Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, varit och handlat nu. Årsta har förändrats medan jag varit borta. Det har blivit dyrare på ICA och allt är eko och Krav och oljor upptar en hel vägg. När blev Årsta inte lite ruffigt med mina gamlingar som vandrade runt med sina rullatorer (ok så de sitter i karantän) men ungar som sprang omkring och hängde vid Årsta torg?
Årsta i Stockholm eller Årsta i Uppsala?
 
Började precis gråta för att jag hittade två morotsbitar i fickan som jag skulle ha gett hästarna innan jag åkte från stallet :banghead::arghh:
Om det inte var för att det är helt omöjligt skulle jag börja misstänka att jag var gravid :rofl:
Du får lägga dem i kylskåpet och ge dem bitarna nästa gång! :heart

Tillägg: Och @karamelldrottningen har rätt nedan, brist på sömn kan leda till såna humörsvängningar misstänker jag. Kanske försök att ta en helt ledig dag någon dag nu då du inte ska göra någonting alls?
 
Dagens hoppträning klar, och andra halvan satt jag mest och försökte att inte börja grina :crazy:
Allt kändes bara skräp, min fina häst förtjänar en bättre ryttare :turd: Nån som faktiskt kan rida.
Nu ska jag bara fixa klart i stallet, pussa lite extra på hästarna som är världens bästa hästar fast jag suger, och sen ska jag hem och gräva ner mig.
Men du mår ju inte så bra nu? Med sömnen mm? Det betyder inte att du skulle vara en dålig hästägare/ryttare.
Kanske testa att göra något helt annat ett tag? Tex hitta någon ny spännande ridväg, träna på något ni inte brukar träna på osv :)
Sen att du tar tag i sömnen på något sätt om du inte sover på nätterna.
Svårt att vara sitt bästa jag om kroppen aldrig får återhämta sig.
 
Nåja, jag dammsög iallafall nästan hela lägenheten innan batteriet tog slut. Får ta köket och noggrannare dammsugning imorgon :)

Jag hade ingen aning om att det var halvdag idag förresten, jag hoppades på halvdag imorgon. Men så var det idag och ledig dag imorgon istället :banana:
Tog fram mitt godis på lill-lördan istället :d
 
Du får lägga dem i kylskåpet och ge dem bitarna nästa gång! :heart

Tillägg: Och @karamelldrottningen har rätt nedan, brist på sömn kan leda till såna humörsvängningar misstänker jag. Kanske försök att ta en helt ledig dag någon dag nu då du inte ska göra någonting alls?

Har alltid morötter i stallet så det har verkligen ingen betydelse egentligen. Bara sån där grej när bägaren redan är full, liksom :meh:

Ni har säkert rätt i att det är sömnbrist en som spökar. Kan inte ta nån helt ledig dag och inte göra nånting, men jag kanske ska försöka hålla mig till minsta-möjligt-nivån typ på lördag.
 
Men du mår ju inte så bra nu? Med sömnen mm? Det betyder inte att du skulle vara en dålig hästägare/ryttare.
Kanske testa att göra något helt annat ett tag? Tex hitta någon ny spännande ridväg, träna på något ni inte brukar träna på osv :)
Sen att du tar tag i sömnen på något sätt om du inte sover på nätterna.
Svårt att vara sitt bästa jag om kroppen aldrig får återhämta sig.

Ja säkert har ni rätt i att det är pga sömnen (eller ja bristen därav). Svårt att göra nåt helt annat med hästen, ponnyn (som knappt rids) har jag inga problem att hitta på nya saker med men har ingen aning om vad jag skulle kunna (och vilja) göra med hästen. Eller jo, nån dag kan vi ta en riktig långritt, det var länge sen!

Svårt också att veta vad jag ska göra åt sömnen när jag inte vet varför den plötsligt börjat bråka :cautious:
 
Ska tydligen grilla med närmsta släkten på pappas sida imorgon. Egentligen behöver jag plugga för ett prov nästa vecka. men på något sätt ska jag väl få ihop tiden till slut... :grin:

På fredag ska vi träffa närmsta släkten på mammas sida.

Behöver baka klart tårtan också egentligen, men just nu känner jag bara att jag inte vill göra något alls. Behöver så mycket mer tid än vad jag har :meh:


Edit: Vi ska ses ute och hålla oss ifrån varandra... men jag tänker nog inte följa med imorgon oavsett.
 
Ja säkert har ni rätt i att det är pga sömnen (eller ja bristen därav). Svårt att göra nåt helt annat med hästen, ponnyn (som knappt rids) har jag inga problem att hitta på nya saker med men har ingen aning om vad jag skulle kunna (och vilja) göra med hästen. Eller jo, nån dag kan vi ta en riktig långritt, det var länge sen!

Svårt också att veta vad jag ska göra åt sömnen när jag inte vet varför den plötsligt börjat bråka :cautious:
Sånt där är inte alltid så lätt att veta alltid.
Jag hade problem med sömnen (haft det bitvis hela mitt liv). Sist tog jag hjälp av läkare som fick skriva ut sömnmedel. Tog det under en period varje kväll. Det i kombination med avslappningsövningar och spikmatta.

Nu har jag inte behövt ta något på länge och det känns jätteskönt!
Hoppas att du hittar något sätt som passar för dig!
 
Sånt där är inte alltid så lätt att veta alltid.
Jag hade problem med sömnen (haft det bitvis hela mitt liv). Sist tog jag hjälp av läkare som fick skriva ut sömnmedel. Tog det under en period varje kväll. Det i kombination med avslappningsövningar och spikmatta.

Nu har jag inte behövt ta något på länge och det känns jätteskönt!
Hoppas att du hittar något sätt som passar för dig!

Jag har en telefontid med läkare nån gång nästa vecka, är det inte bättre då får jag kanske ta upp det. Fast sömnmedicin vill jag inte ha, de få gånger jag provat har jag varit helt groggy dagen efter och jag hatar den känslan.

Vad skönt att du klarat dig utan nåt länge nu!
 
Ja säkert har ni rätt i att det är pga sömnen (eller ja bristen därav). Svårt att göra nåt helt annat med hästen, ponnyn (som knappt rids) har jag inga problem att hitta på nya saker med men har ingen aning om vad jag skulle kunna (och vilja) göra med hästen. Eller jo, nån dag kan vi ta en riktig långritt, det var länge sen!

Svårt också att veta vad jag ska göra åt sömnen när jag inte vet varför den plötsligt börjat bråka :cautious:
Jag vet ju inte heller och är ingen läkare, men jag föreslog en ledig dag för att kroppen kan ju uppfatta någon slags stress även om man själv inte känner av det så mycket. Ibland behöver man någon dag som man spenderar på att göra absolut ingenting.
Jag brukar ta en dag på helgen då jag sover ut ordentligt, så får kroppen ta igen sig lite efter veckan :)
 
Exakt! ... fast mera sällan då :o
Ja!

Flux kan jag använda om den är smaklös. Men tandtråd har jag aldrig använt i hela mitt liv :o
Har kvar metalltrådar bakom tänderna sen jag hade tandställning, så jag kan inte använda tandtråd.

En gång när tandsköterskorna var på skolan hävdade en av dem bestämt att jag tar i för lite och visst kan använda tandtråd. När jag förklarade att jag har metalltråd bakom tänderna sa hon att det går ändå. Tills kvinnan själv försökt och insåg att: nej, tandtråd går inte igenom metalltråd. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Senast: Soffan74
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 267
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp