväll och tittat till mina egna innan jag körde jobbet och just ny fixar en av kollegorna kaffe till oss.
 
Lång dag idag! Sov värdelöst och behövde gå upp tidigt. Men fick en förmiddag med kollegan på jobbet :love: Fick en liten födelsedagspresent t.o.m.!
Kändes konstigt att ingen annan grattade mig när vi var tillbaka på kontoret, men till slut var det nog någon som såg det på fb och då fick jag lite gratulationer 😅

Sen ridlektion som gick helt ok, och ett långt telefonsamtal med en god vän som jag inte hört av på ett tag 😍 Nu ska det bli skönt att sova!
Grattis på födelsedagen! 🥳🎂
 
Lång dag idag! Sov värdelöst och behövde gå upp tidigt. Men fick en förmiddag med kollegan på jobbet :love: Fick en liten födelsedagspresent t.o.m.!
Kändes konstigt att ingen annan grattade mig när vi var tillbaka på kontoret, men till slut var det nog någon som såg det på fb och då fick jag lite gratulationer 😅

Sen ridlektion som gick helt ok, och ett långt telefonsamtal med en god vän som jag inte hört av på ett tag 😍 Nu ska det bli skönt att sova!
Stort grattis på din dag! 🎂🍾🎈🎉
Hoppas att den varit fin! 🤗❤️
 
Har beställt mediciner till mig och hunden. Vill ha hemma fallifall något sker så jag inte sitter utan. Nej, jag bunkrar inte för det går inte med dessa mediciner.
Intressant att en medicin är på licens, finns i Tyskland, alla nätapotek utom ett kan inte leverera medicinen. Undra varför just A kan leverera men inte de andra?
 
Lång dag idag! Sov värdelöst och behövde gå upp tidigt. Men fick en förmiddag med kollegan på jobbet :love: Fick en liten födelsedagspresent t.o.m.!
Kändes konstigt att ingen annan grattade mig när vi var tillbaka på kontoret, men till slut var det nog någon som såg det på fb och då fick jag lite gratulationer 😅

Sen ridlektion som gick helt ok, och ett långt telefonsamtal med en god vän som jag inte hört av på ett tag 😍 Nu ska det bli skönt att sova!
Grattis! 🥳🤩🥳
 
Beställde kompresser från apotea för pappas sår på huvudet, 5 kr styck :up: När jag visade för mamma så sa hon att det var jättebra, för de som hon hade köpt på apoteket kostade 100-200 kr styck 🤯

Alltså, what? O_o De jag beställde var även av samma märke som den de fick med sig från sjukhuset.
Lite sjukt ändå med en sådan prisskillnad!
Beställde fem stycken, dvs 25 kr, och så ska de komma imorgon kväll med gratis frakt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 377
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 818
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp