Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det räckte visst med en liten stund.
20220930_133943.webp

Inte lätt att vara hund när matte inte är hemma 🥺:D
 
Fixat boxen och ridit ut en timme i det härliga höstvädret 😍 och det blev en svettig timme ute för båda 😅. Pigg och stark häst och fjantig vid ett tillfälle ute på asfalten. En grushög var typ livsfarlig att passera, dumma matte 😅.
 
Jobbar hemifrån med denna gynnare.
Han ska dock snart gå hem för senare ikväll kommer katterna och jag vill ej att det ska utbryta ett tredje världskrig här 😅

873A5278-EC80-4F61-AABD-05ADD1F6E45C.webp


Katterna kommer bo här ett tag eftersom hussarna ska utomlands på lite obestämd tid. Kanske två veckor, vem vet? :p
 
Jobbar hemifrån med denna gynnare.
Han ska dock snart gå hem för senare ikväll kommer katterna och jag vill ej att det ska utbryta ett tredje världskrig här 😅

Visa bifogad fil 101821

Katterna kommer bo här ett tag eftersom hussarna ska utomlands på lite obestämd tid. Kanske två veckor, vem vet? :p

Han var förvisso också charmerande, men få hem katterna nu (och behåll dem länge!) så det blir mängder med nya foton. Speciellt då på min favorit = den fantastiske röde! :love:
 
Han var förvisso också charmerande, men få hem katterna nu (och behåll dem länge!) så det blir mängder med nya foton. Speciellt då på min favorit = den fantastiske röde! :love:

De kommer kl 18!
Kommer absolut spåra ut med kattrelaterat content 😆

Nu ska jag dock på bokrelease. Min kompis har skrivit en bok! Hen vet att jag varit dålig på att gå på events på sistone men skrev i ämnesraden ”INBJUDAN- champagne och snittar” 😆 vilket fick mig att vakna till 😉
 
Hos oss går nyanställda in på högre lön än många befintliga anställda. Vissa går, trots alla mina specialuppdrag, in på högre lön än jag :banghead:
för några år sedan höll jag på att gå in i väggen och meddelade detta. Antingen får ni ta 50% av mina arbetsuppgifter eller så rasar jag och slutar...
De anställde då en person som fick 100% anställning, 10 000 kr/månad mer i lön än mig, för att göra"mitt" 50% jobb? Och hon jobbar fortfarande 100% med det idag och jag jobbar 100% med resten av uppgifterna...
 
för några år sedan höll jag på att gå in i väggen och meddelade detta. Antingen får ni ta 50% av mina arbetsuppgifter eller så rasar jag och slutar...
De anställde då en person som fick 100% anställning, 10 000 kr/månad mer i lön än mig, för att göra"mitt" 50% jobb? Och hon jobbar fortfarande 100% med det idag och jag jobbar 100% med resten av uppgifterna...

Ibland kan man verkligen undra hur det resoneras :cautious:
 
Hos oss går nyanställda in på högre lön än många befintliga anställda. Vissa går, trots alla mina specialuppdrag, in på högre lön än jag :banghead:
Helt uppåt väggarna. Hos oss har jag stoppat såna stolligheter ett par gånger som bara göder mer personalomsättning. Lönestruktur måste hela tiden vara rimlig, relevant och ”rättvis” i förhållande till det man bidrar med. Det sista är toksvårt. Men det är ganska lätt att se när man är på väg att göra det på fel sätt.

Om man vill uppvärdera arbetsinsatserna så måste det ske genom ett systematiskt arbete för hela gruppen, och därefter kan man erbjuda detta även för ny personal. Inte tvärtom.
 
Färgen blev bra och dina öron ut sticker inte ut. :) Man är aldrig nöjd själv, iaf inte jag som också har tunt och mjukt hår.
Tack!
Nej, det är svårt det där med en själv....

Har du alltid har tunt och mjukt hår? Jag fick det efter graviditet 2006 och därefter går det bara mer och mer utför, gräsligt alltså :( Det känns och ser verkligen ut som att håret inte växer i samma takt det trillar av ens.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 389
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 822
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp