Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är REDAN nollgradigt här.... :meh: Jag har bäddat in potatiskrukorna i fleecefiltar, satt spannar över de nya små bärbuskarna, samt (faktiskt) lagt lite fiberduk över så många vilda blåbärsris som jag kunde. De blommar - med MASSOR av blommor - nu och risken är överhängande att de fryser sönder..... :arghh:
 
T
Det är REDAN nollgradigt här.... :meh: Jag har bäddat in potatiskrukorna i fleecefiltar, satt spannar över de nya små bärbuskarna, samt (faktiskt) lagt lite fiberduk över så många vilda blåbärsris som jag kunde. De blommar - med MASSOR av blommor - nu och risken är överhängande att de fryser sönder..... :arghh:
Tack för påminnelsen, måste ta in mina tomatplantor.
 
Jo jag vet men det var lite tråkigt att komma hem när elen är avstängd och maten i frysen tinat 🙂 Jag har såklart betalt mina räkningar till båda företagen.

Vad har de gett dig för anledning att de brutit strömmen för dig? Är det bara till dig eller är det för hela huset (om du bor i hyreshus?). Det går ju liksom inte att de bara bryter strömmen hipp som happ, om det inte är ett akut fel som måste åtgärdas.
 
Vilken skön ledig dag utan måsten och jäkt ! Började med sovmorgon, smågrejat i lugn och ro hemma och så en timmes telefonsamtal med morfar ❤. Sen den där härliga känslan när jag åkte till stallet att en ridtur med sällskap väntar och vilka härliga galopper, så skoj 😍. Tog med min ena hästtransport som brorsan ska låna imorgon, övade lite backning med sambons hjälp, ska man utöka körkortet ska det ju sitta som smäck ☺. Nahe. Lediga dagar går för fort även om man tar det lugnt...Läsa lite och sova 😴.
 
Sitter och letar efter "eko-prylar", framförallt schampo och balsam, men passar även på att se efter lite annat för att ersätta några plastbyttor och liknande som börjar se lite lessna ut. Känns dock som att det kommer ta tusen år då det finns en miljard olika online-butiker och ungefär lika många varianter av schampo...
 
Hemma och ligger i sängen. Försöker skaka av mig den olustig känslan av att jag kommer få skäll från barnens föräldrar.
Jag vet att jag inte kommer få det, jag har fått tack sms från 3/4 föräldrar. Jag vet att det inte är mitt fel att jag nästan krockade, jag kan inte hjälpa att folk kör som idioter.

Men det här är läskigt vanligt hos mig, något händer som är helt bortom min kontroll och jag klandrar ändå mig själv :banghead: blir så trött.
 
Hemma och ligger i sängen. Försöker skaka av mig den olustig känslan av att jag kommer få skäll från barnens föräldrar.
Jag vet att jag inte kommer få det, jag har fått tack sms från 3/4 föräldrar. Jag vet att det inte är mitt fel att jag nästan krockade, jag kan inte hjälpa att folk kör som idioter.

Men det här är läskigt vanligt hos mig, något händer som är helt bortom min kontroll och jag klandrar ändå mig själv :banghead: blir så trött.
Det är inte ditt fel och du kan inte göra något åt att andra är idioter. Tack och lov så hände inget er denna gången. Och oavsett vem som hade kört bilen, just där, så hade det kunnat bli en olycka. Det har absolut ingenting att göra med din skicklighet som bilförare :heart

Varför skulle föräldrarna skälla ut dig? Du har ju berättat för dem ärligt vad som hände och dessutom så var ni ju faktiskt aldrig inblandad i någon olycka. Och glöm inte att olyckor kan hända alla. Hade någon av barnens föräldrar kört, kanske hen inte hade varit lika uppmärksam och då kunde olyckan varit ett faktum.

Sen kan du också vända på det, hade du idiotförklarat/skällt ut någon annan, om du var i någon av föräldrarnas sits? Mest troligt inte, så det är inte så stor risk att de heller gör det då. Och skulle någon mot förmodan göra det så säger det mer än den personen än om dig, för alla med lite sunt förnuft förstår att det kan vara nära ögat utan att något behöver hända och att olyckor kan hända alla :heart
 
Har haft möte med bup. Det gick ut på att en av de två vi pratade med pratade konstant, om att jag visst har autism (den andra har jag pratat med innan, hon tycker inte att jag har autism). Ja, jag är introvert och tycker generellt illa om folk i allmänhet, men jag har inte svårt för att läsa dem eller blir speciellt trött av att prata med folk. Jag får inte energi av att prata med folk, men blir inte helt slut av det som andra autister verkar bli. Hon (den jag inte pratat med innan) sa flertalet gånger att hon inte känner mig, vilken nyhet! :meh:

Pratade även om att skolan hade ett förslag (som de bakat ur) att jag ska vara inloggad 08:20 och 15 på skype, bara för att vara där. Jag hade varit med på det om det faktiskt var någon mening med det, men bara konstatera att jag är där? Det lär jag mig inget på.

Dem har innan pratat om att jag kompenserar upp, men jag har andra "svårigheter" än vad som stämmer in på den diagnosen. Jag tycker inte om folk, men oberoende från exempelvis var de kommer ifrån eller ser ut. Jag är inte otrevlig (det krävs en hel del för att jag ska bli det), men inte den där pratglada typen heller. Jag är ofta rak och tydlig mot såndana jag inte känner (främst folk från exempelvis bup och skola, annorlunda mot eventuella kompisar (vilka det nu skulle vara)). Jag är en hyfsat bra ledare, men måste inte bestämma över folk för sakens skull. De pratade om överkänslighet och att jag fick en annars brötig elev att vara tyst. Klassen jag gick i var mycket stökig och några kunde skrika till lite då och då, andra pratade bara högljutt.

Den här stackars människan var sist in i klassrummet, och enda lediga platsen var brevid mig, på andra sidan mig var hans kompisar. Han försökte prata med sina kompisar, vilket han inte fick för mig (det var nog enda lektionen han var helt tyst efter fem minuter, han pratade lite med sina kompisar, vet dock ej vad då jag inte kan arabiska). Jag tycker att det är dåligt av läraren att inte ha hyfsad ordning i klassen, men då var det tydligen jag som var konstig enligt personen på bup som inte bara godtog mycket stökig klass :cautious:. Visst, lite lungt småprat är jag med på men det var mycket mer än bara det.

Tveksam till om någon hängde med i texten då den nog är mycket rörig, men jag är kortfattat irriterad på bup.
Nu ska jag gå och mata katter, min missa säger att hon svälter :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
39 122
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 284
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp