Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rosenplister murgröna jordgubbsplantor krokus tulpaner och favoriten rosor såklart :meh: de provsmakade en lavendel och trampade ner tre :cautious:
Och då bor jag i södra Sverige med en mild vinter men mina plantor är tydligen extra smakliga :mad:
Jag bor också i södra Sverige - ute på landet. Jag har aldrig sett rådjuren här äta något annat än gräs.
 
Åh så underbar avkoppling efter jobbet; bla hoppade vi över en stock på skogsstigen till ljudet av vågorna som slog 😍 och så stannade vi upp och njöt av utsikten 😍. Underbara häst som var härligt framåt och låg på hårt på bettet😄😍. (Underbar medicin mot ångestskiten, avskyr att få ont i vänsterarmen av skiten. På undersidan som en punktsmärta, spänner mig säkert massor !!) och så var det då inte dumt med soffhäng med tacos och cider med älsklingen 😍.
 
Känns helt knäppt.
Varför ska vi spara el när det ser ut sådär. Jag har väldigt liten förbrukning och ändå betalar jag -och du! - så mycket.
Nätavgiften kommer vi ju tyvärr inte undan hur gärna jag än vill. Vi dras med konsekvenserna av ett bristande underhåll och ett av världens äldsta elnät, mycket har inte underhållits på nästan 70 år om jag inte minns fel! :banghead:
 
Nätavgiften kommer vi ju tyvärr inte undan hur gärna jag än vill. Vi dras med konsekvenserna av ett bristande underhåll och ett av världens äldsta elnät, mycket har inte underhållits på nästan 70 år om jag inte minns fel! :banghead:
Vet.
Exet är linjemontör. Dvs jobbar med kraftledningar. Underhållet har varit eftersatt men inte så illa tror jag. Däremot har det nte hängt med i samhällsutvecklingen och hur behovet av el har utvecklats.
 
Känner mig sjukt stressad för omtentan imorgon, trots att jag inte kan göra något mer än vänta på att den släpps kl 8, och jag har lika lång tid som de som ska göra om hela omtentan fast jag har bara två frågor att göra om. Men så ligger uppsatsen över mig, nu börjar den få struktur åtminstone även om det är åt helvete för lång och saknar analys, men jag har grunden klar, typ... :idea: Sen är det massor som skulle behöva göras i huset, mest att jag skulle behöva åka iväg och fixa en massa grejer men har skrivit uppsats hela veckan, omtenta i morgon.
Sen gick spabads eländet sönder ikväll, så jäkla onödigt, det kunde väl ha hållit ihop till juli och inte varit vårt problem längre? :cautious::arghh:

Men god kvällsmat, räkor, ägg och smörgåsar! Och härliga tonåringar som skrattar så de kiknar. :heart Dotterns bästa kompis kom igår och stannar tills i morgon, mysigt när kompisen spontant säger att jag är som en blandning av extra mamma och kompis. :heart Hon kommer gärna och pratar bort en stund om dottern är upptagen med något, som under dagarna nu när deras lektioner ligger olika och rasterna är på olika tidpunkter.
 
Nja... jag har varit hemma och fått samma meddelande... dvs PostMord skiter allt som oftast i att ens försöka leverera.

Jag har haft tur, men eftersom jag mest får tunga paket från PostMord (zooplus) så klickar jag alltid i, i appen att de kan lämna utanför dörren - lika bra så slipper jag de lidande blickarna från budet som måste släppa upp 40 kg kattsand och mat i två omgångar uppför två trappor eftersom jag saknar hiss - och det har fungerat bra än så länge. Innan dess så terroriserade jag kundtjänsten och ringde varje halvtimme ungefär och sa att jag var hemma och porten var öppen och krävde varje gång att de skulle dokumentera namn och adress. Så de aldrig kunde påstå att jag inte var hemma när de försökte leverera :cool:

Sedan att de lyckades skicka ett paket till fel utlämningsställe av någon mystisk anledning (inte mitt postnummer) är en gåta. Outsägliga äro PostMords vägar.
 
Nu blev det än mer livat, för ungdomarna började gå åt andra hållet också samtidigt som det dök upp ytterligare ett gäng. Det kom även förbi ungdomar som sparkade på vår ytterdörr så vi gick upp och pratade med poliserna som då hade blivit tio till tolv stycken. ”Vi ska strax fixa det här” var budskapet. Det kan bli en spännande kväll.

Är det något särskilt som satt igång ungdomarna just ikväll?
 
Vet.
Exet är linjemontör. Dvs jobbar med kraftledningar. Underhållet har varit eftersatt men inte så illa tror jag. Däremot har det nte hängt med i samhällsutvecklingen och hur behovet av el har utvecklats.
Mycket har faktiskt inte underhållits nämnvärt mycket sedan 2:a världskriget, även om det även är underdimensionerat och än värre blir det nu när det läggs ner ännu mer kärnkraft.
 
Tittar på Crocodile Dundee samtidigt som jag hoppas på att grannarna avslutar festen? eller iallafall sänker musiken, i resonable tid så jag kan sova pga jobb imorgon...
 
Väntar på att det kommer ut startlistor inför söndagens klubbhoppning. Det är så mycket i helgens planering som hänger på starttid.
 
Tittar på ”13 snart 30” och blir helt blödig för det är precis så det känns just nu, man var 13 och POFF så var man 30 och undrar vad fan som hände och vad man har gjort av alla år 😭

#hej32årskris #pms

Jag har lite ålderskris nu som nybliven 40-åring. Känner också lite "vad fan har man gjort/har man maxat etc".
Så idag rotade jag runt i skrivbordslåda och hittade gammalt USB-minnen med bilder. Insåg att helvetes vad jag levt! Vad mycket roliga saker man glömt av på ngt vis.
Och vissa saker känns ändå rätt nice att ha avklarat.
Bild på mig som bakis, sovit i smink iklädd en stoor t-shirt som ägdes av tålmodiga killen jag dejtade och ofta hamnade hos efter utgång ganska mkt för att han bodde nära. Sen åka hem via via Pressbyrån för att köpa typ 11 liter juice. :laugh:
 
Det är ngt så konstigt som skett med företagets hemsida. Strax över 200 har varit inne och kollat endast på en ambassadörs sida. Den ambassadören är inget stort namn, är mammaledig och har själv inte dragit igång något som skapar publicitet.
Måste ju vara någon skum bugg eller ngt?
Man kan ju se på IP-nummer att det är spridda skurar från hela landet.
Skumt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 276
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 257
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp