Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser lite kurslitteratur och finputsar på mitt arbete (som inte alls är färdigt). Är superdupertrött och skulle egentligen vilja sova middag. Lyssnar också lite i efterhand på presskonferensen om testning och covid-19.

Borde städa huset men jag ORKAR inte. Bah.
 
Värmer upp inför vernissagen 🥂 ☀️ 🍣

D67321D2-E855-47F7-94EB-39C00356A3E2.webp
 
Har nu läst färdigt andra kapitlet i kursboken, jag bestämde mig för att sluta tidigare med pluggandet. Det tredje kapitlet hade jag redan börjat med tidigare så det är mest skriva över från gamla anteckningar först.
Lite deppig pga avslaget även om jag till 80% hade förväntat mig det. Bleh.
 
Jag kan verkligen inte hålla mig ifrån buke en längre tid. Eller jo, mammas veckor går det bra att inte skriva något på. Men pappas veckor, not so much.

Tänkte börja med anledningen till att jag "lämnade" förra veckan. En släkting hittade och identifierade mitt nick genom utbrytningen till namn och identitetstråden. Vi har försökt undvika dessa släktingar och inte ge någon information om oss till dem. I alla fall...


Vi har ju aldrig varit en "normal" familj. Det har alltid varit mycket anpassningar runt mig och min bror, speciellt min bror eftersom han fick sin diagnos långt före mig. Vi har undvikit en del grejer för att det helt enkelt inte fungerat i våran familj. En sån grej är att umgås med familjekompisar, min bror sprang runt och rev ner saker och andras hem hade ju en tendens att inte vara anpassat efter min brors tendenser att riva ner grejer. Jag var (och är) väldigt selektiv i maten, petade bort grejer och la på ett papper jämte tallriken. Vi båda var trötta efter för att det var för mycket intryck med det sociala, osv.

Så idag säger pappas tjej "men du har ju inget behov av att vara social med dina kompisar och/eller träffa dem. Det har ju jag, det kanske är därför du inte träffar dem". Pappa försökte förklara att han visst uppskattar att träffa sina kompisar oftare än bara den årliga träffen. Men hon säger då "men det är ju bara att ta med familjen så får alla träffas då och barnen underhålla varandra i stället" :banghead:

Alltså, hon VET ju att detta inte gått/går. Varför då ens ge något sånt "förslag"? Dessutom så är ju gjort redan gjort, vi kan liksom inte spola tillbaka tiden och göra om. Dessutom hade vi inte velat göra på något annat sätt heller. Förutom att möjligen ha sökt privat tidigare så att jag kunde utredas och få min diagnos tidigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 337
· Visningar
37 192
Senast: Mia_R
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 251
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp