Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte skolan skyldighet att ge er det stöd och anpassningar ni behöver? Jag har inte jättebra koll (fick mina diagnoser först efter att jag slutat skolan) men jag har absolut för mig att det är så. De borde kunna anpassa lite iallafall, även om man såklart förstår att allt inte kan vara som vanligt.
Jo, det har de. Men det är rätt mycket prat och rätt liten verkstad ;) Även i under vanliga omständigheter är det så här hela tiden också, men med skillnad att det nästan alltid går att lösa då :)

Det är mycket som faller mellan stolarna nu. Tex ska jag egentligen ha avstämning med en av mina mentorer varje vecka för att se att allt fungerar och att det inte är några problem som behöver lösas. Men nu har vi inte haft någon avstämning sen februari, så istället har min mamma fått sitta och maila med lärare fram och tillbaka och förklara samma saker tusen gånger om, skicka bilder på intyget från utredningen för att de glömt vad det står och inte har det sparat osv. Jag förstår absolut att lärarna inte har allt i huvudet, det är ändå åtta sidor text från min utredning, men när min mentor har pratat med lärarna har de liksom lyssnat på ett annat sätt. Nu är det som att mamma är i någon form av debatt som hon ska vinna om och om igen.
Blir lite matt, jag har elever som sitter och stickar på föreläsningar för det är deras sätt att hålla fokus. Små öronproppar att stänga ute ljud har jag tänkt att erbjuda de elever som behöver. Förstår inte problemet med det. Det är väl en sak att man inte får använda mobilens hörlurar.
:heart

Ja, att det inte är okej att ha mobilens hörlurar förstår jag också eftersom man kan fuska väldigt enkelt då.

Jag gillar verkligen min mattelärare, hon är jättebra på alla sätt och har verkligen försökt att lösa problemet men detta ligger tyvärr utanför vad hon kan påverka. Jag försöker att inte störa mig på henne eller ta ut min irritation på henne, eftersom det inte är hennes fel, utan istället störa mig på systemet och hur skolan (rektorn antar jag..?) satt upp reglerna. Jag förstår att det ska hållas så minimalistiskt som möjligt och så vidare men ja... ibland blir det inte helt rätt, om man säger så ;)

Mamma fick nyss svar från läraren om vi skulle kunna kolla med rektorn om jag kan ta provet nästa år istället. Jag ska ju ändå gå om första året så det ska inte bli för krångligt inte att bara göra ett prov i slutet av nästa år. Det betyder så klart att jag inte får något betyg i kursen nu i sommar, så det enda det hänger på är om jag ändå kan få ta matte 3c i höst trots att jag saknar betyg i matte 2c :)
 
Behöver fixa tid hos frissa
Håret börjar bli långt
Men det är så jäkla dyrt :/
20200521_125840.webp
 
Har bestämt med morsan att vi ska fira hennes födelsedag och mors dag samtidigt (hon fyller år kort efter mors dag, men brukar ge sig ut på heldagspicknick med väninnor då). Jag har massor av idéer på vad jag vill ge henne i födelsdagspresent, tänkte ge henne lite extra i år eftersom hon senaste tiden ställt upp massor för att hjälpa mig både med hundarna efter förmåga men också när jag är trött efter jobbet. När det varit mycket på jobbet och jag kommit hem till henne (har hundarna hos henne under dagarna) så har hon sprungit som en betjänt här hemma. Hon fixar i ordning te utan att jag ber om det, diskar efter mig osv.

Iaf så har jag hittat en klänning som skulle passa henne perfekt. Den har jag köpt nu på förmiddagen. Sedan återstår bara att fixa övriga presenter, men det finns ju tid kvar till sådant :) Kommer bli hur bra som helst.
 
Lyssnar på en av min sambos gamal bandmedlem som nu gör solo-iso-tunes på youtube och en av hans sånger är såå tilltalande.. sången heter "Australia" och en del av texten går "you can't choose where you're born,
but you can choose your home (...) ... Australiaaaaa.... Australiaaaa.. ."

:heart:heart:heart
 
Löptur I skogen hjälpte. Speciellt när jag stannade till efter vid en fågelmatningsstation och blev påhälsad av 4 nötskrikor och en hackspett (de där gröna, glömmer alltid vad de heter)
När jag sen traskade hemåt hittade jag en huggorm på vägen där mycket folk går, så jag bestämde mig för att störa den och flyttade den några hundra meter in till en klipphäll med massa sol.
Den blev arg men jag tyckte den var fin så jag stannade och tittade på den en liten stund innan jag gick hem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 339
· Visningar
37 295
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 260
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp