Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Urk vad segt! Känner med dig!
Jag är på 10:e veckan och får alltid bakslag av att göra något (typ duscha, promenera 10 minuter, påta i trädgården). De senaste 3 veckorna har jag bara haft feber av och till, men är ändå helt färdig. Det bara fortsätter komma tillbaka/förvärras. Kommer liksom nya symptom nu efter 70 himla dagar, wtf!

Krya på dig❣
Ja visst är det trist! Hade på nåt sätt känts mer ok om det varit trist höst. Nu är det vår och jag vill GÖRA saker!

Vad får du för nya symptom? Har du fått nån hjälp av vården?
 
Alltså jag känner bara för att gråta.

Nu kommer de med nya förslag för öppning av skolan där de tycker att vi ska fixa ett bokningssystem som ska användas för att se till att för mycket folk inte vistas i byggnaden samtidigt. 50 studenter ska kunna boka in sig samtidigt på en byggnad. så då räknar de inte ens in personal... I detta bokningssystem ska ett polettsystem integreras som baseras på "samvetsbundna poletter" och "polettfria poletter". Förklaringen till hur poletterna ska funka och vad de betyder är mer förvirrande än namnen på poletterna. :confused: Studenterna ska själva boka in sig och greja med dessa poletter, ingen insyn från administration utan detta ska de sköta själva.

Är sjukt nära att skriva mail till min chef och säga att om det här inte löser sig måndag eller tisdag nästa vecka tänker jag inte komma och jobba när skolan öppnar eftersom de inte har förberett, planerat, och sett till att det är säkert att komma och jobba. Men jag ska sitta på händerna och hålla huvudet kallt en stund till.
Jag tror jag sagt det förr, jag har definitivt tänkt det massor av gånger när jag läser dina inlägg om ditt jobb - men i vilket universum var det som den där skolan låg egentligen :confused:
Vad utbildningarna går ut på vågar jag inte ens tänka mig... :nailbiting:

Edit: såg att jag var 2a på bollen, vilket innebär att det finns någon typ av sanning i min fråga :angel::p
 
Ja visst är det trist! Hade på nåt sätt känts mer ok om det varit trist höst. Nu är det vår och jag vill GÖRA saker!

Vad får du för nya symptom? Har du fått nån hjälp av vården?
Ja! Mars var helt ok också tyckte jag.

Senaste dagarna har jag fått brännande nervsmärtor i armar och huvud och ömheten i bröstkorgen bestämde sig för att komma tillbaka. :cautious::confused: Iofs är det mesta bättre än andnöd faktiskt.

Jag har fått bra hjälp nästan hela tiden, men det finns ju inte så himla mycket att göra. Noggrant checkad vid två tillfällen, syrgas när det behövdes, inhalatorer (som hjälpt marginellt). Pm:a om du vill veta mer!
 
Åh, du också alltså? Stackare!
Har du nån koll på vad det är?

Ja jag blir så less! Skulle ju träna hund en massa, odla, inreda mitt nya uterum och en massa mer. Nu orkar jag ingenting och huset förfaller runt mig 🤯.

Jag har en klump i halsen som gör att jag stundtals har svårt att svälja och som gör det är trångt att andas om jag tex går en promenad med vovvi. Pissless! 🙄

Jag är ju inte testad. Men enligt de läkarbekanta som jag pratat med så tycker de det känns som Corona. Jag vet ju inte. Men jag håller mig isolerad.

Jag är glad att jag har en liten hund som går att aktivera på tomten/inne etc och som själv kan fräsa runt när jag hasar mig ut med henne.
Och glad över att hästen redan innan står på helinackordering. Så även om han inte tränas så fixar de allt övrigt. Och han har ju kompis i hagen att laja med iaf.
Jag orkar verkligen ingenting utan att bli så himla illamående, slut etc. Och blir alltid sämre med feber, hosta etc dagen efter. Klump i halsen har jag också. Trodde det var min sköldkörtelproblematik som blivit värre av att jag slutat medicinera det. Men kanske hör ihop med den här vaddetnuänärförngt-sjukan då.
Har hjärntrötthet också nu märker jag. Jag minns inte vad jag ska göra eller vad jag skulle säga etc. Känner mig helt useless på alla sätt liksom..
Så jag förstår att det känns skit att inte orka.

Jag har tur som har sambo som kan handla och sköta det som ska skötas utanför hemmet sas. Vi bor ju mitt i skogen utan möjlighet till hemkörning av mat etc.
Men samtidigt så har ju han mkt jobb och är sliten som det är. Så jag vill inte bara lämpa av allt hushållsarbete etc på honom. Jag får småfixa lite i omgångar om några minuter typ.

Hoppas du blir frisk snart! Eller att vi blir det!
Man vill ju uppleva vår och sommar!
 
Jag tror jag sagt det förr, jag har definitivt tänkt det massor av gånger när jag läser dina inlägg om ditt jobb - men i vilket universum var det som den där skolan låg egentligen :confused:
Vad utbildningarna går ut på vågar jag inte ens tänka mig... :nailbiting:

Edit: såg att jag var 2a på bollen, vilket innebär att det finns någon typ av sanning i min fråga :angel::p

Great minds think alike :up: :love:
 
Dagens hoppträning klar, och andra halvan satt jag mest och försökte att inte börja grina :crazy:
Allt kändes bara skräp, min fina häst förtjänar en bättre ryttare :turd: Nån som faktiskt kan rida.
Nu ska jag bara fixa klart i stallet, pussa lite extra på hästarna som är världens bästa hästar fast jag suger, och sen ska jag hem och gräva ner mig.
 
Jag i ett nötskal. 🙄 Jag vispade dock tills det blev smör bara för att. :D
Mitt blev nästan smör också. Skulle bara göra lite till... och lite till... och lite till. För jag var ju faktiskt inte trött i armen! :D

Gick sen ut till mamma och visar bunken och säger glatt "titta, det blev grädde till slut!" (menade vispad grädde, grädde var det ju från början också ;)) mamma bara "nej, det är nästan smör ju -,-". Men när jag hade haft i hallonsylten så blev det perfekt i alla fall 🥳

Slutet gott, allting gott :cool:
 
Åh, du också alltså? Stackare!
Har du nån koll på vad det är?

Ja jag blir så less! Skulle ju träna hund en massa, odla, inreda mitt nya uterum och en massa mer. Nu orkar jag ingenting och huset förfaller runt mig 🤯.

Jag har en klump i halsen som gör att jag stundtals har svårt att svälja och som gör det är trångt att andas om jag tex går en promenad med vovvi. Pissless! 🙄
Och @tuaphua det finns ett forum på wearebodypolitic.com med massa bra info. Allt som min doktor först sa var atypiskt finns beskrivet där. Mycket bra resurser också. Sväljsvårigheter finns beskrivet där av flera.

Kryakrya!
 
Så, varit och handlat nu. Årsta har förändrats medan jag varit borta. Det har blivit dyrare på ICA och allt är eko och Krav och oljor upptar en hel vägg. När blev Årsta inte lite ruffigt med mina gamlingar som vandrade runt med sina rullatorer (ok så de sitter i karantän) men ungar som sprang omkring och hängde vid Årsta torg?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 267
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp