Vad göra med grön paprika?

Jag provade att frysa i somras, men efter bara nån vecka i frysen tycker jag de blev så äckliga i konsistensen. Till och med i grytor..

Konsistensen spelar ingen roll när du har det till "buljongbas"/mirepoix, det ska ju vara finhackat i typ 5mm. Och inte så stor mängd, typ 1dl lök 0,5dl paprika 0,5dl selleri.

Konsistensen spelar ingen roll när du har det till "buljongbas"/mirepoix, det ska ju vara finhackat i typ 5mm. Och inte så stor mängd, typ 1dl lök 0,5dl paprika 0,5dl selleri.
Låter inte som något för mig tror jag. Inget fan av selleri :o
Och ärligt talat inget fan av grytor heller. Inte ens på hösten..

Tacos, nachos, kött, rätter med ris, ovanpå toast 😋
Fast jag äter inget av det så ofta att en stor sats skulle gå åt innan den blev dålig.. för jag antar att det inte håller speciellt länge? De recept jag hittat innehåller dessutom tomat, vilket jag inte tål..

Liknande trådar

Mat Paprikasäsong! Sakta men säkert mognar paprikan ute i växthuset. Jag vill göra något kul med dem, inte bara klassikerna ajvar och...
Svar
19
· Visningar
825
Senast: magnus242
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 656
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 761
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 938
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar