Vad gör vi? Del CIX

Min hjärna hänger inte riktigt med idag...
Skulle till skolan, missar min hållplats pga halvsover. Föraren missar att stanna på nästa hållplats. Jag var redan sen, blev pga detta ännu senare.
Läraren sa att hon går med oss och lämnar tillbaka böckerna jag säger "but my book is from book, no, bibl, no... eh... library in XX (annan stad)"
Pratar med en annan lärare och vi pratar om ursprung och språk, sedan har jag lektion och han frågar hur man säger hejdå på Finska. Typ en basic sak att kunna, men min hjärna kunde verkligen inte få fram ordet.
Var nyss på biblioteket för att låna om två böcker som skulle förfalla annars, hon på andra sidan disken säger "men, du vet väl att du kan låna om dem i lånemaskinen själv? Eller göra det på internet". Nej, det hade jag helt glömt bort också :o

Just det, kan inflika lite snabbt med att nu har reklamen/uppmaningnen för vintertidtabellen kommit upp och reklamen för sommartabellen verkar ha tagits ner :up:
 
Min hjärna hänger inte riktigt med idag...
Skulle till skolan, missar min hållplats pga halvsover. Föraren missar att stanna på nästa hållplats. Jag var redan sen, blev pga detta ännu senare.
Läraren sa att hon går med oss och lämnar tillbaka böckerna jag säger "but my book is from book, no, bibl, no... eh... library in XX (annan stad)"
Pratar med en annan lärare och vi pratar om ursprung och språk, sedan har jag lektion och han frågar hur man säger hejdå på Finska. Typ en basic sak att kunna, men min hjärna kunde verkligen inte få fram ordet.
Var nyss på biblioteket för att låna om två böcker som skulle förfalla annars, hon på andra sidan disken säger "men, du vet väl att du kan låna om dem i lånemaskinen själv? Eller göra det på internet". Nej, det hade jag helt glömt bort också :o

Just det, kan inflika lite snabbt med att nu har reklamen/uppmaningnen för vintertidtabellen kommit upp och reklamen för sommartabellen verkar ha tagits ner :up:
Låter som jag när jag kom till tandläkaren i morse: "Hej, jag har tid med Mr Llewellyn klockan 8:40... 8:45... Eh, 9:40 menar jag!" Vet inte var de andra tiderna kom ifrån, särskilt inte 8:45. Knappt en siffra rätt ju! Skyller på min förkylning :angel:
 
Jobbar hemifrån idag. Det hade gått betydligt bättre om modellen jag programmerade för över en månad sedan (och som då funkade finfint) inte hade totalkraschat när jag försökte att uppdatera den! Annars så har jag hunnit med en hel del medan datorn försökt uppdatera modellen (tar ca 20 minuter per gång). Som att tvätta, tumla, diska en maskin, betala räkningarna och svära så att akvariefiskarna blev upprörda...
 
Känner mig allmänt grinig över folk inte har mer vett än att konstant fråga om jag kan andas i korsetterna jag skapar. Jag förstår att folk inte har kunskap och att dom tror att det är tortyrredskap, men ärligt talat, det får vara nog någon gång med det eviga tjatet om att korsettbärare inte kan andas.
 
Jag rengjorde kaffemaskinerna på jobbet idag och jag känner fortfarande doften av kaffe-, mjölk- och chokladpulver i näsan :wtf: Det låter som att det borde lukta gott men det gör det inte, inte gammal sådan som legat och pyrt typ i hörnen på maskinerna :cautious:
 
Lagar mat och försöker att bortse från att människor existerar. Förhoppningsvis är jag bara trött, för herregud vad jag inte fungerar ihop med någon alls idag... :down:
 
Känner mig allmänt grinig över folk inte har mer vett än att konstant fråga om jag kan andas i korsetterna jag skapar. Jag förstår att folk inte har kunskap och att dom tror att det är tortyrredskap, men ärligt talat, det får vara nog någon gång med det eviga tjatet om att korsettbärare inte kan andas.
Åh har du läst Henric Bagerius forskning Korsettkriget? Han är den absolut bästa läraren jag har haft på universitet, alla kategorier ❤ på Örebro universitet finns det även en utställning som bygger på hans forskning.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp