Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja!

Flux kan jag använda om den är smaklös. Men tandtråd har jag aldrig använt i hela mitt liv :o
Har kvar metalltrådar bakom tänderna sen jag hade tandställning, så jag kan inte använda tandtråd.

En gång när tandsköterskorna var på skolan hävdade en av dem bestämt att jag tar i för lite och visst kan använda tandtråd. När jag förklarade att jag har metalltråd bakom tänderna sa hon att det går ändå. Tills kvinnan själv försökt och insåg att: nej, tandtråd går inte igenom metalltråd. :D
Tandtråd vs metalltråd borde ju annars vara ganska självklart :angel::rofl:

Själv har jag inte ens den ursäkten :o:angel:
 
:o
Ja!

Flux kan jag använda om den är smaklös. Men tandtråd har jag aldrig använt i hela mitt liv :o
Har kvar metalltrådar bakom tänderna sen jag hade tandställning, så jag kan inte använda tandtråd.

En gång när tandsköterskorna var på skolan hävdade en av dem bestämt att jag tar i för lite och visst kan använda tandtråd. När jag förklarade att jag har metalltråd bakom tänderna sa hon att det går ändå. Tills kvinnan själv försökt och insåg att: nej, tandtråd går inte igenom metalltråd. :D
Det finns tandtråd som funkar med ståltråd också ;) den är spetsig i ena änden så att man ska kunna trä den under tråden och i mellan tänderna. Har dock inte använt upp min förpackning som jag köpte för över 10 år sedan när tandställningen sattes in.
 
Kollar på redbubble och hittade en svensk artist, den här heter "För guds skull, spela aldrig melodin nere vid alkärren" :laugh::D
flat,750x,075,f-pad,750x1000,f8f8f8.u4.jpg

Inte bara vi som tycker om glassar :angel::D
 
Ja!

Flux kan jag använda om den är smaklös. Men tandtråd har jag aldrig använt i hela mitt liv :o
Har kvar metalltrådar bakom tänderna sen jag hade tandställning, så jag kan inte använda tandtråd.

En gång när tandsköterskorna var på skolan hävdade en av dem bestämt att jag tar i för lite och visst kan använda tandtråd. När jag förklarade att jag har metalltråd bakom tänderna sa hon att det går ändå. Tills kvinnan själv försökt och insåg att: nej, tandtråd går inte igenom metalltråd. :D

Det finns gummistickor att använda :)
Jag har kvar metalltråden i underkäken och det funkar :)
 
Nu har jag kort dagens exercise pass. Phu! Det ar nog dags att skaffa en ny cykel (stationar), den jag har haller sakta pa att falla isar. :cautious: Maken gissade att det kanske finns batterier att byta, vi far se.

I gar dog min kompis yngsta dotter Kim, 28 ar gammal. :( Hon angnade sig at heroin och grejor under tonaren, det slet ut kroppen och nu la hjartat av. Jag tror att hon var smittad av Corona, men har inte velat fraga for mycket. Hennes mamma och moster ringde bada i gar men bada grat sa mycket att jag inte ville stalla nagra direkta fragor.

Det ar snart dags for middag, sa jag borde atminstone fundera pa vad jag tanker laga
 
Tandtråd vs metalltråd borde ju annars vara ganska självklart :angel::rofl:

Själv har jag inte ens den ursäkten :o:angel:
Ja, man tycker ju det :rofl:

Kvinnan hade inte svenska som modersmål, så jag tänker att hon kanske bara inte förstog vad jag menade.
:o
Det finns tandtråd som funkar med ståltråd också ;) den är spetsig i ena änden så att man ska kunna trä den under tråden och i mellan tänderna. Har dock inte använt upp min förpackning som jag köpte för över 10 år sedan när tandställningen sattes in.
Det finns gummistickor att använda :)
Jag har kvar metalltråden i underkäken och det funkar :)
Känner jag kan besvara er båda samtidigt. Min metalltråd sitter väldigt långt ner, så sånna gummistickor kommer inte under. Inte ens den minsta storleken. Min tandläkare trodde mig inte, så hen testade också. Men nope, det går inte :(

Det kanske beror på att varken jag eller tandläkaren testade särskillt hårdhänt. Saker som inte gör ont på andra gör normalt sett jätteont på mig, jag är typ väldigt överkänslig när det kommer till beröring. Så det fungerar inte och eftersom jag inte haft några hål så bestämde vi att jag kan fortsätta utan (utom ett litet som upptäcktes i vintras och som tandläkaren fortfarande inte fått laga... 🙄 så eventuellt så blir det väl omvärdering av frågan inom kort) :)
 
Även jag har kommit in i en period där sömnen inte är som den ska. Okej, sömnen har i princip aldrig varit som den ska för mig. Men just nu är det... inte bra.

Glömde helt av tiden igen och kunde bara inte sluta med matten. Har hållt på i ett sen ca 22. Av någon anledning blir allt så mycket mer spännande på kvällarna/nätterna. Men jag är i alla fall lite närmare att ha skrivit rent alla anteckningar från de senaste typ två månaderna. Har bara tre lektioner kvar att renskriva nu, plus fem till om jag räknar in lektionerna med repetition. Men jag tänker att jag väntar med dem :)

När jag är klar med det (vilket jag ska bli imorgon!) ska jag börja göra uppgifter från matteboken igen, för att förbereda mig för slutprovet i matte nästa vecka. Jag är nervös... det känns som att hela mitt betyg hänger på det där provet och jag vill verkligen göra bra ifrån mig på det.

Har dessutom fått veta att det kommer inte bli något litet rum för oss som inte klarar av klassrummet. Alla måste sitta i samma rum. Vilket är en mardröm för mig eftersom det alltid är någon som ska äta något, tappar grejer, dunsta suddigummit i bordet, slå pennan i bodet eller göra något annat irriterande :banghead:

Jag vet att det är som det är pga corona. Men det gör inte direkt att det blir enklare att fokusera. Dessutom är det utsläpp så fort man är färdig, vilket innebär att folk kommer att resa sig och gå ut titt som tätt :cautious: Ser iofs hellre att de lämnar rummet än går runt och pratar i rummet... men ändå. Varför inte bara ta med en bok att läsa i väntan på utsläpp?
 
Även jag har kommit in i en period där sömnen inte är som den ska. Okej, sömnen har i princip aldrig varit som den ska för mig. Men just nu är det... inte bra.

Glömde helt av tiden igen och kunde bara inte sluta med matten. Har hållt på i ett sen ca 22. Av någon anledning blir allt så mycket mer spännande på kvällarna/nätterna. Men jag är i alla fall lite närmare att ha skrivit rent alla anteckningar från de senaste typ två månaderna. Har bara tre lektioner kvar att renskriva nu, plus fem till om jag räknar in lektionerna med repetition. Men jag tänker att jag väntar med dem :)

När jag är klar med det (vilket jag ska bli imorgon!) ska jag börja göra uppgifter från matteboken igen, för att förbereda mig för slutprovet i matte nästa vecka. Jag är nervös... det känns som att hela mitt betyg hänger på det där provet och jag vill verkligen göra bra ifrån mig på det.

Har dessutom fått veta att det kommer inte bli något litet rum för oss som inte klarar av klassrummet. Alla måste sitta i samma rum. Vilket är en mardröm för mig eftersom det alltid är någon som ska äta något, tappar grejer, dunsta suddigummit i bordet, slå pennan i bodet eller göra något annat irriterande :banghead:

Jag vet att det är som det är pga corona. Men det gör inte direkt att det blir enklare att fokusera. Dessutom är det utsläpp så fort man är färdig, vilket innebär att folk kommer att resa sig och gå ut titt som tätt :cautious: Ser iofs hellre att de lämnar rummet än går runt och pratar i rummet... men ändå. Varför inte bara ta med en bok att läsa i väntan på utsläpp?

Får du ha hörlurar, eller iallafall öronproppar kanske, när du skriver provet? Kanske är lite lättare om du kan "skärma av" dig på det sättet så inte alla andras ljud blir fullt så påtagliga?
 
Vaken och funderar på vad jag ska äta till frukost.
Vaknade med huvud och axelvärk, trött och ont i hela kroppen. Funderar på om jag kan ha järnbrist, eller kanske vätskebrist. 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 347
· Visningar
37 464
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 263
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 747
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp