Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bestämt mig för att ringa flyttbolaget på måndag, då är jag förhoppningsvis mindre upprörd och känslosam och kan agera lite mer rationellt. Bättre än att gå igång och bli vansinnig och emotionell. Dessutom hittar jag inte heller en av de få dyrbara smyckena jag har så det här börjar bli löjligt.

Naturligtvis skulle jag ta med mig det personligen men i kaoset följde det tydligen med i flytten (hann inte lägga det i väskan) och nu är det borta ur påsen där jag lagt det särskilt. Jaja. Fattar inte hur flyttfirman någonsin använt de här underentreprenörerna eller att de kan säga att de är trevliga och vänliga.

Jag tycker att du ska ringa idag så att de inte ifrågasätter varför du inte hörde av dig direkt.
 
Kan du göra ett mellanting och mejla dem informationen idag och säga att du hör av dig på måndag?
Hmm, inte en dum idé. Jag vet att jag kommer göra något löjligt som att höja rösten och tom gråta om jag pratar med dem idag. Vilket vore fatalt. Att det sedan försvunnit fler saker vill jag inte ens ta upp för då kommer det verkligen låta helt sjukt.
Självklart ska du tala om allt som försvunnit.
Jag håller med om att mejla, för då kan du lugnt och logiskt tänka på vad du skriver och hur du skriver det. Du kan också göra en prydlig lista i mejlet av vad som saknas och vad som är trasigt. Jättebra att det finns skriftligt. Och självklart ska du ta med ALLT som saknas!
 
Hmm, inte en dum idé. Jag vet att jag kommer göra något löjligt som att höja rösten och tom gråta om jag pratar med dem idag. Vilket vore fatalt. Att det sedan försvunnit fler saker vill jag inte ens ta upp för då kommer det verkligen låta helt sjukt.

Klart att du ska tala om vad som har försvunnit. Mejla och skriv att du har synpunkter på flytten. Tal om vad som är trasigt och bifoga bilder. Meddela också vad du vet saknas och skriv att du hör av dig på måndag eftersom du ska inventera ditt bohag över helgen för att se om fler saker saknas.
 
Har just kommit tillbaka från en supermysig ridtur :love: Red min favoritstig som går längs vatten en bit, och avslutade med att låta hästen gå i och plaska :love: Såna här dagar lever man för!
Och kolla vad grönt det är, det går ju inte att INTE bli glad!
IMG_20200522_103213199.webp
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 253
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp