Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart har vi golv i hela vardagsrummet. Bara 2 meter kvar
Få se hur långt han gör idag
På väg nu till jobbet, är ledig i morgon. Jobbar fredag
20200519_154557.webp
 
Jag fick nyligen veta att en fd nära väns pappa gått bort. Och då kan jag inte sluta tänka på ett av mina roligaste (som i skratta åt det) minnen som kretsar kring pappan, även om han själv var lyckligt ovetande... :angel:

Jag och kompisen var väldigt nära i typ högstadiet/gymnasiet. En natt hade vi varit ute och festat (rätt ordentligt, bör tilläggas - vet att vi på väg hem stötte på ett par killar som påpekade att min axelbandslösa klänning satt ungefär runt midjan, något varken jag eller min kompis lagt märke till :laugh:) och jag skulle sova hos min kompis eftersom han bodde i stan och jag rätt långt utanför.
Hur som helst, vi kom till slut hem till honom och jag fick den FANTASTISKA idén att skulle det inte vara jättekul om jag smög in och la mig och sov i hans pappas säng istället?! Tänk vilket roligt prank när hans pappa vaknade och så låg jag där! :bump:
Min kompis höll naturligtvis inte med om mitt eminenta prank utan förklarade tålmodigt att nej, pappan ska upp och jobba tidigt och han vill nog inte bli störd. Men jag var envis - det skulle ju vara SKITKUL!
Det slutade med att min kompis i princip bäddade fast mig i sängen (sin alltså, inte pappans) längst in mot väggen, så jag inte skulle kunna smita iväg och genomföra mitt lustiga påhitt :cautious:

Hans pappa var en allmänt chill person, men jag undrar om han hade tyckt det var sådär jätteroligt med nattligt besök av en "skitrolig" kalasfull tonåring :rofl:
 
Trött i dag. Jag har drömt om kuddkrig. :D
Drömmen efter kuddkrigsdrömmen handlade om att jag sminkade mig, ögonsminkningen och allt blev sååå himla snyggt. Men sen kom jag på att jag inte hade foundation på och hade massor med finnar, och blev jätteledsen för jag var ju tvungen att tvätta bort allt och börja om. Glömde foundation igen... och igen... 🙄
 
Sitter i bilen, dricker te och kommer på varför jag har varit så trött de senaste dagarna. Loratadinet tog slut så jag äter tavegyl istället så länge 😅

Ska genomföra ännu en examinerande uppgift snart, vi (= min studiegrupp) ska spela in fyra samtalsövningar som sen ska diskuteras på ett seminarie på tisdag förmiddag.
 
Hade ungefär världens värsta dag igår. Skulle flytta, det var totalkaos jag hade inte sovit på hela natten och bs var som Wall Street i coronatider.

Jag hade bara haft kontakt med flyttbolaget och de var jättebra och proffsiga med bra priser. Flyttfirman som kom var underleverantörer och så otroligt sjukt otrevliga. Arbetsledaren skrek och gormade eftersom jag pratat med mitt flyttbolag och kommit överens om en annat deal och trots att han pratade med min kontaktperson så insisterade han på originaldealen. Det slutade med att jag satt och grät i telefonen till flyttbolaget och sa att arbetsledaren skulle ta sina 55 lådor och åka men han började gorma om något annat och jag fick blodsockerfall och satt på golvet och skakade och drack Cola medan han hojtade att hans pappa hade diabetes eg att jag löjlade mig.

Jag var inte klar med att packa allt porslin och det slutade med att jag i panik fick packa det som kundes huller om buller. Och där tar jag på mig allt ansvar! Men att skrika att jag åker om en halvtimme när jag panikpackar gjorde allt mycket värre. Kontaktpersonen var jättetrevlig och fixade att de fick med sig allt tillslut.

Men det var ärligt mycket obekvämt att vara ensam kvinna med fyra arga män särskilt då arbetsledaren. Tom lite skrämmande. Sedan lyckades de glömma min dammsugare men den fick jag hem själv på tåget tack och lov.

Det 'roligaste' var att när jag sa att min syster skulle möta upp och släppa in dem så sa han till mig att jag skulle säga åt min syster att hon skulle rekommendera dem på nätet och ge dem en bra recension! Hon ringde mig senare och sa att hon tyckte de var så obehagliga att hon ringt sin sambo som kom dit. Men det ska sägas att de var snabba och effektiva på att bära.

Sedan städade jag röran som var kvar och försökte hämta mig. När jag satt på tåget till Stockholm vid åtta hade jag varit vaken i ca 30 timmar och inte ätit på ett dygn + sockerfall. Syndade när jag kom till centralen och smet in och köpte en burgare på Max. Och lyckades spilla hela colan när jag kom hem. Plus hittade inte mina mediciner och orkade inte försöka hitta dem i kartongerna. För nej naturligtvis kom jag inte ihåg att jag lagt dem i en väska för att undvika det.

Nåja slutet gott allting gott. Jag hittade kattmaten prisad vare the great flying spaghetti mönster. Plus under av under sängkläder.och lyxen av att äntligen vakna upp hemma är underbar fast jag är helt rådbråkad och somnade i kläderna jag hade på mig igår.

Hem ljuva hem.
 
Sitter inne och funderar på att gå ut i solen. Men det verkar blåsa så jag tar en kopp kaffe till, som om blåsten försvinner då. Nä kliv upp och ge dig av så jag får lite frisk luft innan jobbet.
 
Gjorde flyttanmälan idag.
Det är 6månader sen jag gjorde slut med mitt ex och har valt att stå skriven hos föräldrarna då jag inte vill ha kontakt med honom. Jag har bott här sen mitten av januari men från och med idag blir jag skriven här med.
Känns både bra och såklart är jag lite orolig :)
 
Hundpromenerat runt ytterligare en obrukad åker.

Blir så ledsen över att man i den här byn verkar tycka att bästa lösningen med gamla maskiner är att ställa dem i skogen. Nu råkade jag på en självlastarvagn som stod i en dunge intill åkern.

Jag har ganska bra koll på markerna runt min tidigare gård eftersom jag ridit i stort sett alla stigar på typ en mils omkrets. Dår fannsinga maskiner. Här står de i varenda buske känns det som.
 
Trött i dag. Jag har drömt om kuddkrig. :D
Drömmen efter kuddkrigsdrömmen handlade om att jag sminkade mig, ögonsminkningen och allt blev sååå himla snyggt. Men sen kom jag på att jag inte hade foundation på och hade massor med finnar, och blev jätteledsen för jag var ju tvungen att tvätta bort allt och börja om. Glömde foundation igen... och igen... 🙄

Apropå drömmar. Vaknade tvärt inatt vid kvart i tre att jag hade drömt att jag av någon anledning blev visad av min gamla chef på LAH (avdelning för vård i livets slutskede, jobbade en kort tid för några år sedan) vi for genom avdelningen som höll på att rivas (låg bröte överallt) med bil! Och det ända jag hörde och såg var hur människor och dockor (såna som man tränar på i utbildningen) pratade om döden, döden, döden. Drömma om döden sägs ju komma av att man jobbar med en förändring, ett avslut...! Vilket jag ju gör. Jobbar med att förbättra mitt mående och då måste jag förändra min jobbsituation och dra vidare, vilket jag kommit till insikt med.
 
Apropå drömmar. Vaknade tvärt inatt vid kvart i tre att jag hade drömt att jag av någon anledning blev visad av min gamla chef på LAH (avdelning för vård i livets slutskede, jobbade en kort tid för några år sedan) vi for genom avdelningen som höll på att rivas (låg bröte överallt) med bil! Och det ända jag hörde och såg var hur människor och dockor (såna som man tränar på i utbildningen) pratade om döden, döden, döden. Drömma om döden sägs ju komma av att man jobbar med en förändring, ett avslut...! Vilket jag ju gör. Jobbar med att förbättra mitt mående och då måste jag förändra min jobbsituation och dra vidare, vilket jag kommit till insikt med.
Oj, var det jobbigt att vara i drömmen eller hade du någon annan känsla. Har drömt liknande flera gånger men det har varit rofyllt på något underligt sätt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
38 260
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 271
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp