Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men en god nyhet nu då! Vi åkte och tittade på rummet idag och blev positivt överraskade av storleken! Det var som en liten lägenhet :up: så nu har mamma tackat ja till den! :banana:
Den skulle bli ledig fr.o.m tisdag nästa vecka så nästa vecka blir flytten av! 🤩
 
Mamma sa att det hade slutat rinna när han gick och la sig i natt. Kompressern från igår är ju typ 98% fylld fortfarande men hon tyckte att den får vara på så länge det inte droppar från den. De har en tid imorgon hos doktorn (som tyvärr inte kunde komma på hembesök, de behövde visst bättre framförhållning .... Lite svårt att veta när man blir skadad eller sjuk tänkte jag :cautious:) så de får ta bytet då.
Svullnaden runt blåtiran har gått ned :up:

Men han gnäller fortfarande en hel del 😅
Jo men läkarbesök planeras in, kunde annars inte en ssk kunnat komma?! De bör ju ha lättare att kunna åka på hembesök vid hemsjukvård men ibland kan det vara fullt upp...Vet jag ringde om en vårdtagare som hade lite strul med katetern men då hade de så körigt med alla besök hos palliativa som väntades gå bort...
 
Jag vet. Nar vi bodde i Florida ringde/skickade mail varenda en av vara vanner runt varlden. Aven sadana i Norra/vastra USA som inte ar vana vid hurracanes sjalva. En kompis till mig som vaxte upp i Fort Lauderdale forklarade en gang att det hon gillade mest med hurricanes nar hon vaxte upp var att lyssna pa hur tak tegel pannor flog av tak och slogs sonder mot hus och trad i narheten. :angel:

Numera har man inte tegelpannor pa taket ... och det ar mycket noga vilka overhang tak far ha och hur de ar utformade da det ar nagot en hurricane kan fa tag pa och slita av taket. Man kunde bara hoppas att Florida, forutom mycket strickta byggnads regler, ocksa satte stopp for att bo i prefab hus ... det gar inte att gora dem lika sakra som ett hus som byggs pa plats, men blir ju en hel del billigare forstass.

Och nu ar det snart dags att aka till jobbet pa morgonen.
Jo men man blir lite orolig när man hör vilken delstat den drar in över . Men hon har haft tur änså länge att dom bara har kännt vindarna....

Jo jag har hört hur hus kan se ut i Florida, man tror ju inte sina öron...

Har aldrig varit i Florida de ser litet ut på kartan
 
Rudolf, mon snow white ancitrus hane, vill ha tjejer
 

Bifogade filer

  • 20220929_160900.webp
    20220929_160900.webp
    161,4 KB · Visningar: 32
Jo men läkarbesök planeras in, kunde annars inte en ssk kunnat komma?! De bör ju ha lättare att kunna åka på hembesök vid hemsjukvård men ibland kan det vara fullt upp...Vet jag ringde om en vårdtagare som hade lite strul med katetern men då hade de så körigt med alla besök hos palliativa som väntades gå bort...
Tror att mamma bad om att de skulle ta en titt på örat också som pappa jämrar sig om. Men oh well, vi får väl se hur det går imorgon... Gissar på inte glad gubbe 😅😅
 
Visa bifogad fil 101753
Trule känns sig mycket kränkt åt att behöva använda mössa på äldre dagar för att inte bli tagen för en älg i höst 😂 Han sa att han tänker skicka en protest till husse för han vet att husse kommer hålla med honom 😂
Hälsa Trule att även frökenhästar behöver mössa för att inte bli tagna för älgar, så han är i gott sällskap!
(Våra nya reflexer kom i posten idag :D)
 
Hälsa Trule att även frökenhästar behöver mössa för att inte bli tagna för älgar, så han är i gott sällskap!
(Våra nya reflexer kom i posten idag :D)
Haha han anser att det är inte manligt 😂 Förstör hans image som den hårde vallack han är 😂💪 Snark han har nog aldrig haft en mössa inte ens när han var unghäst. Han tycker om när man håller på i huvudet men nu bestämmer matte :devil: Och han syns för jäkla dåligt i skogen, han smälter in i omgivningen så nu har matte laddat med reflexer i alla dess slag.
 
Även om boxen var snabbfixad och jag inte red mer än 40 min så blev jag ändå senare hem från stallet än tänkt; passade ju på att se på när en stallkompis lasttränade sin häst i hästlastbilen 😄. Lätt att fastna i stallet 😅🥰. Huuuuuungrig men nu är äntligen potatis- och purjolökssoppan klar och till det hembakat bröd 😋😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 365
Senast: Nebraska
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 818
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp