Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja verkligenJa det är mkt för en tidning
Tjoho. De ska byta fönster på vårt kontor Om två veckor. Sen tar det en månad innan vi får tillbaka fönster.
Alltså, fram med raggsockor, mössor, vantar, varmaste kläderna, vinterkängor och vinterjackan. Annars kommer jag inte kunna jobba.
Skulle inte förvåna mig...Hur verkar det idag?Han petar åtminstone inte rakt på såret, det gör nog för ont (men dock vill han inte heller att någon annan gör det). Bara lägger handen mot huvudet vid sidan om när han jämrar sig. Enda gången han var mera "pigg" var när vi bytte kompress
Men jag har undrat om det där med att han lutar sig (rejält) mot en sida gör att blodet rinner lättare.
Känner med dig, det är en jävla plåga.Har världens mensvärk. Igen. Så jäkla trött på eländet!
Vi får väl se. Vi förväntas jobba på sommaren i 35 graders värme och på vintern i ca 18 (som lägst 15). Så jag har inga stora förhoppningar.Men ni måste ju ha en rimlig arbetsmiljö? Det får arbetsgivaren fixa.
Pratat med facket och skyddsombud?Vi får väl se. Vi förväntas jobba på sommaren i 35 graders värme och på vintern i ca 18 (som lägst 15). Så jag har inga stora förhoppningar.
Nähäpp, väcktes av att en lite större hundpojke var dålig i magen lagom till att lillen verkar bra igen. Tror det vilar förbannelse över oss just nu.Jag har verkligen lovat mig själv att aldrig mer försätta mig i ett läge där jag kör all-nighters. Efter 30 är det liksom samma som att tacka för sig i minst tre dagar efteråt. Men ibland blir planeringen helt omkullkastad av små Whippishpojkar med dåliga magar.
Nu har jag i alla fall gjort det jag måste och hoppas att folk accepterar detta som "den 28", även fast de själva visst redan har påbörjat sin 29. Nattmänniskor är så mycket enklare att övertyga om att allt hann bli klart i tid.
Gonatt Buke, nu ska jag sova i tre dagar.
En hemsk, hemsk bråkdels sekund fick jag för mig att jag skrivit att hundarna skulle få risk & fis. Lite tur har jag ändåHundarna har i alla fall fått Canikur och sen blir det ris & fisk ett tag. Samt en hundfri spavistelse för mig, stress & bristande återhämtning är en hälsorisk jag måste ta på allvar så nu är det nödbroms.
Då händer inget. Har klagat i 7 år. Det är omöjligt för dem att lösa problemet eftersom huset är byggt utan kyla samt med gravt undermålig värme. Det är byggt så eftersom de resonerade att det är verkstad, alltså arbete där man rör på sig, och att det inte ska vara någon här på sommaren. Man hade helt glömt det faktum att det skulle behöva sitta folk och jobba också.Pratat med facket och skyddsombud?
Fast mitt jobb har också undermåligt isolerade väggar och ändå kan vi få upp värmen till 20-21 grader på vintern. Tidigare har det varit problem med värmen och varit 14 grader på vintern. Och nu när ventilationen fungerar är sommaren okej också.Då händer inget. Har klagat i 7 år. Det är omöjligt för dem att lösa problemet eftersom huset är byggt utan kyla samt med gravt undermålig värme. Det är byggt så eftersom de resonerade att det är verkstad, alltså arbete där man rör på sig, och att det inte ska vara någon här på sommaren. Man hade helt glömt det faktum att det skulle behöva sitta folk och jobba också.
Jag har 3 element i receptionen på vintern och sitter med filt om axlarna. Kan inte stänga dörren så att det går att värma upp för då försvinner luften (finns ingen ventilation öht).
Vad har ni för element?Fast mitt jobb har också undermåligt isolerade väggar och ändå kan vi få upp värmen till 20-21 grader på vintern. Tidigare har det varit problem med värmen och varit 14 grader på vintern. Och nu när ventilationen fungerar är sommaren okej också.
Heja dig! Så viktigt ämne, jag tror att du fixar det jättebra.
Det vore ju toppen om du ville vara med! Du är så bra på att uttrycka dig, jag tror du skulle ha mycket att ge - och länka gärna efteråt om du vill.
Åhhh, vet du, jag vet inte någon som skulle passa bättre än dig
Klart att du ska tacka ja. Toppenbra
Tack så jättemycket för pepp allihopaNyfiken vilken podd?
Gillar Dr Pol jag medPrecis ätit lunch. Ser på dr Pol.