Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spolar köksmattan efter att hundskrället pinkat där. En timme efter morgonrastningen. Jag blir så LESS.

Vänner säger att -visst är det roligt att ha hund igen! Jag är tveksam :meh:
Kom att tänka på en som berättade om sin hund som tog lång tid på sig att bli rumsren.
Den hunden hade helt enkelt för mycket med alla intryck mm så det enda som hjälpte var att matte var jättetråkig och stod på en tråkig plätt i anslutning till huset. Gick ingenstans. Ingen lek då. Urtråkigt med andra ord. Tillslut gjorde hunden ifrån sig. -fick massa beröm och sedan har det gått successivt lättare och kisseriet inne avtog
 
Mias hade tidigare någon variant som var rätt korta. Har för mig även större storlek. Iofs några år sedan nu. Men annars om jag var du åk och provs lite olika, beroende på budget. Granngården, hööks mm
Det måste kännas bra
Det kändes i går efter ridningen som att de kommer bli "tillräckligt bra". Alltså de kommer att forma sig om 3-4 gånger kanske och då vara bekväma. Det enda problemet är att de ju är aningen för långa, men absolut inte mycket, det känns när jag sitter på stolar bara.
Får bli att jag kör med dessa ett tag nu men jag kommer definitivt se mig omkring när jag är på olika hästbutiker och testa runt lite. Behöver bara hitta rätt modell som passar mina vader :D och det gör man inte på en eftermiddag känns det som.
 
Jag tror att jag hade mått bättre om jag känt att jag kommit någon vart privat istället. Alltså om jag haft bättre lön och på så sätt kunnat flytta till egen lägenhet. Nu känns det mest som att jag står och stampar på samma ställe.
För det är ju inget fel på jobbet egentligen.
Bara för den sakens skull så provade jag med ett lånelöfte på min bank.
Men tydligen sjunker jag bara djupare och djupare ned 😒
Tröstäter bär nu från gårdagens middag.
 
Jag har en granne, som har behövt byta ljuddämpare i ett halvår... Igår kväll, antar jag att han körde svarttaxi eller något i området... för då vroomade det mellan 22 och 02. Nu står han utanför porten o vroomar igen... :p
 
Kom att tänka på en som berättade om sin hund som tog lång tid på sig att bli rumsren.
Den hunden hade helt enkelt för mycket med alla intryck mm så det enda som hjälpte var att matte var jättetråkig och stod på en tråkig plätt i anslutning till huset. Gick ingenstans. Ingen lek då. Urtråkigt med andra ord. Tillslut gjorde hunden ifrån sig. -fick massa beröm och sedan har det gått successivt lättare och kisseriet inne avtog
Han är jätteduktig på att göra ute. Inga bekymmer alls. Och vi går ut stup i kvarten.

Men han gör inne också. DET är problemet.
 
Var en sväng nere i samhället och det var minimalt med folk inne på ica. Dock var en där som höll stora avstånd då hon tydligen ska ha haft det....isch. Stötte på min gamla lärare och klassföreståndare från högstadiet som gav mig en knuff att nä. Man ska inte behöva gå runt stressad och orolig i jobbet, då är det bättre att byta....! Så sant. Sen blev det en mjukglass vid kanalen som jag bjöd mamma på innan jag åkte hem och passade på att landa en stund i soffan med ena katten :).
 
Jaha så skulle hästen hållas i stillhet var det :crazy:
Hästen mår bättre och vill inte alls vara still och vill inte ha sin medicin heller utan hatar sin matte just nu :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
38 627
Senast: MJLee
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp