Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min vän gick bort igår, efter några dagar i respirator. Idag har de tagit hans organ. Det känns fint på något sätt att han får leva vidare i någon annan, men sorgen är såklart monumental. Han dog alldeles för ung, bara 46 år gammal
Jag bor också i södra Sverige - ute på landet. Jag har aldrig sett rådjuren här äta något annat än gräs.Rosenplister murgröna jordgubbsplantor krokus tulpaner och favoriten rosor såklart de provsmakade en lavendel och trampade ner tre
Och då bor jag i södra Sverige med en mild vinter men mina plantor är tydligen extra smakliga
Jag vet, var glad ändå för mina nätavgifter är på över 1400 varje månad och själva elen ungefär som din.Elräkningarna har kommit.
Det är smått bisarrt.
Elnät är på 738 kr. förbrukning 181 kr.
Känns helt knäppt.Jag vet, var glad ändå för mina nätavgifter är på över 1400 varje månad och själva elen ungefär som din.
Nätavgiften kommer vi ju tyvärr inte undan hur gärna jag än vill. Vi dras med konsekvenserna av ett bristande underhåll och ett av världens äldsta elnät, mycket har inte underhållits på nästan 70 år om jag inte minns fel!Känns helt knäppt.
Varför ska vi spara el när det ser ut sådär. Jag har väldigt liten förbrukning och ändå betalar jag -och du! - så mycket.
Vet.Nätavgiften kommer vi ju tyvärr inte undan hur gärna jag än vill. Vi dras med konsekvenserna av ett bristande underhåll och ett av världens äldsta elnät, mycket har inte underhållits på nästan 70 år om jag inte minns fel!
Nja... jag har varit hemma och fått samma meddelande... dvs PostMord skiter allt som oftast i att ens försöka leverera.
Nu blev det än mer livat, för ungdomarna började gå åt andra hållet också samtidigt som det dök upp ytterligare ett gäng. Det kom även förbi ungdomar som sparkade på vår ytterdörr så vi gick upp och pratade med poliserna som då hade blivit tio till tolv stycken. ”Vi ska strax fixa det här” var budskapet. Det kan bli en spännande kväll.
Mycket har faktiskt inte underhållits nämnvärt mycket sedan 2:a världskriget, även om det även är underdimensionerat och än värre blir det nu när det läggs ner ännu mer kärnkraft.Vet.
Exet är linjemontör. Dvs jobbar med kraftledningar. Underhållet har varit eftersatt men inte så illa tror jag. Däremot har det nte hängt med i samhällsutvecklingen och hur behovet av el har utvecklats.
Är det något särskilt som satt igång ungdomarna just ikväll?
Tittar på ”13 snart 30” och blir helt blödig för det är precis så det känns just nu, man var 13 och POFF så var man 30 och undrar vad fan som hände och vad man har gjort av alla år
#hej32årskris #pms
Satte precis upp ett mörkt lakan i fönstret för att försöka få det mörkare här inne. Det blev en enorm skillnad! Hoppas det kan göra att jag sover lite längre imorgon.