Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och funderar på om jag känner mig pigg nog att jobba lite. 🤔
Är inne på 9:onde veckan med feber, och idag har den varit högre än de senaste veckorna så har inte blivit så mycket gjort.
Men tänker att jag kan jobba en sväng imorgon istället om jag känner mig piggare då.
Hatar att inte orka något alls! Ytterst frustrerande! 👎
 
Alltså jag känner bara för att gråta.

Nu kommer de med nya förslag för öppning av skolan där de tycker att vi ska fixa ett bokningssystem som ska användas för att se till att för mycket folk inte vistas i byggnaden samtidigt. 50 studenter ska kunna boka in sig samtidigt på en byggnad. så då räknar de inte ens in personal... I detta bokningssystem ska ett polettsystem integreras som baseras på "samvetsbundna poletter" och "polettfria poletter". Förklaringen till hur poletterna ska funka och vad de betyder är mer förvirrande än namnen på poletterna. :confused: Studenterna ska själva boka in sig och greja med dessa poletter, ingen insyn från administration utan detta ska de sköta själva.

Är sjukt nära att skriva mail till min chef och säga att om det här inte löser sig måndag eller tisdag nästa vecka tänker jag inte komma och jobba när skolan öppnar eftersom de inte har förberett, planerat, och sett till att det är säkert att komma och jobba. Men jag ska sitta på händerna och hålla huvudet kallt en stund till.
 
Ligger i sängen och funderar på om jag känner mig pigg nog att jobba lite. 🤔
Är inne på 9:onde veckan med feber, och idag har den varit högre än de senaste veckorna så har inte blivit så mycket gjort.
Men tänker att jag kan jobba en sväng imorgon istället om jag känner mig piggare då.
Hatar att inte orka något alls! Ytterst frustrerande! 👎

men fy inte bra för kroppen med feber så länge :(. Vad jobbar du med ?
 
Alltså jag känner bara för att gråta.

Nu kommer de med nya förslag för öppning av skolan där de tycker att vi ska fixa ett bokningssystem som ska användas för att se till att för mycket folk inte vistas i byggnaden samtidigt. 50 studenter ska kunna boka in sig samtidigt på en byggnad. så då räknar de inte ens in personal... I detta bokningssystem ska ett polettsystem integreras som baseras på "samvetsbundna poletter" och "polettfria poletter". Förklaringen till hur poletterna ska funka och vad de betyder är mer förvirrande än namnen på poletterna. :confused: Studenterna ska själva boka in sig och greja med dessa poletter, ingen insyn från administration utan detta ska de sköta själva.

Är sjukt nära att skriva mail till min chef och säga att om det här inte löser sig måndag eller tisdag nästa vecka tänker jag inte komma och jobba när skolan öppnar eftersom de inte har förberett, planerat, och sett till att det är säkert att komma och jobba. Men jag ska sitta på händerna och hålla huvudet kallt en stund till.

Förstår dig helt och fullt. Jag är just nu hemma från jobbet för att återhämta mig och ärligt talat känner jag ÅNGEST över att gå tillbaka och gå ut och jobba helt oskyddad. Visst att vi fått covid-19 team men vi kan ju gå runt till vårdtagare som vi TROR är friska helt oskyddade. Jag vill fan inte riskera mitt liv för jobbet. Vilket vi kallt ska räkna med. Vidrigt detta!
 
Alltså jag känner bara för att gråta.

Nu kommer de med nya förslag för öppning av skolan där de tycker att vi ska fixa ett bokningssystem som ska användas för att se till att för mycket folk inte vistas i byggnaden samtidigt. 50 studenter ska kunna boka in sig samtidigt på en byggnad. så då räknar de inte ens in personal... I detta bokningssystem ska ett polettsystem integreras som baseras på "samvetsbundna poletter" och "polettfria poletter". Förklaringen till hur poletterna ska funka och vad de betyder är mer förvirrande än namnen på poletterna. :confused: Studenterna ska själva boka in sig och greja med dessa poletter, ingen insyn från administration utan detta ska de sköta själva.

Är sjukt nära att skriva mail till min chef och säga att om det här inte löser sig måndag eller tisdag nästa vecka tänker jag inte komma och jobba när skolan öppnar eftersom de inte har förberett, planerat, och sett till att det är säkert att komma och jobba. Men jag ska sitta på händerna och hålla huvudet kallt en stund till.

Alltså... befinner de här personerna sig på samma planet som oss andra?! O_o
 
Sitter i trädgården med en skål av årets första icke-importerade jordgubbar (lite klena i smaken, men klart godkända) samt ett glas prosecco, bara för att jag kan. Det är på gränsen till för varmt för mig idag, men det var definitivt värt att gå upp snortidigt i morse för att jobba undan och vara ledig från lunchtid och framåt! :love:
 
Spännande med att skriva om svunna tider. Man måste hela tiden vara försiktig och nyfiken. Det ska ju bli RÄTT. Vad hette egentligen Gamla Stan år 1865 (den kallades för Staden mellan broarna, om någon undrar :) ), var köpte man sin mjölk och hur gick det till? Det gjorde man på torget, och mjölken kom dit färsk varje morgon. Man hade med sig sitt krus eller flaska, som man sedan fick påfyllt av försäljerskan (att sälja mjölk var ett kvinnoyrke). Tack och lov för Google :bow: !!
 
Ligger i sängen och funderar på om jag känner mig pigg nog att jobba lite. 🤔
Är inne på 9:onde veckan med feber, och idag har den varit högre än de senaste veckorna så har inte blivit så mycket gjort.
Men tänker att jag kan jobba en sväng imorgon istället om jag känner mig piggare då.
Hatar att inte orka något alls! Ytterst frustrerande! 👎

Åh, vad jag känner med dig! Jag är inne på 10:e veckan som sjuk nu. Har haft någon dag där jag pallat släpa mig till lagret och gjort ngt vettigt. Men dagen efter blir jag alltid sämre.
Det är SÅ jävla tråkigt att tiden bara rinner iväg och man aldrig blir bra.

Här om dagen gick jag långsamt ca 1,5 km och blev helt yr och illamående.
Blir yr och illamående av att duscha med.

Jag vill orka jobba! Jag vill orka till hästen! Och jag vill inte riskera smitta folk och därför vara inlåst 24/7 liksom..

Hoppas du snart kryar på dig!
 
Pratade med sambon som satt i kö på Essingeleden. Helt plötsligt inser han att han glömt sin väst hos kunden i Vaxholm. I den västen ligger också hans plånbok. Helvete!
Han lär ju komma hem seeent ikväll! Stackarn som jobbat så mkt nu ett tag och är sliten! :( :heart

Det är ju tokköer ut till Rindö där de bor ny inför långhelg. Han beslöt sig för att iom att han redan köat en evighet hemmåt fortsätta hem och istället åka dit imorgon på dagen. Så när han ringde hem och berättade det slog trafikupplysningen igång och meddelar att det är flera incidenter på vägen hem och totalt stopp nu. Går bra nu! :down:
 
Ligger i sängen och funderar på om jag känner mig pigg nog att jobba lite. 🤔
Är inne på 9:onde veckan med feber, och idag har den varit högre än de senaste veckorna så har inte blivit så mycket gjort.
Men tänker att jag kan jobba en sväng imorgon istället om jag känner mig piggare då.
Hatar att inte orka något alls! Ytterst frustrerande! 👎
Urk vad segt! Känner med dig!
Jag är på 10:e veckan och får alltid bakslag av att göra något (typ duscha, promenera 10 minuter, påta i trädgården). De senaste 3 veckorna har jag bara haft feber av och till, men är ändå helt färdig. Det bara fortsätter komma tillbaka/förvärras. Kommer liksom nya symptom nu efter 70 himla dagar, wtf!

Krya på dig❣️
 
Åh, vad jag känner med dig! Jag är inne på 10:e veckan som sjuk nu. Har haft någon dag där jag pallat släpa mig till lagret och gjort ngt vettigt. Men dagen efter blir jag alltid sämre.
Det är SÅ jävla tråkigt att tiden bara rinner iväg och man aldrig blir bra.

Här om dagen gick jag långsamt ca 1,5 km och blev helt yr och illamående.
Blir yr och illamående av att duscha med.

Jag vill orka jobba! Jag vill orka till hästen! Och jag vill inte riskera smitta folk och därför vara inlåst 24/7 liksom..

Hoppas du snart kryar på dig!
Åh, du också alltså? Stackare!
Har du nån koll på vad det är?

Ja jag blir så less! Skulle ju träna hund en massa, odla, inreda mitt nya uterum och en massa mer. Nu orkar jag ingenting och huset förfaller runt mig 🤯.

Jag har en klump i halsen som gör att jag stundtals har svårt att svälja och som gör det är trångt att andas om jag tex går en promenad med vovvi. Pissless! 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 269
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp