Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag ar det svalare annu sa lange. Inte for att jag klagar pa varmen, men det ar lite jobbigt nar det kommer sa snabbt. Jag har bestamt mig for att borja en lattare traning igen ... men har svart for sjalva borjan. :banghead:

Men jäklar vilken bra idé! Jag har både bröd och ost, men hmm... vad kan man lägga mer på den?

Tomat, spenat, svamp, attiks/dill gurka, rodbettor, eller vad man rakar ha hemma.
 
Hmm, jag håller på att försöka äta upp frysen och kylskåpet så har inte så mycket hemma, bah. Inga tomater, vilket man nästan inte kan göra varma mackor utan.
 
Kom hem nyss och då har tekniska verken stängt av min el...... ringer jour och de säger att jag inte har nått abonemang men jag betalar till dem varje månad för elnät :banghead:
”Du kan få betala 500kr nu för detta är en jouravgift” för att ni stängt av min el jag betalar för? 🤔
 
Kom hem nyss och då har tekniska verken stängt av min el...... ringer jour och de säger att jag inte har nått abonemang men jag betalar till dem varje månad för elnät :banghead:
”Du kan få betala 500kr nu för detta är en jouravgift” för att ni stängt av min el jag betalar för? 🤔

Elnät och abonnemang är inte samma sak men är du nyinflyttad eller hur kan det ha missats? :(
 
Konstigt väder här med.
Iskalla vindar, sol, snö, hagel och nu regn
Det var i Uppsala jag simmade. :D

Shoppade loss lite på stan innan jag åkte hem i vinterjackan, mer vin bl a. Orkade inte dra igång grillen efter nästan ett dygn i vaket tillstånd så jag har ätit mig mätt på baguette, rökt bog, lagrad kittost och ett päron samt vin. :d

Ska försöka hålla mig vaken liiiite till, så länge jag sitter uppe så går det nog, men min säng ser otroligt inbjudande ut. 🙃

Beställt en bok som lät fantastiskt intressant på radion, Brända brev. En svensk thriller som ska filmatiseras och handlar om de sista breven till de när och kära vid katastrofer, som t ex Titanic och vid flygplanskrascher. Boken börjar med ett par som får ett missfall. Hon åker till Indien för att försöka hitta sig själv och de skiljs åt efter ett gräl och hennes sista ord till honom är "Mördare" då hon upplever det som att han stressat fram missfallet. På natten väcks han av ett telefonsamtal och han får veta att hennes flight har störtat ... kvar finns ett brev hon skrev till honom innan kraschen.

"När Niklas förlorar sin fru Eva i en flygolycka slås hans liv i spillror. Han får veta att avskedsbrev från de omkomna ibland återfinns vid flygkatastrofer och hemsöks av tanken på att Eva skrev ett brev till honom, sekunderna innan hon störtade mot sin död.
Besatt, sömnlös och desperat kastar sig Niklas in i en allt mer vågad jakt efter brevet, och finner en gåtfull och kriminell skuggvärld där de dödas sista hälsningar till de levande de brända breven är åtrådda samlarobjekt. I de brända brevens spår följer en rad mystiska dödsfall, och Niklas inser att han hamnat mitt en uråldrig maktkamp med förgreningar över hela världen. Och när han väl är där, är det för sent att vända om.
Brända brev är en gastkramande thriller om liv, död och ondskan som lurar i oss alla."
 
Senast ändrad:
Var nära att krocka på väg till ridskolan med alla 4 barn som jag känner mig väldigt ansvarig för nu när jag hämtar och skjutsar dem. :nailbiting:
En idiotjävel som körde en svinfarlig omkörning på andra sidan vägen och prejade oss. Bara tur att bilen bakom höll avstånd och reagerade snabbt. Annars hade det antingen blivit frontalkrock eller krock bakifrån.

Men alltså 12 åringen efter :love: "vi har inte bråttom så om du känner dig skakis kan vi stanna en stund"
Så gulligt :heart sen fixade 14 åringen dricka och plats på soffan i personalrummet. Så nu sitter jag här och dricker jordgubbssaft.
Försökte prata med barnen och så, om någon blev rädd men det verkar inte så. Så nu ska jag väl ringa deras föräldrar och berätta vad som hänt. Eller vore det konstigt??🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 385
· Visningar
38 861
Senast: MJLee
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 282
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp