Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag beklagar förlusten så :heart Det är verkligen alldeles för tidigt, en nära vän till familjen gick bort i liknande ålder och det är hemskt :cry:

Så bra att han ville donera, som du säger finns han ju kvar på ett sätt då :love:

Han har även donerat sitt hår. Hårdrockare som han var hade han jättelångt (till midjan) tjockt hår som nu kommer kunna bli en peruk till ett barn som haft cancer eller liknande. Han hade så stort hjärta (och nu kommer det bulta vidare i någon annan) ❤️
 
Jag har potatis som växer i krukor i år - menar du blasten? Eller menar du att de gillar om man kastar ut rå/kokt potatis?

Vi odlar inte så jättemycket. Men hittills har de inte rört någonting :) . Jag har bara sett dem beta på gräsmattan.

Både rå och kokt går bra! Likaså morötter och kåldor och diverse annat. Vi hade alltid vintertråg ute och rådjuren när jag växte upp. :)
 
Nu är första gänget killis ägg på kläckning
20200508_193209.webp
 
Låter som svärmors höns. Svärmor brukar ge dem nudlar (sådana där i små fyrkantiga paket) och särbon skulle ge dem det när han passade dem. Han blev jätteförvånad när de inte ville ha dem alls och sa det till svärmor. Hennes svar var: "Men kokade du med buljongen? De vill inte ha annars!" :rofl:

Det skulle inte förvåna mig om hennes vill ha rosévin också... :cautious:
Jag har totalt nio höns. 8 älskar när vi kommer med ärtor (som vi köper så dom får varje dag...) Utom en. Hon tittar på mig som att jag är en idiot. Så hon får en liten näve solrosfrön. Då blir hon jätteglad :laugh:
 
Jag har potatis som växer i krukor i år - menar du blasten? Eller menar du att de gillar om man kastar ut rå/kokt potatis?

Vi odlar inte så jättemycket. Men hittills har de inte rört någonting :) . Jag har bara sett dem beta på gräsmattan.
Rosenplister murgröna jordgubbsplantor krokus tulpaner och favoriten rosor såklart :meh: de provsmakade en lavendel och trampade ner tre :cautious:
Och då bor jag i södra Sverige med en mild vinter men mina plantor är tydligen extra smakliga :mad:
 
Åh den filmen minns jag! 😁

Ja en riktig skitrulle egentligen :D Satt och tittade på Vänner här om dagen det avsnittet när Pheobe tror att hon fyller 30 med får reda på genom sin tvilling att hon faktiskt fyller 31, och hon blir helt knäckt och säger att hon förlorat ett helt år. Då tänkte jag ”31 jaha då är hon lika gammal som jag i den här säsongen”. Det har varit så mycket den här våren att jag helt glömt bort att jag blivit ett år äldre, så idag kom jag på att jag är 32 (!!!) och kände exakt samma.. vafan nu förlorade jag ett helt år!!:rofl:😭

Jag har egentligen ingen åldersnoja så, jag känner mig ung och 32 är ungt. Jag får bara lite panik över att 20-30 gick så fort och nu är den tiden över. Jag undrar verkligen om jag gjorde det bästa av den :(
 
Tittade precis ut genom fönstret beskådar hur två stackars trötta poliser försöker valla in ett hundratal ungdomar som inte har fattat det där med social distansiering.

Nu blev det än mer livat, för ungdomarna började gå åt andra hållet också samtidigt som det dök upp ytterligare ett gäng. Det kom även förbi ungdomar som sparkade på vår ytterdörr så vi gick upp och pratade med poliserna som då hade blivit tio till tolv stycken. ”Vi ska strax fixa det här” var budskapet. Det kan bli en spännande kväll.
 
Proppmätt på jobbet och har knäckt samtliga kollegor. :D
Det vanliga här är att jag brukar äta flingor och fil, keso och bär eller värma i micron. Ikväll gjorde jag klyftpotatis på vanlig och sötpotatis, morot, grillade en tomat, en tjock marinerad skiva svensk entrecõte och ½ kg grön sparris. Till det åt jag Jureskogs tryffelaioli.

Förutom att färgerna var vackra som en tavla så doftade det ljuvlig och djupa suckar hördes. Tror det är det godaste jag ätit på jobbet någonsin, även när vi lagat mat tillsammans. Jag orkade bara äta upp hälften så nu står det kött, klyftpotatis, morötter och sparris i kylen till i morgon. Jag tänker inte micra det utan det får värmas upp i ugnen tillsammans med en ny tomat. :d

De som jobbar dagtid i morgon ska grilla tillsammans, jag tror min middag blir bättre även som uppvärmd. Jag har inte varit imponerad av grillningen på jobbet hittills, men det är å andra sidan inte jag som grillat. ;) :p
 
Ja en riktig skitrulle egentligen :D Satt och tittade på Vänner här om dagen det avsnittet när Pheobe tror att hon fyller 30 med får reda på genom sin tvilling att hon faktiskt fyller 31, och hon blir helt knäckt och säger att hon förlorat ett helt år. Då tänkte jag ”31 jaha då är hon lika gammal som jag i den här säsongen”. Det har varit så mycket den här våren att jag helt glömt bort att jag blivit ett år äldre, så idag kom jag på att jag är 32 (!!!) och kände exakt samma.. vafan nu förlorade jag ett helt år!!:rofl:😭

Jag har egentligen ingen åldersnoja så, jag känner mig ung och 32 är ungt. Jag får bara lite panik över att 20-30 gick så fort och nu är den tiden över. Jag undrar verkligen om jag gjorde det bästa av den :(

Förstår hur du menar ❤.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 253
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp