Vad gör vi? Del CIX

Knaskatt. Jag håller på att fixa med datorn, har den öppen liggande på sidan och katten hoppar glatt i den 🙈 Jag lyfter raskt ut henne med ett fy. Hon hoppar upp på skrivbordsstolen och börjar gnaga på den medan hon blänger på mig. Slutar inte trots flera tillsägelser tills jag lyfter bort henne därifrån också. Då går en sur svans därifrån.

Att 'hjälpa' till med datorn är jättekul hälsar Megara. Särskilt att leka med skruvar som sedan inte hittas och botanisera i datorsverktygslådan.
 
Dagen började ju bra 😅; sov som en stock fram till 06.15. Sover så gott när man slipper bli väckt vid midnatt av och till! Nåja. Jag var klar på en kvart och tog en dubbelsmörgås i bilen. Inget stressad. Bara effektiv 👍. Gick bra på jobbet till att börja med och fick beröm; värmer alltid 💕 innan jag stötte på patrull. Men istället för att stressa och hinna det orimliga drog jag några djupa andetag och bad istället om hjälp, så skönt det var! Min kropp säger åt mig att jobba långsamt (läs: normal takt!) men huvet ska ställas om från att tycka om att ha flera bollar i luften samtidigt till att göra en sak i taget! 😊
 
Kom hem till hunden som hade haft spa-dag idag, hon ville inte riktigt komma fram först men kom till slut ut med sina icke-existerande öron :rofl: de blir så små när de klippts till (inte öronen då, utan pälsen på dem såklart ;)) och går från hängande öron till i princip vippöron :rofl::love: kan inte låta bli att skratta när jag ser henne :angel:
15748707892761897474511728262657.webp

De flaxar lite grann :angel::rofl::D
 
Kom hem till hunden som hade haft spa-dag idag, hon ville inte riktigt komma fram först men kom till slut ut med sina icke-existerande öron :rofl: de blir så små när de klippts till (inte öronen då, utan pälsen på dem såklart ;)) och går från hängande öron till i princip vippöron :rofl::love: kan inte låta bli att skratta när jag ser henne :angel:
Visa bifogad fil 40480
De flaxar lite grann :angel::rofl::D
20191127_170910-01.webp

Bara för att hon är så jäkla söt här :love:
 
Var såå skönt att sluta jobbet 12. Sen har jag faktiskt inte gjort så väldigt mycket efter att jag fixade hästens box i lugn och ro. Hälften av mig känner mig seeeg och trött av att inte stressa fram medan den andra njuter av att göra lite smått i en rimligare hastighet, skön känsla! Var även lite avkopplande att ta in och stappla ved men vidare estetiskt blev det dock inte, det får min perfektionism leva med 😅, heja mig 😀👏.
 
Det har varit många känslor på eftermiddagen, en kurskamrat ringde och bara grät efter att ha fått tillbaka sin uppsats, mycket rött och snäsiga kommentarer. Ja språket brister, men man behöver inte bli otrevlig för det när man vet att eleven har dyslexsi och dessutom är mitt uppe i en livskris. Ja läraren är informerad.

Jag fick även tillbaka min med VG men har inte lyckats glädja mig åt det än. Det kommer nog så småningom. ;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp