Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har lite av en "plural wife"-situation här hemma sedan i fredags. Det är rekord i antal dagar på raken. Och det är ansträngande. Det är inget fel på "den nya" men det är inte mitt "förhållande". Det är också rätt praktiskt med en tredje vuxen som barnet avgudar och lägger beslag på när han (barnet) är hemma men på dagarna när jag pluggar och hon försöker sysselsätta sig så blir det liksom ansträngt.

Jaja. Äter lite mellis sen ska jag hämta barnet, idag har jag yogakväll fast läraren är sjuk så jag tänkte göra något annat. Köpa kattmat kanske. Storslagna planer :rofl:
 
Inte hört något mer om mamma och pappas hund. Hoppas dom kan hjälpa honom. Han är hos veterinären sen i natt.

Har hämtat hem ungarna och hämtat ut paket. Hudvård till mig, tråd och isolatorer till ridbanan och snus till maken 😅
 
Fick just detta random sms:
"Hej .jag är en kille .söker efter en flickvän elleq en kvinna18 till 75.jag är ogift 50 gammal .jag bor i stad.jag är trott att hella dager ensam i hemma .jag behöver du hjälp mig.obs jag är inte svensk .mvh namn ."

Helt gräsligt sorgligt. Och lätt obehagligt :crazy: Har blockerat numret (som givetvis inte är sökbart).
 
Vi har lite av en "plural wife"-situation här hemma sedan i fredags. Det är rekord i antal dagar på raken. Och det är ansträngande. Det är inget fel på "den nya" men det är inte mitt "förhållande". Det är också rätt praktiskt med en tredje vuxen som barnet avgudar och lägger beslag på när han (barnet) är hemma men på dagarna när jag pluggar och hon försöker sysselsätta sig så blir det liksom ansträngt.

Jaja. Äter lite mellis sen ska jag hämta barnet, idag har jag yogakväll fast läraren är sjuk så jag tänkte göra något annat. Köpa kattmat kanske. Storslagna planer :rofl:
Bor du i samma hus som ditt ex och sin nya? 😳😬
 
Söker lite på mocktails på Pinterest eftersom jag just nu känner mig sjukt taggad på alkoholfritt en tid framöver. Dyker mest upp "Mocktails for baby shower", "Perfect mocktails for those who don´t drink alcohol" och "Mocktails for pregnancy" :cautious: Kan en inte bara få vilja hitta ett recept på en nice mocktail liksom utan att det måste vara kopplat till graviditet eller att en inte dricker alkohol alls?
 
Vi har lite av en "plural wife"-situation här hemma sedan i fredags. Det är rekord i antal dagar på raken. Och det är ansträngande. Det är inget fel på "den nya" men det är inte mitt "förhållande". Det är också rätt praktiskt med en tredje vuxen som barnet avgudar och lägger beslag på när han (barnet) är hemma men på dagarna när jag pluggar och hon försöker sysselsätta sig så blir det liksom ansträngt.

Jaja. Äter lite mellis sen ska jag hämta barnet, idag har jag yogakväll fast läraren är sjuk så jag tänkte göra något annat. Köpa kattmat kanske. Storslagna planer :rofl:
:heart Den där situationen är minst sagt jobbig, hoppas att ni får till en bättre lösning inom snar framtid. Man måste få känna sig bekväm i sitt hem.
 
Kom ganska nyss hem från stallet, lyckades vända ett ridpass från i början väldigt ofokuserat till i slutet riktigt bra känsla :banana:

Annars har jag en ganska jobbig dag idag (pga tre nätters sömnbrist no doubt) så nu sitter jag och samlar kraft och motivation för att orka göra middag. Är skithungrig så det borde ju duga som motivation kan man tycka men tydligen inte :cautious:
 
Kort arbetsdag idag, men jag var verkligen helt slutkörd ändå så sov nån timme med katterna när jag kom hem. Sen tog jag mig i kragen lite. Jag har städat av hemma och har tvättstugan om en halvtimme. Rent och fräscht och renbäddad säng - älskar känslan av att lägga mig nyduschad med nyrakade ben i rena lakan! Har bytt till nya, fina pluggar i öronen (har haft "öljetter" i stål och de är inte alltid lika bekväma att sova med, även om jag inte haft några egentliga problem. Tror att jag ska stanna på 12mm ett tag nu. Så nu har jag köpt ett par vackra pluggar, välbehövligt!). Känns lite uppmuntrande efter förmiddagens mentala/känslomässiga svacka.

Nu ska jag gosa katt och plocka i ordning tvätten!
 
Wow, min bank är så generös, den kan tänka sig att låna ut 200 000 kr i bolån.
Jo ... Men alltså, hade jag haft så mycket i kontantinsats så hade jag lika gärna kunnat titta efter och köpa en lägenhet själv utan lån :cautious::rofl:

Ja, det är gnäll över dagens i-landsproblem :angel:
 
Kan du inte samla dom du plockar i något, så någon annan får bränna dom?
Om man inte bränner dom så överlever ev ägg och då förökar dom sig - vi vill inte ha fler! :(
När jag plockat sniglar så har jag knutit in dom i en stadig plastpåse och slängt i soptunnan. Men jag har inte plockat några mängder. Ett tiotal typ bara.
 
Wow, min bank är så generös, den kan tänka sig att låna ut 200 000 kr i bolån.
Jo ... Men alltså, hade jag haft så mycket i kontantinsats så hade jag lika gärna kunnat titta efter och köpa en lägenhet själv utan lån :cautious::rofl:

Ja, det är gnäll över dagens i-landsproblem :angel:
Fast det är väl inte så konstigt?
Man måste klara av att betalalånet också. OCH leva.

När jag kollade lån 2012 så vill Swedbank att jag skulle ha 9.000 kr kvar att leva på efter att räntor och amortering var betalt. Det är många år sedan.

Sanningen är att man måste ha en rejäl kontantinsats och så mycket lön att man kan betala lånet. Det är väl ganska självklart? Banker driver affärsverksamhet.

Om banken erbjuder att låna ut 200' så är det den summan de beräknar att du kan betala av.

Du får helt enkelt skaffa dig ett mer välbetalt jobb :) Eller ett extraknäck.
 
Fast det är väl inte så konstigt?
Man måste klara av att betalalånet också. OCH leva.

När jag kollade lån 2012 så vill Swedbank att jag skulle ha 9.000 kr kvar att leva på efter att räntor och amortering var betalt. Det är många år sedan.

Sanningen är att man måste ha en rejäl kontantinsats och så mycket lön att man kan betala lånet. Det är väl ganska självklart? Banker driver affärsverksamhet.

Om banken erbjuder att låna ut 200' så är det den summan de beräknar att du kan betala av.

Du får helt enkelt skaffa dig ett mer välbetalt jobb :) Eller ett extraknäck.
Eller flytta någonstans där det finns lägenheter att köpa för 200 000 kr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
38 627
Senast: MJLee
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp