Jag halvligger i soffan och väntar på 26-åringen som är iväg och hämtar sushi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kokar rabarbersaft... Kommer typ aldrig göra det igen. Fett omständigt och har typ brännskador på händern.
Ja, hm. Det kanske skulle vara något.Testa göra rårörd nästa gång? Superenkelt, visserligen häller man över kokande vatten men jag ser inte hur man skulle bränna sig om man inte har väldig otur? Älskar rabarbersaft!
Ja det är nog "gör-själv" som är alternativet.
Inte så svårt. Tunna lister som du spikar/skruvar ihop till en ram. Sedan klipper du till myggnätet och kör fast det med häftpistol.
Mina har suttit ast med vanliga fösnterhakar. Det funkar med vanliga hakar också. Eller en gummisnodd i en ögla som dras till en spik/skruv/hake.
Hittade en beskrivning. Visserligen på en dörr men ett fönster är ju mindre och behöver itne vara lika stadigt.
http://www.tolf.se/diverse/ritning-insektsdorr.pdf
Sambon gjorde myggfönster till oss i ett nafs. Färdiga lister som sågades i rätt vinkel för att skruva eller spika ihop dem till en ram och sen häfta fast nät. Vi sätter fast dem med snöre runt hake vid fönster. Det blir helt tätt. Snabba att plocka ur om det tex börjar regna etc.
Är det åtminstone en någotsånär STOR skruvmejsel..... ??Att äta sorbet med skruvmejsel är inte att rekommendera
Är jätteledsen, de två saker jag särskilt sa till flyttbolaget att de måste vara extra rädda om är båda sönder. Jag struntar i eventuell försäkring även om de var de två dyraste sakerna, men den ena var en tavla som hängde hos min mormors syster som jag alltid älskat och den andra var en Tiffany taklampa som jag älskat sedan jag köpte den och aldrig kommer att hitta en likadan.
Nu måste jag ringa till flyttbolaget och det kommer bli en massa trams med försäkringar och gud vet vad. Inte säker på hur jag ska bevisa att de var hela innan flytten, naturligtvis tog jag inte kort, tänkte inte på det, men jag vet att de var hela, särskilt lampan.
Däremot allt skitporslinet jag bara slängde ner lite hur som helst och som de inte kunde ta något ansvar för, helt ok, har klarat sig. Varför kunde inte det gått sönder istället?