Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är glad, ish. Lyckats tillsammans med en bunt vänner plocka ner en Club Penguin server som var kaos med extrema mängder grooming och doxing. Lite research, lite prat med några användare som blivit groomade, och teamwork...
Tyvärr betyder det att Disney har gett en DMCA till samtliga Club Penguin servrar, så nu kan inte de som faktiskt skötte sig fortsätta ha kul.

Det betyder tyvärr även att idioterna bara kommer hitta någon annan form av plattform att äckla sig och vara allmänt värdelösa människor på. Vi har polisanmält de som vi har bevisning för, så hoppas polisen tittar lite närmre på de individerna.

Höll på med sånt här mycket förut, men slutade. Har smått börjat igen. Känns dock så underligt när man får igenom något sånt här. Man blir glad men det är så sjukt bitter glädje.
 
@tanten Bild på hur fönsterkarmen (oh well, runt fönsteröppningen...) ser ut i nederkant. Runt resten av kanterna är det som du ser på sidan, men nederkanten sitter som längre in. Och träet utanför den kanten sluttar utåt/neråt, är inte plant där. Ville inte lossa nätet för att fota, för trött på alla plan (därav lite svamlig förklaring, sorry!) . Får kanske starta en egen tråd på ämnet (men inte idag..) :p

Justja, huset är byggt så att det ska vara självdrag. Vet inte om det gör nån skillnad, förutom att fönstren inte är tänkta att vara just 100% täta. Men ja, jag håller som sagt helst mygg (överkänslig/allergisk och blir väldigt väldigt biten av dem..) och små nedrans textilätare utomhus. Är öppen för att kolla upp tips och alternativ!

Visa bifogad fil 51088
Sambon gjorde myggfönster till oss i ett nafs. Färdiga lister som sågades i rätt vinkel för att skruva eller spika ihop dem till en ram och sen häfta fast nät. Vi sätter fast dem med snöre runt hake vid fönster. Det blir helt tätt. Snabba att plocka ur om det tex börjar regna etc.
 
Är glad, ish. Lyckats tillsammans med en bunt vänner plocka ner en Club Penguin server som var kaos med extrema mängder grooming och doxing. Lite research, lite prat med några användare som blivit groomade, och teamwork...
Tyvärr betyder det att Disney har gett en DMCA till samtliga Club Penguin servrar, så nu kan inte de som faktiskt skötte sig fortsätta ha kul.

Det betyder tyvärr även att idioterna bara kommer hitta någon annan form av plattform att äckla sig och vara allmänt värdelösa människor på. Vi har polisanmält de som vi har bevisning för, så hoppas polisen tittar lite närmre på de individerna.

Höll på med sånt här mycket förut, men slutade. Har smått börjat igen. Känns dock så underligt när man får igenom något sånt här. Man blir glad men det är så sjukt bitter glädje.
All heder åt dig och dina vänner som orkar och kan hålla på :bow::bow::bow:
Det är så mycket skit därute som inte ska finnas, men finns ändå :(
 
All heder åt dig och dina vänner som orkar och kan hålla på :bow::bow::bow:
Det är så mycket skit därute som inte ska finnas, men finns ändå :(
Ja alldeles för mycket skit! Tyvärr sitter ju vännerna i USA, och en i Kanada, så jag vet inte hur mycket jag kan göra här i Sverige. Men har funderat på om jag inte kan sniffa rätt på något här också.

Vännen som i princip samordnar allt är en bra person, utan jobb, för överviktig och sjuk för att lämna sitt eget hem och sitter och gör det här i stort sätt 24/7 365. Hen är en ängel och underbar, men jag fattar inte hur hen orkar se allt som händer. Jag fick sluta ett par år för det blev för mycket. Nu är jag mycket äldre och jag märker att jag lättare kan få distans till situationen, så detta kan nog bli en hobby igen. :)
 
Idag fick det bli en skrittsväng med promenadsällskap och efteråt avslutningsvis lite trav- och galopparbete på ridbanan, härligt 😊. Istället för att "skynda" in i stallet slog jag mig ner en stund på bänken med de andra och pållan passade även hon på att slappna av lite, somnade nästan 😄😍.
Hemma igen ikväll fick det duga bra med köttfärs (soja och kryddor) med makaroner, man måste ju inte krångla till det jämt 😄.
 
Det hjälpte tydligen att tjata som bara den på BUP (alltså EXTREMT mycket...) för nu har jag fått tid hos deras andra psykolog :bump: Tror aldrig att jag faktiskt velat gå till en psykolog så det här känns jättekonstigt. Men jag hoppas att det blir bra i alla fall!

Och att jag kan förstå hen och att hen inte är som den tidigare jag fick tilldelad! :)


Imorgon är det tydligen läkarmöte på telefon igen. Jag som sa att jag aldrig får biverkningar vid insättning av nya mediciner kan äta upp det... medicinen jag började med för snart tre veckor sen har inte varit lika lätt som någon annan. Inte hemsk. Men fortfarande inte lätt. Sa för två veckor på telefonmötet att det kommer inte gå pga biverkningarna, men sköterskan sa bara att "jodå, det kommer gå, nu höjer vi från 10 till 20 mg så ska du se att det blir bättre". Någon som tror att det blev bättre? NEJ! :grin:
 
Ska gå och lägga mig om en timme ungefär, och jag har redan börjat jaga upp mig själv med "tänk-om-jag-inte-kan-sova-inatt-heller"-tankar :banghead: Snacka om att inte ge sig själv bra förutsättningar :cautious: Förstår inte vad jag hamnat i för dåligt mönster
Lugn musik, spikmatta, vädrat rum, lämna telefonen utanför rummet.
Gå upp och gör någonting ett tag om du inte somnar.
Sov gott 💤💤
 
Ja alldeles för mycket skit! Tyvärr sitter ju vännerna i USA, och en i Kanada, så jag vet inte hur mycket jag kan göra här i Sverige. Men har funderat på om jag inte kan sniffa rätt på något här också.

Vännen som i princip samordnar allt är en bra person, utan jobb, för överviktig och sjuk för att lämna sitt eget hem och sitter och gör det här i stort sätt 24/7 365. Hen är en ängel och underbar, men jag fattar inte hur hen orkar se allt som händer. Jag fick sluta ett par år för det blev för mycket. Nu är jag mycket äldre och jag märker att jag lättare kan få distans till situationen, så detta kan nog bli en hobby igen. :)
Imponerad att ni orkar :bow:
Och vilken insats!
Dagens 🌹ska ni ha varje dag!
 
Kan du inte samla dom du plockar i något, så någon annan får bränna dom?
Om man inte bränner dom så överlever ev ägg och då förökar dom sig - vi vill inte ha fler! :(
Det är bara jag och min mamma som bor här, och ingen av oss dödar saker i onödan. Jag vill inte heller ha fler, men det ända jag gör är att plocka de från djuren, försöka få med hela och sedan hiva ut de från något av fönstren. Bor i ett TBE-område, men jag gör bara det jag klarar av.
 
Hej hyperfokus! Fastnade i matten och allt blev så intressant att jag bara inte kunde sluta. Så... gissa vem som ligger jag risigt till igen? Jag!

Ska upp igen om 7h 49min och har lektion om lite mer än 9h. Så jag borde verkligen sova redan. Men jag avslutade i alla fall precis innan 01.00 och ligger i sängen nu. Så jag borde fixa morgondagen... hoppas jag.

Vi har i alla fall fått ett datum för när vi ska lämna in böckerna så efter det lär det inte bli mycket av lektioner. Men lite surt är det, nu ska jag till skolan nästa vecka på tisdag för en 40min "lektion" och på torsdag för ett prov. En dag veckan efter det ska jag till skolan för att lämna in böckerna (och så tänker jag passa på att tömma skåpet samtidigt), vilket borde ta typ några minuter. Det tar fortfarande lite över 1.5h enkel väg till skolan, så lite surt är det att de inte kunde få flera grejer att sammanfalla samma dag. Det skulle minska resandet med rätt så många timmar. Men jag ska inte klaga, antalet timmar pendling sen distansundervisningen blir fortfarande lägre än om allt hade varit i skolan (och så har jag ju ingenting emot resandet i sig egentligen, bara när jag behöver resa för att göra något som max tar några minuter...) :p
 
Jag blir så jäkla trött. Somnade till slut, drömde jättekonstigt och obehagligt och vaknade för typ 1-1,5 timme sedan :banghead:
Ska upp om en timme och sedan har jag fullt upp hela dagen tills jag kommer hem från träning med hästen, vilket borde bli runt 21.30. Dvs lång dag utan möjlighet att försöka få nån timmes tupplur mitt på dagen. Förstår inte hur jag ska orka :arghh:

Jag brukar aldrig ha såna här sömnproblem heller, absolut inte flera nätter i rad, så jag fattar inte vad det är som händer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp