Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, gourmethönan stod utanför på trappan och såg lidande ut som vanligt över att inte få delta i innegänget i huset. Det är ju ändå fredag, så jag slängde ut två bitar färsk saftig gurka till henne.

Minen bara "Gurka?! Va fan är du komplett dum i huvudet eller?" (djupt förolämpad, hackar ilsket en gång på den ena biten för att markera sitt missnöje)

Sedan fick hon en näve Bjärechips i stället. Det var bättre. "NAMNAMNAM GLUFS SMASK". Antagligen förväntar hon sig nu att få en liten skål med rosévin till, men där drar jag ändå gränsen.
 
Tänk det undrar jag ochså,såg postbilen som skulle hemlev idag,inte fan lämnade den av mitt paket,ingen lapp,inget sms från tex Ica. Var är vovvarnas tugg o leksaker?

För oss lyckades Schenker tappa bort en hel EU-pall med 4-litersdunkar med innehåll. Vi har papper på att de hämtat den hos oss. Men de påstår fortfarande att de inte hämtat pallen.
Det är inte direkt första gången de fuckar up.
De har också påstått sig åkt till en kund, ringt denne utan framgång och därför inte levererat. Vi blev lovade att chaufför skulle ringa kund iom att denne kanske var inne och inte såg dem när de kom. Inga missade samtal och de som arbetade ute på gården hela dagen har inte sett en lastbil. :down:
Den gången kom det sen i efterhand fram att de varken åkt ut eller ringt.
Blir intressant och se vad som sker med dunkarna..
 
Våra gulliga, nässlickande grannar har kommit tillbaks på sommarlov.🐮 De hade kosläpp här idag. 🐄
Så härligt att se dem skutta omkring, klia sig på träden och äta gott gräs! ❤️
När alla sprang iväg kom den här lille parveln på efterkälken. Han pip-muade runt i 20 min själv innan de andra kom och hämtade honom. Stackars liten! 😍

53352082-715B-4457-B962-8A0D8DAA8628.webp
 
Haha, gourmethönan stod utanför på trappan och såg lidande ut som vanligt över att inte få delta i innegänget i huset. Det är ju ändå fredag, så jag slängde ut två bitar färsk saftig gurka till henne.

Minen bara "Gurka?! Va fan är du komplett dum i huvudet eller?" (djupt förolämpad, hackar ilsket en gång på den ena biten för att markera sitt missnöje)

Sedan fick hon en näve Bjärechips i stället. Det var bättre. "NAMNAMNAM GLUFS SMASK". Antagligen förväntar hon sig nu att få en liten skål med rosévin till, men där drar jag ändå gränsen.

Låter som svärmors höns. Svärmor brukar ge dem nudlar (sådana där i små fyrkantiga paket) och särbon skulle ge dem det när han passade dem. Han blev jätteförvånad när de inte ville ha dem alls och sa det till svärmor. Hennes svar var: "Men kokade du med buljongen? De vill inte ha annars!" :rofl:

Det skulle inte förvåna mig om hennes vill ha rosévin också... :cautious:
 
Min vän gick bort igår, efter några dagar i respirator. Idag har de tagit hans organ. Det känns fint på något sätt att han får leva vidare i någon annan, men sorgen är såklart monumental. Han dog alldeles för ung, bara 46 år gammal 😭💔

Jag beklagar förlusten så :heart Det är verkligen alldeles för tidigt, en nära vän till familjen gick bort i liknande ålder och det är hemskt :cry:

Så bra att han ville donera, som du säger finns han ju kvar på ett sätt då :love:
 
Nja... jag har varit hemma och fått samma meddelande... dvs PostMord skiter allt som oftast i att ens försöka leverera.

Jodå. Jag vet tyvärr hur dom fungerar... dom har ringt ditt nummer, dom har varit till dig, ingen var hemma när dom knackade på och bäst var nog när dom påstod att jag inte kom till platsen på utsatt tid. Chauffören åkte förbi mig når jag stod vid porten.

Har haft möten med Postnord då våran leverantör använde dom. Vi hade stora problem med våra leveranser.
 
Just ja... svärmor skämmer bort rådjuren också. De blir skitsura när de inte får mer av det de gillar och är inte ett dugg rädda för människor, särbon har sagt åt dem att flytta på sig ibland :rofl:
Vad tycker rådjur om? Vi har ofta ett par rådjur som går och betar hyfsat nära huset och jag skulle gärna bli ännu bättre vän med dem.... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 253
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp