Vad göra med grön paprika?

Jag provade att frysa i somras, men efter bara nån vecka i frysen tycker jag de blev så äckliga i konsistensen. Till och med i grytor..

Konsistensen spelar ingen roll när du har det till "buljongbas"/mirepoix, det ska ju vara finhackat i typ 5mm. Och inte så stor mängd, typ 1dl lök 0,5dl paprika 0,5dl selleri.
 
Konsistensen spelar ingen roll när du har det till "buljongbas"/mirepoix, det ska ju vara finhackat i typ 5mm. Och inte så stor mängd, typ 1dl lök 0,5dl paprika 0,5dl selleri.
Låter inte som något för mig tror jag. Inget fan av selleri :o
Och ärligt talat inget fan av grytor heller. Inte ens på hösten..
 

Liknande trådar

Mat Paprikasäsong! Sakta men säkert mognar paprikan ute i växthuset. Jag vill göra något kul med dem, inte bara klassikerna ajvar och...
Svar
19
· Visningar
810
Senast: magnus242
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 517
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 647
Senast: Fraegd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 891
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp