Skrubbsår kan vätska länge, är det blod eller sårvätska? Jag cyklade omkull en gång på väg till jobbet och åkte kana på asfalten så jag skrapade upp armen och ena benet. Stod i duschen och försökte få bort allt grus från såren och tillbringade sedan resten av natten med att torka sårvätska som rann nerför benet och armen med pappershanddukar.Inget blodförtunnande, det enda som kan påverka är alvodonen. Han skickades till sjukhuset igår så de har kollat honom plus röntgat. Men vi ikväll ringde till 1177 som fick även foton på såret, det såg okej ut och de sa att Alvedon var okej.
Han ramlade framåt och slog i pannan/hjässan med lite djupare skrapsår som följd. Inte sydd eller något, det såg inte så djupt ut som sagt. Men droppar envist. Han har dock setat lutad mot sidan typ hela dagen, åt det håll där såret sitter. Somnar han så lutar han sig automatiskt åt sidan, är han vaken så jämrar han sig och klagar på värk så han lutar sig åt samma sida.
Den gången jag blev avkastade och slog huvudet i en sten så jag höll på svimma av och det tjöt i öronen efteråt blödde jag väldigt mycket och länge, men efter att jag blivit ihopsydd i pannan upphörde även blodflödet men jag kunde inte sova på vänster sida på över en månad, knappt gå och har än idag, typ 40 år senare, fortfarande besvär med om något trycker på ärret i pannan. När jag jobbade på bygge fick jag limma fast skumgummi på svettbandet i hjälmen på ömse sidor om ärret för att remmen inte skulle ligga emot.