Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att kompisen ska komma hem från stallet. Ska sova över där och ha en allmän nostalgikväll där vi ska titta på bilder, mysa och äta godis. Ska bli så himla mysigt. Är även väldigt välbehövligt då vi båda har haft ett par lite halvjobbiga veckor.

Hen sa att hen skulle vara hemma vid 3, sen blev det 4, sen blev det strax innan 5 :D Tur att jag är hästmänniska och fattar grejen :p
 
I dag pa morgonen vaknade jag av att en Mourning Dove (pytte-liten duva som flyger som en vanlig fagel) gick i baklas precis utanfor vart oppna sovrumsfonster. :cautious: Fore 7 pa morgonen. Onskar jag kunde skjuta det lilla elandet. :banghead:
 
jobbade i morse, det var tungt idag. Mkt skitigt och sopor. Eftersom bussarna går tokigt på helgerna så fick jag gå från Björkgatan in till stationen till min buss hem
Väl hemma la jag mig på sängen och läste ett tag och vilade benen
Har rotat fram en ny vårjacka, den jag hade spruckit i sömmarna. Och ingen idé att laga den, var 9 år gammal (min jobb-jacka)
Sedan tog jag en dust med kökslådorna så nu är de på plats i köket. Passade på att tömma ur lite skräp på en gång.
Ska äta middag nu - resterna av laxen från igår. Sedan akvarium
 
Jag har rättat till min soffa. Monterade ihop den felaktigt vid inköpet för två år sedan. Nu fick jag tummen ur och fixade till det. Bättre sent än aldrig :p

Börjar även inse att jag behöver byta ut både mobil och dator inom en snar framtid 😑 Mobilens batteri håller på att ge upp och datorn har något glapp i uttaget. Mobilen är gott och väl 5 år gammal och datorn närmar sig 10 år så det är väl dags gissar jag. Förbenat trista utgifter bara. :down:
 
Har varit iväg och slängt en kommod, ett handfat och min gamla gräsklippare. Blev lite bestört när de sa att jag skulle slänga den i en container och inte ställa den som återvinning, jag trodde de skulle fräscha upp den och sen sälja den men tydligen var den bara skrot. 🤷‍♀️

Köpt på mig lite goda ostar, bröd, rökt karré, drickor och juice så i morgon blir det gräsklippning och grillning. Tror jag ska sätta mig i solen med min favorit från Kungsholmsglass, en sorbét på lime och mynta och rom efter smak medan tvättmaskinen går för fullt. 🥴🤤
 
Alla hästar, hunden och mig själv motionerade. Ungarna red och jag fick första turen i skogen och andra turen red jag själv :) Vi fick utmätt var hörnstolpar och grindstolparna ska vara på ridbanan och fått ner några jordspett. Blåser iskallt så vi orkade inte ner idag. Gick in och lagade mat och då kom en kompis med sin jämthundsvalp så vi har gosat och druckit kaffe. Nu ska vi duscha och sen dra till svärföräldrarna en sväng.
 
Lyckades klämma in en hundpromenad mellan skurarna :up: . Men det tog inte så lång tid efter att vi hade kommit in förrän regnet vräkte ner igen och blåsten tog i så det ven runt knutarna..... O_o Nu sitter jag i soffan med filt och kaffe, surfar och tittar på En Plats i Solen: Vintersol.

Får se om jag skriver lite mer idag. Rätt var det är så får jag en idé, och då kastar jag mig in i Boken (den har inget vettigt namn ännu) innan jag glömmer. Jag använder också min nya fina anteckningsbok för att skriva ner sådana tankar och idéer som ploppar upp, men som inte passar att skriva just nu.
 
Dricker vin och slår in kilar

15BA730D-6419-437B-83AC-3EDFB41BD263.jpeg
 
Att se sig själv på film och upptäcka att man gör konstiga miner utan att ens tänka på det. Ser jag verkligen ut så?? :crazy:
Nu ska jag titta på vem vet mest och ta ett glas rött.
 
Jag kollade inte ABBA-dokumentären. Det fanns en reklamfri så jag tänkte ”vad skönt att slippa reklamavbrott!” Så startade den men efter typ 3 minuter avbröts den :confused: Var tydligen bara nån slags trailer.
Blev irriterad så kollade inte den med reklam. Det är väl den som är den riktiga dokumentären. Såklart. :meh:

Just nu ser jag nyheter. Och surfar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 410
· Visningar
39 560
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 296
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp