Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bokat besiktning för bilen. Inte utan ångest - en del av mig vill besiktiga igår för att veta läget, en annan del av mig vill vänta tills sista minuten (den sista juni) för att skjuta eländet framför mig. Är det för mycket/för stora/för dyra grejer att åtgärda blir det nog byte av bil istället, nämligen. Underhåll må vara, men det är inte värt att lägga stora pengar på att reparera utan jag köpte bilen som "slit och släng".
Här skiljer det för övrigt 150 spänn mellan de "billigaste" och dyraste tiderna, när en bokar tid! Att drive-in kostar extra (det gör det, typ 50% extra..) förstår jag, men vad sjutton. Tänkte boka tid precis vid lön, men nu blev det veckan efter just pga priset. Jeez.
 
Fy sjutton vad det här vädret är TRIST.... Blåst, regn och svinkallt. Det blir till att hänga tvätten inomhus igen......... Och vi behöver väl verkligen lite värme nu för att allt ska kunna växa :) !!
 
Slöar när jag egentligen borde göra en massa saker.
Jag ska be grannen hjälpa mig bär fram sågen så jag kan göra klart det sista på altanen och bygga min odlingslåda som jag ska ha i direkt anslutning. Klippa gräs om det inte är för blött och hänga lite tvätt samt röja invändigt.
 
Har röjt lite i förrådet. Eller röjt och röjt, det är ganska bra ordning nu. Snarare tagit tag i att lägga upp lite småplock på annons för att se om det går att få nån tia för det innan det blir återvinning/secondhand för det som inte ska behållas på sikt. Några högar uppe, det får räcka för idag - lite i taget (annars blir jag väl bannad från den lokala köp och sälj-sidan..det blir ett gäng annonser ändå idag.).
 
Hade tråkigt när det regnade som mest i förmiddags, så satt och sminkade mig nån timme :D! Brunch intagen, smör framtaget så det ska bli rumsvarmt och mjukt för jag ska bara 2 sorters kolakakor, och nu väntar jag på att maken ska sluta jobba så vi kan åka ut och träna hundarna :)
 
Jag njuter av veckans bästa stund - lördagsmorgon (ok, förmiddag)! Sov otroligt gott i 10 timmar efter en uttröttande arbetsvecka och känner verkligen att jag förtjänat en lugn helg. Tror jag ska ge mig ut på långpromenad snart och sen plantera lite sticklingar och dra igång en maskin tvätt. Kanske baka surdegsmuffins också... :d
 
Hundpromenaden gick i skogen runt dammarna. Det är små "tjärnar" som grannen grävt ut i ett fuktigt och stenigt område.

Vi den ena tjattrade det när jag närmade mig. Stannade och tittade och såg en and med 7 små ungar simmande mitt i dammen. De märkte oss och simmade in bakom ett snår. Men jag hann titta en bra stund innan de försvann. :love:
 
Jag njuter av veckans bästa stund - lördagsmorgon (ok, förmiddag)! Sov otroligt gott i 10 timmar efter en uttröttande arbetsvecka och känner verkligen att jag förtjänat en lugn helg. Tror jag ska ge mig ut på långpromenad snart och sen plantera lite sticklingar och dra igång en maskin tvätt. Kanske baka surdegsmuffins också... :d
Hur gör du surdegsmuffins :) ? Låter spännande!
 
Hoppsan, jag råkade somna. Så går det när man stiger upp för tidigt. :idea: Fast nu är jag nog vaken. Ska strax gå ut en sväng. Behöver gå iväg till åvs med plast o papper men tar det i morn i stället, tror jag.
Kollar tv. Blir nån dokumentär om ABBA på Paramount om tio minuter, ska nog kolla den om den inte finns på play.

Edit: Den finns på play så kilar ut nu och kollar den sen. :idea:
 
Har lite tråkigt och funderade på att börja laga middag men insåg att klockan bara var halv 4. Så jag får nog chilla en liten stund och sen tänkte jag laga lasagne 😋
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 417
· Visningar
39 776
Senast: Catsu
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 297
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp