Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis i efterskott @bettysmatte :banana:

Library-Cake-1080x675.jpg
 
Äter frukost och laddar för sista arbetet med uppsatsen, från att för en vecka sedan tänka att jag får nog gå upp i höst så känns det nu som jag får ihop det så jag får lämna in för ventileringen.
I kväll är det målning av kök som gäller, gårdagen gick åt till att hämta golv och takplattor. Bauhaus står inte högt i kurs hos oss, vi beställde och betalade på nätet eftersom de måste plocka ihop innan de öppnar butiken. Väl på plats så var först ordern borttappad, sen hittade de den och vi fick åka in och hämta. Där man skulle hämta tog det en bra stund innan det dök upp personal men vi fick tillslut en vagn. Golvet fattades det två lådor och istället för takskivor hade vi fått väggskivor. Så då började en ny jakt på personal. Jag började lasta in golvet och upptäckte att en låda hade stora hål i sig och golvet lika så. Efter 40 min fick vi äntligen rätt grejer som var hela. Tack och lov för att vi inte tog hemleverans och fått helt fel grejer. 🙈
 
Faaaaaaaaaseeeeeeeennn...
Hamnade på reservlistan till utbildningen i höst, plats nummer 60! 😭
De skrev att de hade haft stort söktryck i år dock, no wonder, det måste finnas en del som blivit arbetslösa och då passar på att plugga. Och de har ansökt om flera platser.
Men nummer 60 ... :banghead:
 
Jag har diskat, så nu får jag 10-kaffe!

Sen tänkte jag ta mig i kragen och färga håret... tvättade håret i söndags kväll, räknas det som "icke nytvättat"? Brukar vänta nån dag till...
 
Faaaaaaaaaseeeeeeeennn...
Hamnade på reservlistan till utbildningen i höst, plats nummer 60! 😭
De skrev att de hade haft stort söktryck i år dock, no wonder, det måste finnas en del som blivit arbetslösa och då passar på att plugga. Och de har ansökt om flera platser.
Men nummer 60 ... :banghead:
Och jag som är trött på det här jobbet.
Jag vet inte vad jag ska göra nu.
 
Och jag som är trött på det här jobbet.
Jag vet inte vad jag ska göra nu.
Jag tror att jag hade mått bättre om jag känt att jag kommit någon vart privat istället. Alltså om jag haft bättre lön och på så sätt kunnat flytta till egen lägenhet. Nu känns det mest som att jag står och stampar på samma ställe.
För det är ju inget fel på jobbet egentligen.
 
Det här med att köpa shortchaps är ett aber :banghead:
Mina vader är liksom för breda för normal vidd och formade så at bred vidd gör att delen vid anklarna och biten vid knäna blir jättestor.
Sen är large för lång, medium ok men då för smal.

Så nu en timmes provande senare har jag handlat ett par som såg ok ut och kändes ok. Problemet är att jag såklart provade på vänster ben av någon anledning och nu när jag är hemma och satt på mig båda blir min stackars högervad strypt :D vänster känns jättebra när man väl fått på sig den.

Den får sitta på ett tag nu så ska vi se om den töjer sig något. Annars måste jag nog skippa chaps på ridningen i dag och lämna tillbaka dessa :nailbiting:
Mias hade tidigare någon variant som var rätt korta. Har för mig även större storlek. Iofs några år sedan nu. Men annars om jag var du åk och provs lite olika, beroende på budget. Granngården, hööks mm
Det måste kännas bra
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 385
· Visningar
38 861
Senast: MJLee
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 282
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp