Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var nära att krocka på väg till ridskolan med alla 4 barn som jag känner mig väldigt ansvarig för nu när jag hämtar och skjutsar dem. :nailbiting:
En idiotjävel som körde en svinfarlig omkörning på andra sidan vägen och prejade oss. Bara tur att bilen bakom höll avstånd och reagerade snabbt. Annars hade det antingen blivit frontalkrock eller krock bakifrån.

Men alltså 12 åringen efter :love: "vi har inte bråttom så om du känner dig skakis kan vi stanna en stund"
Så gulligt :heart sen fixade 14 åringen dricka och plats på soffan i personalrummet. Så nu sitter jag här och dricker jordgubbssaft.
Försökte prata med barnen och så, om någon blev rädd men det verkar inte så. Så nu ska jag väl ringa deras föräldrar och berätta vad som hänt. Eller vore det konstigt??🤔
Tycker absolut att du ska berätta, bättre de hör det från dig än från ungarna.
 
Lagt mig och kollar på COBRA på tv4play.se, verkar lovande.

I morgon ska jag grilla entrecôte och ca ½ kg sparris, köpte 3 kg idag. Så jäkla fin så jag var tvungen, kunde inte lämna buntarna högljutt gråtande i butiken när de kan få gråta på min grill. Hur fryser man sparris? :d:d:d
 
Laddat för att laga italienska köttbullar i tomatsås halva dagen. Kommer hem från affären med krossade tomater, basilika, parmesan, vitlök och ... ingen köttfärs :banghead:

Jag gick tillbaka till affären :d
20200511_195350.webp
 
Födelsedagsbarnet bestämde McDonaldsmat till middag så vi var till stan förut och åt oss väldigt mätta. Nu har jag varit ute och gått med hunden en timme och jagat ut maken till vedhögen. Jag ska lägga barnen och sen gå ut och kvällsfodra. Sen blir det sängen 😴
 
Eftersom jag är ute i så g... ehem... sent, så har jag ett prov imorgon och ett till eventuellt prov imorgon och jag är så klart inte förberedd för något av dem. Så, planen är att strax sova och sen gå upp vid första alarmet imorgon och börja plugga. Allt för att utnyttja tiden till max.

Jag vet att jag inte mår bra av att göra så här, men jag har verkligen inte orkat (eller hunnit) göra något i helgen alls. Så det råkade bli så här nu... igen. Men resten av veckan borde bli lugn(are). Planerar dock att börja redan nu inför ett matteprov om två veckor, för att inte skjuta up allt på de sista dagarna :)
Uppföljning: Livet går åt helvete.

Provet gick åt skogen, fick tillbaka en läsförståelse jag gjorde för någon vecka sen också. Fick ~42/100 på så den gick också åt skogen. Det andra provet jag skulle haft har jag tack och lov på onsdag istället. Vilket jag är väldigt tacksam för, annars hade säkert det också gått åt skogen :mad:

Just nu är bebisen hysteriskt ledsen och jag har ont i huvudet. Jag vet att det är elakt av mig att klaga på att han gråter, men är det något ljud jag verkligen avskyr så är det bebisgråt. Jag hatar iofs ljud generellt så att jag hatar ljudet av bebisgråt är väl inte jätteförvånande :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
39 122
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 284
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp