Vad gör vi? Del CIX

Fin! Vad är det för sort?

Jag vet inte det svenska namnet men på engelska heter det Carpet python. Detta vara en liten bebis, runt 50-60 cm lång och runt 3-5 cm tjock.

Fun fact:
La ut bilden i vår lokala snake catcher fb grupp och fått identiteten på den från en certifierad "snake ID'er" (bara utbildade får kommentera ormars identited här eftersom fel identitet när folk på fb sitter och gissar kan resultera i värsta fall i dödsfall om det skulle va en giftig en och någon blivit biten). Men denna är alltså "harmless, non venomous"
:)
 
Föräldrar finnes!
Skänkes i befintligt skick.
Du bör vara tålmodig, ej ha personliga gränser och för enkelhetens skull heterosexuell. De ser bra ut för sin ålder och är friska.
Hämtas snarast, annars övervägs att lämna dom vid en vägkant i inre Norrland.
 
Föräldrar finnes!
Skänkes i befintligt skick.
Du bör vara tålmodig, ej ha personliga gränser och för enkelhetens skull heterosexuell. De ser bra ut för sin ålder och är friska.
Hämtas snarast, annars övervägs att lämna dom vid en vägkant i inre Norrland.
Hej! är vi syskon!
 
Kommer de från Toredalen och har en otrolig stor släkt?
Nej, ingen släkt alls faktiskt. Norrlänningar dock.

Vill lägga till i annonsen..
En fördel är att de tjänar bra och försörjer sig själva. Nackdelen är att man får när som helst på dygnet vara beredd på arga mess och lite homofobi när man minst anar det. Men detta kan man nog med tålamod arbeta bort. Krävs dock vana att hantera problemföräldrar för att det ska fungera.
 
Nej, ingen släkt alls faktiskt. Norrlänningar dock.

Vill lägga till i annonsen..
En fördel är att de tjänar bra och försörjer sig själva. Nackdelen är att man får när som helst på dygnet vara beredd på arga mess och lite homofobi när man minst anar det. Men detta kan man nog med tålamod arbeta bort. Krävs dock vana att hantera problemföräldrar för att det ska fungera.
Jag sliper homofobin i alla fall! har nog göra med faktumet att jag är hetro. men de har problem med min dotter som inte är det.
 
Har 2 takläggare här idag som jobbar på att isolera taket på huset vi hyr. Detta organiserades och betalas av de som äger huset.

Ena killen som dök upp visade sig vara en gammal kk till en vän till mig, som gjorde henne gravid. Hon har behållit barnet men snubben har nekat sedan han fick reda på graviditeten att det är hans barn. Vägrar dock göra dna-test även fast min vän sagt att hon inte behöver ekonomisk hjälp utan bara vore trevligt att ha en pappa i barnets liv. Men han vägrar ha med henne eller barnet att göra.
Ett år senare gör han sin flickvän (som han träffade efter min vän berätta om graviditeten) gravid och nu är dom "lyckliga familjen" på sociala medier...

Awkwaaard! :crazy::wtf:
 
Har vaknat. Bara sovit tre timmar.
Äter havrepuffar med banan och mjölk.
Har tagit ångesdämpande medicin.
Pratade med läkaren idag. Hon sa att jag kan ta det dubbla om jag behöver.
Ska träffas på måndag. Tror jag kommer inlagd. Vill inte, med kommer gå med på det om det är den bedöming hon gör.
Fan vill bara frisk och jobba. :(
 
Redan cyklat till stallet och släppt ut hästar, mockat, fixat vatten och hö. Var hemma igen 06.05.
Sovit riktigt kasst i natt tack vara en av hundarna. Jobbar tack och lov bara 7-13 idag. Får vila sen.
 
Funderar på att köpa ett ex var av boken "Boken om mig" till mina föräldrar. De berättar ofta saker från sin barndom/ungdom, men detaljer glöms ju bort så snabbt! Skulle gärna vilja ha saker nedskrivna istället, men tvekar lite på att köpa. Tror ni att en sådan julklapp blir uppskattad??
 
Funderar på att köpa ett ex var av boken "Boken om mig" till mina föräldrar. De berättar ofta saker från sin barndom/ungdom, men detaljer glöms ju bort så snabbt! Skulle gärna vilja ha saker nedskrivna istället, men tvekar lite på att köpa. Tror ni att en sådan julklapp blir uppskattad??
Titta i dem först, de är ganska tråkiga i sitt upplägg, åtminstone de jag har tittat i, de passar bäst någon som börjar bli dement. Det är för lite utrymme att faktiskt berätta mer. Annars tror jag att de kan bli uppskattade, det visar att du vill veta och vill spara.
 
Funderar på att köpa ett ex var av boken "Boken om mig" till mina föräldrar. De berättar ofta saker från sin barndom/ungdom, men detaljer glöms ju bort så snabbt! Skulle gärna vilja ha saker nedskrivna istället, men tvekar lite på att köpa. Tror ni att en sådan julklapp blir uppskattad??

En trevlig bok; jag och sambon fick i julklapp av mamma ett år nyligen, även morfar :) och min brorsa med sambo :). Boken om mitt liv heter den.
 
Mamma och pappa ska byta fönster i hela huset + ytterdörren och dom har stort hus = många fönster! Jag och maken var dit igår och hjälpte pappa bära in allt. Mamma har en whiplashskada så hon ska inte bära. Det känns i underarmarna idag att man bar massa tunga fönster igår och en del av dom upp till övervåningen :p
 
Jag har betalt räkningar och nu måste jag nog byta till vinterdäck på bilen inte den roligaste sysselsättningen direkt :meh:
Försöker hitta gamla fönster till min nya altan men det är inte lätt
@FengurLaugar vad gjorde dina föräldrar med sina gamla fönster
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp