Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått ett par frågor som man ska svara på efter urvalsprovet imorgon och ett av dem är en fråga om vad som motiverar mig till att läsa utbildningen. Och mitt brutala svar är ju egentligen bättre lön :rofl:🤔 Känns lite riskabelt att svara det men man ska väl vara ärlig..
Blir inte risken att du tröttnar på jobbet om lönen är den största drivkraften :)?
 
Jobbat på kontoret och fick se när en mamma hoppade ner från trädet utanför och unge efter unge efter :love:!!

Lite svårt att koncentrera sig efter det och jag fick filmat färden (något mödosamt pga var tvungen att hålla i Jinns som verkade vilja hoppa ut genom fönstret).

Sååå små och snattriga :love:

Vad heter de? Svart huvud. Påminner om änder men de är någonting annat.

De gjorde min dag verkligen!
Jag tänkte mig först människor och funderade lite först över en mamma som klättrar i träd med sina barn men nåja 🤷‍♀️
Men att det var så anmärkningsvärt att du var tvungen att filma det kändes lite förvirrande och jag fick läsa allt igen, bekräftades först när jag läste små och snattriga, och änder :rofl:

Edit: Ser nu att jag inte var den enda :up::rofl:
 
Mår så jävla illa... Har haft en vecka nu med dålig aptit, låg energi och illamående. Misstänker att det är stressen som kommer ifatt. Först allt på jobbet, sen kom hundvalpen och sen lägger vi om taket ovanpå det med allt det innebär av idioter till grannar som tror de vet allt... Ligger på soffan och det liksom "ilar" ned i benen och ut i armarna som det brukar göra när man är riktigt nervös och har en sån fin spyklump i halsen.

Far åt helvete säger jag bara...
 
Lönen spelar självklart in för de flesta men jag hade undvikit det svaret. Finns det inget i utbildningen i sig som intresserar dig? Måste vara svårt att gå igenom en hel utbildning med den inställningen, motivationsmässigt? Jag har aldrig testat men har ett par kompisar som gjort det och de hoppade rätt snart av och började på ngt de var mer genuint intresserade av.
Nu vet jag inte hur svårighetsgraden är på utbildningen men även om jag rent teoretiskt troligen skulle kunna traggla mig igenom typ juristlinjen hade jag aldrig orkat om inte drivet och intresset funnits där.
Jag pyntade ihop ett, antagligen för långt, svar med både det som ärligt svar och om varför just den utbildningen intresserar mig :up: tror att det blev rätt bra!
 
Blir inte risken att du tröttnar på jobbet om lönen är den största drivkraften :)?
Jag är trött på mitt nuvarande jobb också :cautious::rofl: Men detta var det som verkade hamna närmast på vad som skulle kunna intressera mig, så jag får väl prova 🤷‍♀️
Tills jag hittar något som jag tycker verkar ännu roligare, men än så länge har jag inte hittat något sånt.
 
Väntar på att få underlag, så kan inte göra så mycket på jobbet. :meh: så vet inte vad jag ska roa mig med sista halvtimmen
 
Efter ett par månader med mysbyxor o andra byxor med resår med anledning av smärta och bråttom till damrummet, ska jag ge mig på utmaningen vanliga jeans idag. - Våga vinn! :D

Tur att jag har lång jacka, lyckades inte knäppa den sittande och jag litar inte på min balans när jag står. 😳

1589198497414965671877.webp


Ingen smörgås.
 
Jag gillar höns, får och getter. ;) Höns kan bli väldigt personliga, här är det maken som tjatar om höns men jag försöker hålla igen det något år till så vi kanske orkar och hinner med dem också. ;)

Har inget emot höns och äter gärna "hemmaägg" men vill inte ha några själv 😅 Min bästis skaffade ett par hönor och en tupp förra året. Just nu har hon 30 nykläckta kycklingar i köket 😂 Jag sa till henne när hon skaffade höns och "bara skulle ha några stycken" att hon snart kommer vara Crazy chicken lady, och ja, jag hade rätt 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
38 627
Senast: MJLee
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp