Vad gör vi? Del CIX

Vi såg alpackor på en julmarknad nyss. Jag köpte ursköna sockor av alpacka. Mjuka och gosiga och inte så stickiga som viss ull!
De var så söta så jag avled nästan. Vi vill båda ha alpackor! Ååååh, villvillvill!
/ska inte och hinner inte

Ja jag skulle också kunna tänka mig att ha alpackor! Men jag har inte tiiiiid… :cautious:

Har julpyntat på jobbet idag. Chefen var väääääldigt tydlig med att han inte ville ha något pynt hos sig, sen låste han kontoret (vilket han aldrig gör annars) och drog hem för dagen.

Vad chefen inte vet är att jag har en egen nyckel till hans kontor, jag har en nyckel till min dörr som även passar i hans lås. Imorgon kommer han att bli välkomnad av en rosa adventsljusstake och tre tomtar på skrivbordet. Dörren är fortfarande låst, ingen åverkan syns på låset och mina kollegor har lovat att de vid utfrågning inte kommer ha en aaaaning om hur julsakerna hamnade där inne.

Siktar på att bli arbetslös lagom till första december! 💪

Så, om-möblerat :) Funderade på att ta ner lite gamla möbler från kattvinden men kom på att jag hellre vill ha en stor växt där istället :)

Hinner inte just nu någon av oss. Men tror inte sambon är svårövertalad när vi väl får mer tid. Det är nog jag som bromsar mest isf. :laugh:

Mannen som impulsköpte en sportbil liksom.. Skulle köpa en jobbil och kom hem med två. Innan mMina idiotinköp är betydligt billigare än så.
Denna dag började ju onekligen bra. Mastodont jul-lunch på Hallwylska palatset. Rullade typ hem och har precis sålt en tavla. Ryktet börjar gå ang min nya karriär 😅

Grattis till försäljningen! :banana:
Vilken av dem blev det?

Liknande trådar

Tjatter LF Uppsala har haft en tävling där lågstadie elever har fått skicka in teckningar där den vinnande teckningen blir en reflex. Nu är...
Svar
12
· Visningar
876
Senast: Barbabelle
·
Mat Jag har fått massor med spetspaprika i år. Det mesta är grönt fortfarande, några har hunnit bli gula. Vad kan jag göra med de gröna...
2
Svar
30
· Visningar
809
Senast: sthu
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
53 705
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30