Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inget emot höns och äter gärna "hemmaägg" men vill inte ha några själv 😅 Min bästis skaffade ett par hönor och en tupp förra året. Just nu har hon 30 nykläckta kycklingar i köket 😂 Jag sa till henne när hon skaffade höns och "bara skulle ha några stycken" att hon snart kommer vara Crazy chicken lady, och ja, jag hade rätt 😂
Det är lite det jag är rädd för, :nailbiting: det finns så mycket roliga hönsraser att jag skulle kunna gå banans. ;)
 
Jag hade tur och Megara träffade precis under ögat och jag hann stänga det i tid

20200511_141901.webp
 
Läst seg kurslitteratur inför seminarie på onsdag. Det är inte tråkigt men min hjärna är kokt och då blir allt segt.
Promenerat 6.5km långsamt.
Ska hämta barnet om en stund men har inte bestämt hur (bil eller vagn) och om vi ska rulla chokladbollar för hand eller köpa varsin delicatoboll. Chokladbollens dag liksom :p
 
Skickade ett meddelande till en bekant för ca en vecka sedan och frågade om jag + sambo kunde fy låna/hyra en del av hennes hus i 2-3 månader :angel:

Har fortf inte fått nåt svar och jag ser att hon har läst meddelandet...

Nu funderar jag på om jag ska skicka nåt igen i morgon eller ringa...
Alltså jag vet ju att jag bör och kommer att ringa men ändå.... tankarna går... i mitt huvud är detta redan ett "nej" pga vilken anledning somhelst som inte jag har att göra med ändå....
 
Sååååå jädra skönt och slippa dra in till stan och handla; har så pass mycket hemma (och behöver äta ur frysen inför avfrostning) att det räckte att fylla min icakorg tung på närbutiken nere i samhället 😊. Det fick bli en stor delicatoboll efter middagen; nomnomnom meeen så mätt i magen nu 😆. Men ä dä chokladbollens dag så ä dä 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 385
· Visningar
38 861
Senast: MJLee
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 282
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp