Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har norgesic, men det är ju paraflex i den om jag fattat rätt. Ska försöka komma ihåg att be den jag får träffa på vc nästa vecka om det går att byta till alternativet med bara muskelavslappnande och ingen smärtstillande. Oftast hjälper det med själva avslappningen för att huvudvärken ska försvinna, så känns otroligt onödigt att ta smärtstillande då.
Nä inte paraflex, paracetamol+orfenadrin är det i den. Tar du norgesic varje dag? Man kan nämligen få huvudvärk av paracetamol om man tar det för ofta.
 
Nä inte paraflex, paracetamol+orfenadrin är det i den. Tar du norgesic varje dag? Man kan nämligen få huvudvärk av paracetamol om man tar det för ofta.
Nej inte varje dag, tar det när jag får nog av huvudvärken och jag känner att den står mig över huvudet. Typ någon gång varannan månad. Men då tar jag maxdos i flera dagar (och jag vet om problemet med att man kan få ont i huvudet)
Plus att jag då får åksjukekänslor.
 
Älskar hästars fotofejs ibland :p :love:
309076582_466780002160914_7156961174153657222_n.jpg
 
Chefens syster bor i Florida Fort Lauderdale.Hurricane Ian gick förbi där med små marginaler så dom slapp orkanen men vindarna kände dom .

Fast hurricanen gick in pa vast kusten av florida och Fort Lauderdale is pa ost kusten. Nu ar peninsulan smal nog att om en hurricane i category 4 eller 5 gar in pa ena sidan och ror sig forhallandevis snabbt kan fortfarande ha vindar i kategori 1-2 nar den gar up pa andra sidan, men den ar fortfarande mycket kraftigt forsvagad.
Dessutom gick Ian ut ur Florida rakt over Cape Canaveral, eller Kennedy Space Center, ganska langt norr om Fort Lauderdale. Vilket ar en ganska vanlig vag for Hurricaner. Storre delen av Florida's Peninsula (den del som sticker ner och gor ostra kusten for Gulfen) kanner dock av varenda hurricane som gar over, da tropiska stormvindar och mindre tornadoes alltid uppstar langt fran karnan av en hurricane.
 
Fast hurricanen gick in pa vast kusten av florida och Fort Lauderdale is pa ost kusten. Nu ar peninsulan smal nog att om en hurricane i category 4 eller 5 gar in pa ena sidan och ror sig forhallandevis snabbt kan fortfarande ha vindar i kategori 1-2 nar den gar up pa andra sidan, men den ar fortfarande mycket kraftigt forsvagad.
Dessutom gick Ian ut ur Florida rakt over Cape Canaveral, eller Kennedy Space Center, ganska langt norr om Fort Lauderdale. Vilket ar en ganska vanlig vag for Hurricaner. Storre delen av Florida's Peninsula (den del som sticker ner och gor ostra kusten for Gulfen) kanner dock av varenda hurricane som gar over, da tropiska stormvindar och mindre tornadoes alltid uppstar langt fran karnan av en hurricane.
Jo men den vände istället dom skulle ha fått den igentligen först om chefen förstod sin syster rätt. Han chattade med henne igår/natt då han alltid är bekymrad över dom när Hurricaner går mot Florida. Eftersom han bor i Sverige så kan ju inte göra så mycket än att bara hoppas på det bästa alltid
 
Jo men den vände istället dom skulle ha fått den igentligen först om chefen förstod sin syster rätt. Han chattade med henne igår/natt då han alltid är bekymrad över dom när Hurricaner går mot Florida. Eftersom han bor i Sverige så kan ju inte göra så mycket än att bara hoppas på det bästa alltid

Jag vet. Nar vi bodde i Florida ringde/skickade mail varenda en av vara vanner runt varlden. Aven sadana i Norra/vastra USA som inte ar vana vid hurracanes sjalva. En kompis till mig som vaxte upp i Fort Lauderdale forklarade en gang att det hon gillade mest med hurricanes nar hon vaxte upp var att lyssna pa hur tak tegel pannor flog av tak och slogs sonder mot hus och trad i narheten. :angel:

Numera har man inte tegelpannor pa taket ... och det ar mycket noga vilka overhang tak far ha och hur de ar utformade da det ar nagot en hurricane kan fa tag pa och slita av taket. Man kunde bara hoppas att Florida, forutom mycket strickta byggnads regler, ocksa satte stopp for att bo i prefab hus ... det gar inte att gora dem lika sakra som ett hus som byggs pa plats, men blir ju en hel del billigare forstass.

Och nu ar det snart dags att aka till jobbet pa morgonen.
 
Skulle inte förvåna mig...Hur verkar det idag?
Mamma sa att det hade slutat rinna när han gick och la sig i natt. Kompressern från igår är ju typ 98% fylld fortfarande men hon tyckte att den får vara på så länge det inte droppar från den. De har en tid imorgon hos doktorn (som tyvärr inte kunde komma på hembesök, de behövde visst bättre framförhållning .... Lite svårt att veta när man blir skadad eller sjuk tänkte jag :cautious:) så de får ta bytet då.
Svullnaden runt blåtiran har gått ned :up:

Men han gnäller fortfarande en hel del 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
582
· Visningar
26 312
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 818
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp