Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittade precis ut genom fönstret beskådar hur två stackars trötta poliser försöker valla in ett hundratal ungdomar som inte har fattat det där med social distansiering.
De är inte de enda ungdomarna som inte fattat var social distansering innebär.

För någon dag sen åkte jag buss och vid en skola gick det på säkert två klasser elever. Jag satt ensam längst fram (nåväl, så långt det går) i bussen och resten av bussen var tom. Eleverna sätter sig ändå allihopa runtom mig, så nära de bara kan.

Jag blev lite småsur och gick och satte mig längst bak i bussen istället. Då följer de efter mig och börjar kalla mig för "bitch" och en del andra trevliga grejer... :confused:

Jag är inte orolig för mig själv, har säkert redan haft corona i väldigt mild (och snabb, jämfört med många andra) form. Men av ren princip känns det dumt att vara nära folk oavsett. Bara för att jag inte blir sjuk, kan jag troligen fortfarande sprida det vidare till andra liksom.
 
Jag har testat att sova med mask men jag kan inte ha något som sitter åt öht på huvudet när jag ska sova. Skitjobbigt nu när det blir ljusare och varmare, jag vill ha kallt, mörkt och tyst när jag ska sova. :(
 
Pratat med bup, lite oklart varför egentligen. Tycker att personen borde ha bättre/ mer nödvändiga saker för sig än att bara stå tyst. Av ännu en oklar anledning är vi i stallet och jag tog in min (stora) häst för att ha något att göra.
Märkte att hon betedde sig lite konstigt, typ smågnäggade mycket när jag gick under halsen och ibland då och då. Jag skulle rida och har ingen passande sadel så rider barbacka, och tränar på att rida fullt ut i bara grimma och tyglar. När jag hade ställt in henne i paddocken med en pall och skulle klättra upp böjer hon nacken (svårt att förklara) och smågnäggar. Jag klättrade upp ändå och då reser hon sig, tre gånger högt och länge innan jag kan komma av, när jag är av står hon still. Hon har innan rest sig mycket i protest, men det kändes inte som protest. Jag ställde upp pallen som om att jag ska sitta upp och då smågnäggar hon, böjer nacken och trycker mulen mot bogen. Jag går upp på pallen och då fortsätter hon, och börjar bita sig i bogen. Då fick hon gå ut i hagen och jag tog in den andra och borstade henne.
När bup-personen hade åkt och min mamma hade kommit tog jag in Dream (första hästen) igen, då hade de andra som har häst där också kommit. Jag tryckte lite på ryggen och hon reagerade över manken och längre bak på ryggen, och ställde sig när man var för nära bogen för länge. Tog ut och longerade, första konstiga var att hon skrittade. En av de andra tyckte att hon var mycket stel, jag såg inget extremt men hon släppte bakbenen/ ryggen vilket hon gör mycket sällan.
Så nu har hon fått gå in på box med regntäcke och ska få gå ut i liten hage imorgon. Är hon inte bättre får vi åka in till en klinik, vi har självklart pratat med veterinär.

Ville mest skriva av mig, bra jobbat om du orkat läsa allt
 
Vaknade efter midnatt av att hunden var ute och tassade. Han brukar ligga stilla vid sängen annars.

På morgonen ser jag varför. Han gick på toa. Varav han inte gjorde något alls när vi skulle morgonkissa. Helt meningslöst att bära ut honom och stå där och frysa.

Nu samlar jag mod och styrka att ta mig uppför trappan för att städa i syrummet. Måste bara bli av med morgonyrseln först.
Livet med unghund. Bästa tiden. Jo jäklar. :meh: Kan ingen bara ställa fram almanackan ett halvår.
 
Jag hade planerat in en trädgårdsdag.

IMG_20200509_075425.webp


:cautious:
 
Han slipper åtminstone se eländet om han är under jord :laugh:
Fördelen med snö i maj är att den inte ligger kvar speciellt länge. Jag får pyssla ute nästa helg!

Vi ska tydligen få en släng skitväder imorgon... regn först och sedan regnblandad snö. Jag ska skynda mig att flytta några rosor idag, det blir bra med lite nederbörd på dem imorgon (det är vidrigt torrt här).
 
Ridit båda islandshästarna nu på morgonen! Satt i solen utanför stallet och åt frukost med dom fick i sig lite hö innan vi gav oss iväg :love: Nu sitter jag på altanen och dricker kaffe. Får väl snart utfodra mina barn och sen leta fram lite stolp för att göra hage åt islandshästarna. Dom ska få äta ner gräset mellan hagen och ridbanan så vi kan flytta det riktiga stängslet sen. Vill inte släppa shettisen på så mycket gräs så de andra två får agera gräsklippare först.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 276
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 257
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp