Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är kanonväder ute
Men jag orkar verkligen ingenting idag
Med tanke på de senaste dagarnas bröstsmärtor så ligger jag inne på soffan och har dåligt samvete :cry:

Om man är sänkt är det ok och bra att vila! Om du nu haft bröstsmärtor låter det ju verkligen som att du behöver det.
Dåliga samvetet kan du alltså kasta åt helvete!

Jag brottas med samma tankar nu när jag varit sjuk så länge. Men jag försöker tala om för mig själv att jag behöver vila och då är det det jag måste göra.
Det tar ju så mkt värdefull energi och motverkar läkande etc att ha dåligt samvete.
Heja dig som lyssnar när din kropp kräver vila!
 
B14D5695-16F1-4FE0-940C-0166E6982A59.webp

Man kan ha sämre arbetsplats! ❤️
 
Sambon glömde ju plånbok ca 15 mil bort igår, på Rindö. Idag skulle han hämta den i Vaxholm.
Det var köer av satan dit. Väl där tog det 40 min att hitta p-plats. Han inser att han ju måste betala. Hittar några mynt som varit till kundvagn. Gick inte att betala med mynt. Såg att om 50 min var det gratis. Satt och väntade 20 innan han såg att fler bilar inte hade biljett. Hittade sms-betalning.
Mot båten som också kostar. Insåg att de tog Swish.
Fick plånbok och lite lunch på Kastellet av kunden.
Sen köa hem i en evighet.
Kul att det tar 6 h att hämta en jäkla plånbok..
Så trist när det är en så fin dag också! Stackarn!
 
Hrm......vad äta till middag?? Har en halv falukorv över som vi borde äta upp, men har precis haft stroganoffliknande gryta. Är inte heller särskilt sugen på ugnsstekt falukorv...... Får se vad jag kan googla fram :) !

Men först lite hästfix!
 
Hrm......vad äta till middag?? Har en halv falukorv över som vi borde äta upp, men har precis haft stroganoffliknande gryta. Är inte heller särskilt sugen på ugnsstekt falukorv...... Får se vad jag kan googla fram :) !

Men först lite hästfix!
Grönsakssoppa som du tärnar ner falukorven i på slutet? Gärna med mycket rotfrukter.


:D ...en gång hade vi ätit soppa och lämnade den varma kastrullen på bordet eftersom vi skulle iväg ett par timmar. När vi kommer hem ser det lite skumt ut. Vi kollar och det finns inte en endaste korvbit kvar i soppan. Däremot har vi en mätt och belåen katt. Som fiskat.
 
Hade satt ett “fokusalarm” då det alltså var tänkt att jag skulle jobba fokuserat vid datorn i 45 minuter tills klockan ringde. Blev så distraherad att jag glömde att jag satt något larm och undrade vad det var som plingade där inne när jag var ute och rensade i trädgården lite. Jomensåatte…

Tror jag ska ge upp det där med jobb för dagen och spendera några (ostörda) timmar i trädgården nu. Det är ju en arbetsdag imorgon också!
 
Jag vet ju inte heller och är ingen läkare, men jag föreslog en ledig dag för att kroppen kan ju uppfatta någon slags stress även om man själv inte känner av det så mycket. Ibland behöver man någon dag som man spenderar på att göra absolut ingenting.
Jag brukar ta en dag på helgen då jag sover ut ordentligt, så får kroppen ta igen sig lite efter veckan :)
Detta blev visst idag för min del, jösses, jag tror att jag sov nästan 12 timmar O_o
 
Sitter på farstukvisten och njuter av det fina vädret. Har varit fint hela dagen och just nu är det extra skönt eftersom valpjäkeln somnat i hundgården istället för att sitta och gnälla och tycka synd om sig själv. Istället har den andra börjat gnälla för att hon är hungrig :meh:
 
Grönsakssoppa som du tärnar ner falukorven i på slutet? Gärna med mycket rotfrukter.


:D ...en gång hade vi ätit soppa och lämnade den varma kastrullen på bordet eftersom vi skulle iväg ett par timmar. När vi kommer hem ser det lite skumt ut. Vi kollar och det finns inte en endaste korvbit kvar i soppan. Däremot har vi en mätt och belåen katt. Som fiskat.
Det blir ungefär en sådan här:
http://livsnjutarnasgourmetkok.nu/2014/09/22/kramig-falukorv-i-ugn/

Står i ugnen just nu :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 276
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 257
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp